Συναγερμός για τις... influencer: «Σαφάρι» της εφορίας στα social media επωνύμων

Gazzetta team
Συναγερμός για τις... influencer: «Σαφάρι» της εφορίας στα social media επωνύμων
Ώρες ατελείωτες στα social media και συγκεκριμένα στο Instagram και Facebook περνούν συγκεκριμένα στελέχη της φορολογικής διοίκησης.

Ώρες ατελείωτες στα social media και συγκεκριμένα στο Instagram και Facebook περνούν συγκεκριμένα στελέχη της φορολογικής διοίκησης. Και δεν το κάνουν για να «σκοτώσουν» την ώρα τους. Οι φοροελεγκτές, ακολουθώντας συγκεκριμένη «ρουτίνα» ελέγχου, χρησιμοποιούν τα social media για να αποκαλύψουν φορολογητέα ύλη και συγκεκριμένα για να επιβεβαιώσουν εάν συγκεκριμένα στοιχεία που δηλώνουν στην εφορία οι φορολογούμενοι είναι συμβατά με το βίο τους και τη δημόσια εικόνα τους.

Στο στόχαστρο των Αρχών έχουν μπει, μεταξύ άλλων, οι λεγόμενοι «influencers». Πρόσωπα της showbiz όπως ηθοποιοί, τραγουδιστές, μοντέλα, αθλητές, personal trainers, διαγωνιζόμενοι σε reality και δημοσιογράφοι που χρησιμοποιούν τους λογαριασμούς τους σε social media, όπως το Instagram και το Facebook, για να προβάλλουν προϊόντα και υπηρεσίες, κάνοντας άμεση ή έμμεση διαφήμιση.

Καταγγελίες που έχουν γίνει στη φορολογική διοίκηση για συγκεκριμένες περιπτώσεις, αναφέρουν πως κάποιοι «influencers» αμείβονται με «μαύρα» χρήματα, ήτοι δεν συνομολογούν συμβάσεις με τις εταιρείες που συστηματικά διαφημίζουν και δεν δηλώνουν τις αμοιβές τους στην εφορία. Δεδομένου ότι δεν είναι μισθωτοί, αλλά ελεύθεροι επαγγελματίες, δεν φοροδιαφεύγουν μόνον, αλλά και εισφοροδιαφεύγουν, καθώς δεν καταβάλουν τις εισφορές -που κανονικά θα έπρεπε- προς τον ΕΦΚΑ.

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει εντοπίσει τη συγκεκριμένη πρακτική ήδη τη τελευταία διετία και ήδη φέρονται να έχουν γίνει έλεγχοι σε πρόσωπα της showbiz που ήταν ιδιαίτερα ενεργά στην προβολή προϊόντων και υπηρεσιών μέσω των socialmedia, αλλά δεν εμφάνιζαν εισοδήματα από σχετικές δραστηριότητες.

Δεδομένου ότι υπήρχαν περιπτώσεις που κάποιοι «influencers» υποστήριξαν πως η προβολή των συγκεκριμένων προϊόντων έγινε σε «εθελοντική» βάση και ήταν «αυθόρμητη» , δηλαδή αρνήθηκαν πως έλαβαν αμοιβή για να τα διαφημίσουν, οι ελεγκτές προχώρησαν σε περαιτέρω ενέργειες.

Σε κάθε περίπτωση, το μήνυμα που στέλνει η εφορία με τους ελέγχους αυτούς είναι ξεκάθαρο. Κανείς δεν θα μείνει στο απυρόβλητο, όσο δημοφιλής και εάν είναι, εφόσον δεν είναι συνεπής με τις φορολογικές του υποχρεώσεις.

Ακόμη, το σκανάρισμα των social media από τα στελέχη της φορολογικής διοίκησης δείχνει πως η νέα γενιά φορολογικών ελέγχων διαπνέεται από τη φιλοσοφία πως κάθε πληροφορία είναι πολύτιμη και κάθε αποδεικτικό μέσο είναι χρήσιμο.

Πηγή: insider.gr