Euroleague, ό,τι πλησιέστερο στο ΝΒΑ (pics & vid)
Δεν υπάρχει οποιαδήποτε καινοτομία σε οποιοδήποτε επίπεδο που να είχε την αντιμετώπιση της οποίας έτυχε η περσινή Euroleague. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να ασχολήθηκε με την κορυφαία διασυλλογική διοργάνωση μετά το ΝΒΑ που να μην έμεινε ικανοποιημένος από το σύστημα διεξαγωγής και όχι μόνο.
Εξίσου σοφή ήταν η ιδέα των παραγόντων της διοργάνωσης, πριν 2 χρόνια, να βάλουν αγωνιστική δραστηριότητα την Παρασκευή! Και τότε, αρκετοί έλεγαν ότι η συγκεκριμένη μέρα είναι «νεκρή» από αθλητική δράση και επομένως το εγχείρημα θα αποτύχει, τόνιζαν ότι θα είναι κακό για τα εθνικά πρωταθλήματα. Τελικά, συνέβη το ακριβώς αντίθετο! Η Παρασκευή έγινε η «μέρα του μπάσκετ», ο κόσμος αγκάλιασε την ιδέα, ενώ τα πρωταθλήματα κάθε χώρας δεν επηρεάστηκαν από την αλλαγή! Οι φίλαθλοι από την πλευρά τους, γέμισαν τα γήπεδα, ενώ χάρη στο γεγονός ότι τα παιδιά δεν έχουν σχολείο την επόμενη μέρα, τα ευρωπαϊκά γήπεδα γέμισαν πιτσιρικάδες!
Ξεκινώντας από τον απλό φίλαθλο ο οποίος ανταποκρίθηκε εντυπωσιακά καλά (ακολουθούν συγκεκριμένα νούμερα τα οποία το αποδεικνύουν) στη νέα μορφή της Euroleague, φτάνοντας στους παίκτες που είναι οι πρωταγωνιστές οι οποίοι ενθουσιάστηκαν με τον αριθμό και το επίπεδο των αγώνων. Αυτοί φυσικά ενθουσιάστηκαν και με της μικρότερης έντασης προπονήσεις που αναγκάστηκαν να προχωρήσουν οι προπονητές λόγω τους ισχυρού ανταγωνισμού, αλλά ακόμη κι αυτό... κέρδος είναι.
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΛΕΘΕΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Δεν υπάρχει σημαντικότερος παράγοντας για να κρίνεις ένα προϊόν από τον ίδιο τον πελάτη. Η Euroleague στον επίλογο της περσινής σεζόν ανακοίνωσε πως με το νέο σύστημα διεξαγωγής αυξήθηκαν κατά 15% τα εισιτήρια και ο μέσος όρος θεατών ανέβηκε από τους 7.136 στους 8.177.
Ταυτόχρονα εντυπωσιακή ήταν και η άνοδος της τηλεθέασης. Χαρακτηριστικότερο ποσοστό από 32% που ανέβηκε η τηλεθέαση και το 166% της online τηλεθέασης, δεν μπορεί να υπάρξει.
Τέλος η αποδοχή του κόσμου στη νέα αυτή προσπάθεια της Euroleague αποτυπώθηκε και στα social media αφού παρατηρήθηκε αύξηση 471% στο facebook, 414% στο instagram και 197% στο twitter. Φυσικά όλα τα παραπάνω έφεραν σημαντική αύξηση και στις χορηγίες η οποία έφτασε έχρι και το 67%.
ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ EUROCUP
Στο Eurocup παρατηρήθηκε αύξηση των εισιτηρίων της τάξης τους 12.6% στα γήπεδα ενώ η επίσημη ιστοσελίδα κατέγραψε αύξηση στους χρήστες κατά 407%.
ΑΣΦΑΛΕΣ FINAL 4
Ο φόβος για την διεξαγωγή του Final 4 στην Κωνσταντινούπολη ήταν απολύτως λογικός με όλα όσα συνέβαιναν στη συγκεκριμένη χώρα το προηγούμενο διάστημα.
Η Euroleague σε συνεργασία φυσικά με τις τοπικές Αρχές εξαφάνισαν κάθε ίχνος φόβου τόσο από τον κόσμο όσο και από τους πρωταγωνιστές οι οποίοι είχαν εκφράσει τις αμφιβολίες τους.
Το πενθήμερο στην Κωνσταντινούπολη δε συνέβη το παραμικρό, παίκτες, προπονητές, δημοσιογράφοι και φίλαθλοι δεν αντιμετώπισαν το παραμικρό πρόβλημα με αποτέλεσμα να απολαύσουν ποιότητα στο παρκέ της «Sinan Erdem Arena».
ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Οι ομάδες για πρώτη φορά είχαν και κάποια αξιοπρόσεκτα κέρδη από η διοργάνωση. Να φανταστεί κανείς πως το 2012 ο Ολυμπιακός ως πριμ κατάκτησης της Euroleague είχε λάβει το εξωφρενικό ποσό των 250.000 ευρώ.
Πέρυσι τα πάντα άλλαξαν αφού ο Ολυμπιακός με την παρουσία του στον τελικό έβαλε στο ταμείο του περίπου 1.470.000 ευρώ, ενώ ο Παναθηναϊκός που έφτασε μέχρι τα προημιτελικά έλαβε 760.000 ευρώ.
Η δε πρωταθλήτρια Ευρωπης, Φενέρμπατχσε άγγιξε τα 2.000.000 αφού πήρε 1.930.000 από την διοργανώτρια Αρχή.
τα νούμερα εννοείται πως θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο για τις ομάδες αφού η Euroleague έχει εκφράσει την επιθυμία να αυξήσει το μερίδιο των ομάδων από την «πίτα» των εσόδων.
ΑΚΟΜΗ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Όλα τα παραπάνω στοιχεία αποτελούν πηγή αισιοδοξίας για μία ακόμη καλύτερη Euroleague τη φετινή σεζόν. Κάθε γεγονός το οποίο επαναλαμβάνεται είναι πάντα καλύτερο από την πρώτη φορά αφού έχουν παρατηρηθεί λάθη και αδυναμίες και έχουν διορθωθεί.
Κάπως έτσι αναμένεται να κυλήσει κι η Euroleague.
Προπονητές και παίκτες ξέρουν πλέον πως να διαχειριστούν τις 30 αγωνιστικές, ξέρουν τι πρέπει να κάνουν τις διπλές αγωνιστικές στις πέντε εβδομάδες και κυρίως ξέρουν πως δεν επιτρέπεται εφησυχασμός αν θέλουν να φτάσουν στο Βελιγράδι.
Ο κόσμος ανυπομονεί να ξεκινήσει η κορυφαία ευρωπαϊκή διασυλλογική διοργάνωση και να παρακολουθήσει όχι μόνο την πορεία και τις αναμετρήσεις της αγαπημένης του ομάδας, αλλά και των 16 ομάδων που συμμετέχουν.
ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΣΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΨΑΛΙΔΑΣ
Πολλοί είναι αυτοί που ισχυρίζονται ότι η αγορά της Κίνας και το μεγάλο salary cup στο ΝΒΑ άνοιξαν δρόμους για σπουδαίους παίκτες της Ευρώπης. Ακόμη κι αυτό όμως υπό ένα πρίσμα θεωρείται επίτευγμα της Euroleague.
Οι Κλίπερς δε θα έβλεπαν τον Μίλος Τεόντοσιτς στην VTN League, τον Μπόγκτναν Μπογκντάνοβιτς και τον Έκπε Γιούντο στο τουρκικό πρωτάθλημα και τον Μάικ Τζέιμς στην Basket League. Τα πεπραγμένα τους στην Euroleague είδαν και άπλωσαν τα εκατομμύρια μπροστά τους.
Η μοναδική ομάδα που φαίνεται να αποδυναμώθηκε είναι η πρωταθλήτρια Ευρώπης αφού η Φενέρμπαχτσε έχασε τους δύο βασικούς πρωταγωνιστές της ασχέτως αν για τους δύο που αποχώρησαν, ο Ζέλικο Ομπράντοβιτς πήρε τέσσερις (Τόμπσον, Γκούντουριτς, Γκιουλέρ και Μέλι).
Ο Δημήτρης Ιτούδης είδε τον Τεόντοσιτς να φεύγει, αλλά πήρε από το ΝΒΑ τον Σέρχι Ροντρίγκεθ. Δεν το λες και μικρό πράγμα.
Οι ομάδες φέτος θα είναι πιο κοντά μεταξύ τους. Η Μπαρτσελόνα θα κάνει καλύτερη πορεία, ο Γιώργος Μπαρτζώκας φτιάχνει μία εντυπωσιακά καλή Χίμκι, η Μακάμπι προχώρησε μία ευεργετική για αυτήν «σκούπα» και η ψαλίδα έχει μειωθεί πάρα πολύ.
Ο ανταγωνισμός αναμένεται να είναι εκπληκτικός και μιας και αναφερθήκαμε στον ανταγωνισμό ας επιστρέψουμε στα περσινά νούμερα της διοργάνωσης.
Πέρυσι λοιπόν από τα 240 παιχνίδια της κανονικής περιόδου στην Euroleague το 18.8% κρίθηκε στο τελευταίο σουτ, το 13.3% από πέντε πόντους και κάτω και το 62.9% με μονοψήφια διαφορά πόντων.
Φανταστείτε τι θα δουν τα μάτια μας φέτος...
Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.