Η τεχνολογία της NASA θα μειώσει τις διηπειρωτικές πτήσεις στο μισό χρόνο (vid)

Gazzetta team
Η τεχνολογία της NASA θα μειώσει τις διηπειρωτικές πτήσεις στο μισό χρόνο (vid)
Ο αερο-διάδρομος από τις ανατολικές προς τις δυτικές ακτές είναι ένας από τους πιο πολυσύχναστους στις Ηνωμένες Πολιτείες. Σε μια τυπική μέρα, περισσότερες από 100 πτήσεις πραγματοποιούν το ταξίδι έξι ωρών μεταξύ της Νέας Υόρκης και του Χόλιγουντ.

Αυτό μεταφράζεται σε χιλιάδες ώρες την ημέρα που οι επιβάτες είναι κολλημένοι στον αέρα, μέσα σε αεροπλάνα με κακό Wi-Fi. Και η εμπειρία είναι πολύ χειρότερη όταν συνειδητοποιεί κάποιος ότι η τεχνολογία υπάρχει για να μειώσει το χρόνο αυτό στο μισό - αλλά απαγορεύεται στις αεροπορικές εταιρείες να την χρησιμοποιήσουν.

Ο κύριος λόγος είναι ο θόρυβος. Μόλις το αεροπλάνο υπερβεί την ταχύτητα του ήχου - περίπου 767 μίλια ανά ώρα, ανάλογα με τη θερμοκρασία και άλλες συνθήκες - δημιουργεί ένα θόρυβο που ακούγεται προς όλες τις κατευθύνσεις. Το 1973, η Federal Aviation Administration (FAA) απαγόρευσε στα υπερηχητικά αεροπλάνα να πετούν πάνω από τις ηπειρωτικές ΗΠΑ. Αλλά η NASA πιστεύει ότι μπορεί να λύσει επιτέλους το πρόβλημα μειώνοντας την ηχητική έκρηξη.

Τον Απρίλιο, η NASA υπέγραψε σύμβαση ύψους 247,5 εκατομμυρίων δολαρίων με την Lockheed Martin για να βοηθήσει στην ανάπτυξη ενός ήσυχου υπερηχητικού αεροσκάφους, το X-59 QueSST. Το X-59 δεν θα μεταφέρει επιβάτες όμως στις ΗΠΑ, αλλά έχει σχεδιαστεί για να αποδείξει στις ομοσπονδιακές και διεθνείς ρυθμιστικές αρχές ότι τα υπερηχητικά αεριωθούμενα αεροπλάνα μπορούν να δημιουργήσουν έναν ήχο που δεν διαταράσσει περισσότερο από αυτόν που κάνουν τα συμβατικά επιβατικά αεροπλάνα. Εάν το έργο είναι επιτυχές, θα μπορούσε να οδηγήσει σε αλλαγή των κανονισμών.

Η NASA έχει ήδη ένα βασικό σχέδιο για το αεροπλάνο, ένα λεπτό σχήμα που μειώνει την «ακουστική της υπογραφή». Στις αρχές Νοεμβρίου θα δοκιμάσει την ιδέα πάνω από το Γκάλβεστον του Τέξας. Έχει μάλιστα στρατολογήσει 500 άτομα στο έδαφος για να απαντήσιυν σε έρευνες σχετικά με τον θόρυβο.

«Είμαστε αποκλειστικά επικεντρωμένοι στην αντιμετώπιση των προκλήσεων των ήσυχων υπερηχητικών πτήσεων πάνω από τη γη, μειώνοντας την ηχητική έκρηξη σε μια ηχητική έκπληξη», δήλωσε η Σάσα Έλις, εκπρόσωπος της NASA για την αποστολή X-59.

Μετά τη συγκέντρωση των δεδομένων, η NASA θα μοιραστεί τις πληροφορίες με την Lockheed Martin, που αναμένεται να ξεκινήσει την κατασκευή του X-59 τον Ιανουάριο του 2019. Ο στόχος είναι να είναι έτοιμο το X-59 για δοκιμές το 2021. Μόνο μετά την κοινή χρήση της NASA με δεδομένα ο FAA μπορεί να αρχίσει να κατασκευάζει τα δικά του υπερηχητικά αεροσκάφη.

Η NASA έχει επικριθεί για την ανάπτυξη μιας τεχνολογίας που πιθανόν να προσθέσει εκπομπές άνθρακα, που συμβάλλουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Μόλις οι NASA και η Lockheed αποδείξουν στις ρυθμιστικές αρχές ότι τα υπερηχητικά αεριωθούμενα αεροπλάνα μπορούν να παράγουν ανεκτά επίπεδα θορύβου στο κοινό, σχεδιάζουν να επικεντρωθούν σε περιβαλλοντικά ζητήματα.

Οι πιθανοί δικαιούχοι υπερηχητικών ταξιδιών, τουλάχιστον στην αρχή, θα είναι εταιρικοί πελάτες υψηλού επιπέδου. «Τέτοιες πτήσεις δεν θα είναι διαθέσιμες για διακοπές στη Disney World. Είναι σχεδιασμένο για στρατιώτες που πρέπει να επιστρέψουν γρήγορα πίσω», δήλωσε ο Βικ Κατσόρια, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Spike Aerospace.


Πηγή: reader.gr