Ανακαλύφθηκε εξωπλανήτης που έχει 13 φορές το μέγεθος του Δία (pic)

Ανακαλύφθηκε εξωπλανήτης που έχει 13 φορές το μέγεθος του Δία (pic)
Μπροστά σε μία... τεράστια έκπληξη βρέθηκαν οι αστρονόμοι της ΝASA, καθώς διαπίστωσαν ότι ο νέος εξωπλανήτης που ανακάλυψαν ξεπερνάει σε μέγεθος τους πλανήτες ολόκληρου του ηλιακού μας συστήματος.

Από το 1992, όταν ο Πολωνός Alexander Wolszczan ανακάλυψε τον πρώτο εξωπλανήτη στο σύμπαν, οι επιστήμονες έχουν προχωρήσει στην ανακάλυψη ακόμα 3.550 εξωπλανητών.

Η έκπληξη, όμως, ήρθε όταν οι αστρονόμοι της NASA ανακάλυψαν την ύπαρξη ενός γιγαντιαίου πλανήτη, περίπου 22.000 έτη φωτός μακριά από τη γειτονιά μας, ο οποίος έχει μέγεθος 13,4 φορές μεγαλύτερο από τον δικό μας, Δία.

Ο εξωπλανήτης OGLE-2016-BLG-1190Lb, ανακαλύφθηκε με τη βοήθεια του τηλεσκοπίου Spitzer της NASA, το οποίο έχει τη δυνατότητα καταγραφής δεδομένων σε τεράστιες αποστάσεις.

Η ύπαρξη τόσο μεγάλων πλανητών έχει βάλει δύσκολα στους ειδικούς της αστρονομίας, καθώς παραμένει το δίλημμα αν πρόκειται πραγματικά για πλανήτες σχηματισμένους με τη «συνηθισμένη» διαδικασία ή για νεφελώδεις σχηματισμούς με μεγάλο μέγεθος αλλά μικρή μάζα.