+slo-gun

Ορατός ο κίνδυνος καθίζησης στο κέντρο της Αθήνας από τον αγωγό του Ιλισού (pics)

Ορατός ο κίνδυνος καθίζησης στο κέντρο της Αθήνας από τον αγωγό του Ιλισού (pics)

Ορατός ο κίνδυνος καθίζησης στο κέντρο της Αθήνας από τον αγωγό του Ιλισού (pics)

Η τρύπα που άνοιξε στα ξαφνικά και «κατάπιε» σταθμευμένα αυτοκίνητα μια ημέρα του περασμένου Μαΐου στο πάρκινγκ δίπλα στον σταθμό του ηλεκτρικού στον Ταύρο αποκάλυψε ένα πολύ επικίνδυνο μυστικό.

Ο αγωγός που καλύπτει τον Ιλισό και πάνω από τον οποίο περνάνε καθημερινά χιλιάδες άνθρωποι σε αυτοκίνητα και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς βρίσκεται σε άθλια κατάσταση με αποτέλεσμα κάθε ημέρα που περνάει να υπάρχει ο κίνδυνος άλλης μια καθίζησης. Πρόκειται για μια ωρολογιακή βόμβα στο υπέδαφος της σύγχρονης Αθήνας με την αποκάλυψη της οποίας μεταξύ άλλων αποφασίστηκε και η διακοπή της κυκλοφορίας του τραμ.

H εικόνα που παρουσίασαν χθες Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και η Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου για την κατάσταση που επικρατεί στο υπέδαφος μια περιοχής που ξεκινά από ψηλά στους Αμπελόκηπους, κατεβαίνει προς Hilton, Καλλιμάρμαρο, Καλλιρόης και καταλήγει στα σύνορα Καλλιθέας – Φαλήρου είναι αποκαρδιωτική: 

Ο αγωγός που σκεπάζει τον Ιλισό παρουσιάζει ανά σημεία έντονα φαινόμενα διάβρωσης. Σε ορισμένα σημεία έχει υποχωρήσει τελείως το τσιμέντο και φαίνεται το σίδηρο οπλισμού, αλλού υπάρχουν «νεροφαγώματα» που δημιουργούν στάσιμα νερά τα οποία διαβρώνουν ακόμη περισσότερο την κατασκευή, πλάκες τσιμέντου που στηρίζονται πάνω σε πέτρινα τοιχία από την εποχή του Μεταξά ή και μισογκρεμισμένα τοιχία. Ακόμη αγωγοί που είναι άγνωστο το αν είναι ομβρίων ή αποχέτευσης ακαθάρτων. 

Μελέτες εντόπιζαν το πρόβλημα από το 1998 

Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου χθες Τετάρτη όλα τα παραπάνω αφορούν ένα έργο που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1930. Ολοκληρώθηκε στα τέλη του 1980 και από τότε αφέθηκε στη τύχη του. Το χειρότερο είναι ότι υπήρχαν μελέτες από την εποχή που σχεδιαζόταν το τραμ που έκαναν λόγω για ανεπαρκή θεμελίωση του τοίχου αντιστήριξης όμως λόγω και της αγωνίας να ολοκληρωθεί το έργο ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων του 2014 δεν υπήρξε κάποια παρέμβαση. 

«Βρήκαμε σε αποθήκη του αμαξοστασίου μέσα σε κούτες, αναφορές... O συνάδελφος που έκανε τη μελέτη το ’98 έκανε αναφορά για ενδείξεις ανεπαρκούς ή πλημμελούς θεμελίωσης του τοίχου αντιστήριξης στην κοίτη του Ιλισού, από την Καλλιρρόη μέχρι τη Συγγρού και αρκετές φθορές υλικών και δυσλειτουργίες... Αυτό έγινε το ’98 και θάφτηκε στη συνέχεια στην αποθήκη γιατί δεν υπήρχε ένα σύστημα επιτήρησης μέχρι σήμερα, για να υπάρχει μια συνέχεια στο κράτος», τόνισε ο κ. Σπίρτζης προσθέτοντας ότι υπήρχαν αντίστοιχες προειδοποιήσεις και το 2002.

Ξεκινούν οι μελέτες – Χωρίς τραμ το τμήμα Κασομούλη – Σύνταγμα 

Βάσει αυτών των δεδομένων ο κ. Σπίρτζης και η κυρία Δούρου ανακοίνωσαν ότι ξεκινούν άμεσα οι μελέτες σε όλο το μήκος του αγωγού για να καταγραφούν τα προβλήματα και να ξεκινήσουν οι εργασίες αποκατάστασης. Οι μελέτες θα γίνουν από την ΕΥΔΑΠ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και θα χρηματοδοτηθούν από το Υπουργείο Υποδομών. 

Μέχρι να ολοκληρωθεί αυτή η καταγραφεί ο υπουργός αποφάσισε να δώθει εντολή να σταματήσουν τα δρομολόγια του τραμ από την στάση Κασομούλη έως και το Σύνταγμα για προληπτικούς λόγους.

Πολλοί «Ιλισοί» 

To πρόβλημα δεν εξαντλείται στον αγωγό του Ιλισού. Με την εξαίρεση των παραχωρήσεων σχεδόν όλα τα δημόσια έργα έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους μετά την κατασκευή τους. Και αυτό, όπως εξήγησε ο κ. Σπίρτζης συμβαίνει επειδή δεν υπήρξε ποτέ κάποιο σύστημα παρακολούθησης της λειτουργίας και συντήρησης αυτών των έργων. 

Το πρόβλημα αυτό ο κ. Σπίρτζης σχεδιάζει να το λύσει δημιουργώντας ένα ψηφιακό μητρώο Δημόσιων Έργων και ετοιμάζοντας ένα νομοσχέδιο που θα υποχρεώνει τους κρατικούς οργανισμούς να συντηρούν τα έργα που κατασκευάζουν. Αυτό που μένει να φανεί είναι από που θα προέλθουν τα χρήματα καθώς για τη συντήρηση μόνο των σηράγγων στα οδικά δίκτυα απαιτούνται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. 

Πηγή: reader.gr

Best of internet