Επανεκκίνηση των πλειστηριασμών από την Τετάρτη: 2.300 ακίνητα στην «αναμονή»

Gazzetta team
Επανεκκίνηση των πλειστηριασμών από την Τετάρτη: 2.300 ακίνητα στην «αναμονή»
Σε κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας μπαίνει η πλατφόρμα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών από την Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου, μετά από έναν μήνα διακοπής λόγω Αυγούστου.

Για τον επόμενο μήνα έχουν αναρτηθεί, μέχρι στιγμής, 2300 πλειστηριασμοί, έναντι 2.650 που διενεργήθηκαν τον Ιούλιο. Σημειώνεται ότι από τις 21 Φεβρουαρίου που ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία της η ηλεκτρονική πλατφόρμα, έχουν βγει στο «σφυρί» 16.190 ακίνητα, στη συντριπτική τους πλειονότητα από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες.

Κατά μέσο όρο, διενεργούνται 3.000 πλειστηριασμοί μηνιαίως, γεγονός που ανεβάζει κατά πολύ τον αρχικό στόχο για 15.000 – 18.000 πλειστηριασμούς εντός του 2019. Εάν η διαδικασία των ρευστοποιήσεων συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς, οι πλειστηριασμοί φέτος θα αγγίξουν τις 30.000 –αριθμός διπλάσιος από τον αρχικό στόχο που είχαν θέσει οι τράπεζες.

Πρέπει να τονιστεί, βέβαια, ότι από τα ακίνητα που αναρτώνται στην πλατφόρμα eauction.gr, μόνο τα μισά ακίνητα βρίσκουν αγοραστή (περίπου το 55%), ενώ οι υπόλοιποι πλειστηριασμοί είτε αναστέλλονται λόγω ρύθμισης με τον οφειλέτη την τελευταία στιγμή, είτε κηρύσσονται άγονοι λόγω έλλειψης αγοραστικού ενδιαφέροντος.

Το σημαντικό είναι, πάντως, ότι από τα ακίνητα που «αλλάζουν χέρια», το 85% καταλήγει στο ενεργητικό των ίδιων των τραπεζών που τα επισπεύδουν, γεγονός που εμπνέει ανησυχία στις διοικήσεις των τραπεζών, αλλά κυρίως στον εποπτικό φορέα της ΕΚΤ. Οι τράπεζες, ωστόσο, θεωρούν αναγκαίο να στηρίξουν την «ανώριμη» ακόμη αγορά ώστε να μην προκληθούν τριγμοί στις τιμές των ακινήτων της χώρας που έχουν αρχίσει δειλά να ανακάμπτουν. Με αυτόν τον τρόπο, επιχειρούν να δημιουργήσουν τη ζήτηση για τα ακίνητα των πλειστηριασμών –κάτι το οποίο φαίνεται πως αποφέρει ήδη κάποια αποτέλεσματα.

Σύμφωνα με πηγές του κλάδου, οι τράπεζες στοχεύουν να μειώσουν το ποσοστό αυτό στο 50% στο βάθος τριετίας, προχωρώντας μεταξύ άλλων και στο «λίφτινγκ» της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ώστε να είναι πιο φιλική προς τους χρήστες και ιδίως τους ιδιώτες.

Πηγή: insider.gr