Έμπαινες σε καυγά για μία διαφήμιση;

Gazzetta team
Έμπαινες σε καυγά για μία διαφήμιση;
Το Gazzetta σχολιάζει την αμφιλεγόμενη διαφήμιση των Goody's που πέτυχε τον στόχο της στα views, ενώ προκάλεσε μέσα σε λίγες ώρες και «διαδικτυακό» διχασμό...

Πόσο εύκολα μπορείς να τσακωθείς με το πληκτρολόγιο;

Πόσο εύκολα μπορείς να ασκήσεις κριτική από τον καναπέ σου πριν ακόμη ένα βίντεο του YouTube φτάσει στο τέλος του;

Πόσο έτοιμος είσαι να μπεις σε καυγά;

Η απάντηση βρίσκεται καθημερινά στην οθόνη μας και είναι γραμμένη με κεφαλαία. ΕΜΠΑΙΝΕΣ χωρίς δεύτερη σκέψη.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Κυκλοφορεί μια διαφήμιση - στην προκειμένη των Goody's. Έχουμε δει καλύτερη διαφήμιση; Ναι. Έχουμε δει χειρότερη; Σίγουρα.

Τι είναι όμως αυτό που μπορεί να πατήσει την αχίλλειο πτέρνα των απανταχού «κριτών» διαφήμισης για να σχολιάσουν με ολόκληρα κατεβατά είτε το «μπερδεμένο» brief της διαφημιστικής είτε τη φορτωμένη ιδέα του βίντεο;

Η αλήθεια είναι ότι για να μιλήσεις στη γλώσσα του καταναλωτή δεν χρειάζεται να υιοθετήσεις τις εκφράσεις του, τα trends ή μια προκλητική φράση. Σίγουρα μπορείς να το κάνεις και αλλιώς.

Επειδή, όμως, εμείς διακρίναμε καλές προθέσεις και γενικά διαβάσαμε τέρατα, σκεφτήκαμε 5 σενάρια υπερασπιστικής γραμμής για το λαϊκό δικαστήριο.

1/ Το Έμπαινα είναι σεξιστικό και παλιομοδίτικο

Κατ' αρχάς το Έμπ1 είναι αθάνατο.

Αλλά για να μιλήσουμε λίγο σοβαρά, υπάρχουν διαφημίσεις που θίγουν σαφώς περισσότερο το γυναικείο φύλο. Βλέπε: όλες τις υπόλοιπες διαφημίσεις (για απορρυπαντικά, για τροφές-κολατσιό που ετοιμάζει πάντα μια καλοντυμένη κυρία, για γυναίκες-σεξοβόμβες που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να κρατήσουν κουμπωμένο το σουτιέν τους κ.λπ.).

Τουλάχιστον, η συγκεκριμένη διαφήμιση επιχείρησε (το αν τα κατάφερε είναι άλλο θέμα) να περάσει ένα μήνυμα υπέρ της διαφορετικότητας. Μαζί τους.

2/ Η διαφήμιση έχει πολλά στοιχεία μπλεγμένα

Αυτή η διαφήμιση είναι από τις πιο καλογυρισμένες και κάνει (έστω) μια προσπάθεια να ενώσει ορισμένα ωραία στοιχεία και να μιλήσει στη γλώσσα του Διαδικτύου.

Εχμμμ, έχετε δει τις υπόλοιπες;

Και όχι. Δεν μιλάμε για παραγωγές του εξωτερικού με μπάτζετ εκατομμυρίων και πολυβραβευμένους ηθοποιούς.

Αυτό δηλαδή που για να πεις ότι δεν σου αρέσει κάτι φέρνεις για παράδειγμα τον «Τιτανικό» ξέρω γω, είναι από μόνο του κάπως μπερδεμένο. Με λίγα λόγια δεν συγκρίνεις το «Κωνσταντίνου και Ελένης» με το «Game of Thrones».

3/ Προάγει τη βία

Θα μπορούσε να λείπει το ρόπαλο από την πλάτη της κοπέλας; Θα μπορούσε.

Αλλά η νεολαία του Ίντερνετ θέλει να μας πει ότι αυτή η σκηνή καλεί τους πάντες σε επανάσταση υπέρ της βίας; Τα παιδιά που παίζουν videogames και ρίχνουν 5 βόμβες το δευτερόλεπτο; Τους νέους που βλέπουν «Stranger Things» πριν κοιμηθούν; Τους εφήβους που περιμένουν το επόμενο καλό θρίλερ;

Αυτή η σκηνή της διαφήμισης που υπονοεί (ούτε καν δείχνει) ότι αν αφήσεις το αμάξι σου σε θέση ανθρώπων με ειδικές ικανότητες ίσως και να μην το βρεις όπως το άφησες σοκάρει; ΟΚ, πάσο.

4/ Τα περισσότερα στοιχεία αφορούν στο σεξ

2018 alert.

5/ Το σπικάζ είναι ενοχλητικό

Η επανάληψη του ρήματος σε έναν τόνο που θυμίζει πρόμο εταιρείας κινητής τηλεφωνίας σε πολλούς δεν φάνηκε η ιδανική επιλογή «ντυσίματος» της διαφήμισης. Ότι όλοι εκείνοι που ενοχλούνται από τον ενικό και την επίμονη ερώτηση δηλαδή κάθονται σπίτι και ακούν τα υπόλοιπα σλόγκαν διαφόρων εταιρειών σε λούπα.

Ας είμαστε σοβαροί. Είναι μια διαφήμιση. Δεν είναι η καλύτερη που έχουμε δει αλλά σίγουρα μπορείς και να μη θιχτείς επειδή σε ρωτάει ο εκφωνητής αν έμπαινες - υπονοώντας μάλιστα και κάτι εντελώς διαφορετικό από τη σεξιστική χροιά που έχει πάρει η συγκεκριμένη ατάκα ακόμη και μεταξύ συναδέλφων.

Έμπαινες στα Goody's λοιπόν; Αυτό είναι δική σου απόφαση.