Eλαστικότητα στην πρεμιέρα του μέτρου της επιβίβασης μόνο από την μπροστινή πόρτα σε λεωφορεία-τρόλεϊ

Gazzetta team
Eλαστικότητα στην πρεμιέρα του μέτρου της επιβίβασης μόνο από την μπροστινή πόρτα σε λεωφορεία-τρόλεϊ
Ξεκίνησε από σήμερα η επιβίβαση μόνο από την μπροστινή πόρτα σε λεωφορεία και τρόλεϊ, προκειμένου οι επιβάτες να ακυρώνουν το εισιτήριό τους.

Τα λεωφορεία φέρουν σχετική κάρτα που …καθοδηγεί τον κόσμο αναγράφοντας «Μόνο Είσοδος» και «Μόνο Έξοδος», αν και οι περισσότεροι ήταν απροετοίμαστοι. «Δεν γνώριζα ότι θα πρέπει από δω και πέρα να ανεβαίνω μόνο από μπροστά κι όχι από τις πίσω πόρτες. Αλλά δε νομίζω ότι θα έχω πρόβλημα. Θα το συνηθίσω. Ίσως είναι και καλύτερα γιατί δεν θα συνωστιζόμαστε άδικα» δηλώνει η 22χρονη Μαρία Παπαοικονόμου, ενώ ο 70χρονος Γιώργος Παπαγεωργίου τονίζει: «μέχρι να το συνηθίσω θα περάσει ένα μικρό χρονικό διάστημα. Τόσα χρόνια εξάλλου όποτε ανέβαινα σε λεωφορείο ούτε που σκεφτόμουν από ποια πόρτα πρέπει να ανέβω. Ελπίζω πάντως να το τηρήσει ο κόσμος και να μην προσπαθούν κάποιοι να ξεφύγουν».

Οι οδηγοί πάντως για σήμερα φάνηκαν περισσότερο ελαστικοί επιτρέποντας σε κάποιους επιβάτες να ανέβουν και από τις πίσω πόρτες, χωρίς να εμποδίσουν την είσοδό τους. Κάποιοι μάλιστα εξηγούσαν στο επιβατικό κοινό ότι θα πρέπει να προσαρμοστεί με το μέτρο.

«Εμείς αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να τους λέμε ότι πρέπει να συνηθίσουν να επιβιβάζονται από μπροστά για να ακυρώνουν το εισιτήριό τους και να αποβιβάζονται από τις πίσω πόρτες. Ελπίζουμε να συμμορφωθούν και να μην έχουμε ζητήματα» δηλώνει ο οδηγός Γιάννης Παπαδόπουλος.

Αντιδρούν οι εργαζόμενοι

Σε ανακοίνωσή του, το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ κάνει λόγο για «αιφνιδιαστική» απόφαση που ελήφθη χωρίς προγραμματισμό και συνεννόηση με τους εργαζόμενους: «απόρροια της απόφασής σας θα είναι η κορύφωση των καθυστερήσεων στα δρομολόγια και επομένως η ταλαιπωρία των επιβατών.

Ειδικότερα στις λεωφορειακές γραμμές με αυξημένη επιβατική κίνηση, η κατάσταση θα εκτραχηλιστεί με επιβάτες αγανακτισμένους, να ξεσπούν στους οδηγούς ενώ η πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος αποκτά πλέον μεγαλύτερο ποσοστό πιθανοτήτων.»

Οι εργαζόμενοι απορρίπτουν το μέτρο αναφέροντας χαρακτηριστικά: «ως εργαζόμενοι που σεβόμαστε τους επιβάτες και στοχεύουμε στην ασφαλή και όσο γίνεται πιο αξιόπιστη συγκοινωνία, δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο τους επιβάτες, δεν θα τους ταλαιπωρήσουμε επειδή το θέλετε εσείς». Αφήνουν όμως ένα παράθυρο για μελλοντική εφαρμογή του μέτρου: «Όταν αξιωθείτε να εξασφαλίσετε τις κατάλληλες προϋποθέσεις, τόσο σε επάρκεια οδηγών όσο και σε λεωφορείων, προκειμένου να μην παρατηρείται σε καθημερινή βάση η τόσο κάκιστη λειτουργία των λεωφορειακών γραμμών και επομένως τα αραιά δρομολόγια και οι πολύωρες αναμονές επιβατών, τότε και μόνο τότε μπορείτε να το ξανασκεφτείτε.»

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ κ. Τάσος Ταστάνης δήλωσε στο Ραδιόφωνο 24/7 πως στόχος του μέτρου είναι να μπει τέλος στην λαθρεπιβίβαση και πως οι συγκοινωνίες θα γίνουν καλύτερες και τα όποια προβλήματα θα ξεπεραστούν και ότι έχει εγκριθεί η πρόσληψη 140 ελεγκτών οι οποίοι θα κάνουν ελέγχους.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χ. Σπίρτζης, μιλώντας χτες στην ΕΡΤ δήλωσε πως το μέτρο θα εφαρμοστεί ενώ θα ισχύουν και άλλα μέτρα καθώς «εκατοντάδες εκατομμύρια χάνονται», κυρίως από πλαστά εισιτήρια πριν την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ο υπουργός πρόσθεσε πως θα ξεκινήσουν έλεγχοι οι οποίοι «δε θα θυμίζουν τους ελέγχους που είχαν ζήσει οι πολίτες κάποτε» αναφερόμενος στους ελεγκτές που έκαναν ελέγχους ως «κεφαλοκυνηγούς».

Όσον αφορά τις αντιδράσεις των οδηγών, ο υπουργός ανέφερε πως «Οι οδηγοί μπορούν αν θέλουν, τους το έχουμε προτείνει πολλούς μήνες πριν, να έχουν ένα πρόσθετο επίδομα προκειμένου την ώρα που ανοίγουν τη μπροστινή πόρτα να ελέγχουν το ποιος χτυπάει το ηλεκτρονικό εισιτήριο ή όχι.»

Ο ΟΑΣΑ έχει αποπειραθεί να εφαρμόσει το μέτρο της εισόδου από την μπροστινή πόρτα τουλάχιστον δύο φορές τα τελευταία χρόνια, χωρίς επιτυχία. Το καλοκαίρι του 2013 ανακοινώθηκε η εφαρμογή του μέτρου σε 51 λεωφορειακές γραμμές ενώ λεωφορεία μάλιστα τοποθετήθηκαν και τουρνικέ για να διευκολύνουν τον έλεγχο των επιβατών από τους οδηγούς.

Κάθετα αντίθετοι στο μέτρο ήταν όμως τα μέλη του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ οι οποίοι κάλεσαν τους οδηγούς να μην προμηθευτούν τις ειδικές πινακίδες οι οποίες άρχισαν να τοποθετούνται στα Λεωφορεία. Μία ακόμη απόπειρα έγινε το Νοέμβριο του 2014, αυτή τη φορά σε 56 γραμμές λεωφορείων. Και πάλι, το Σωματείο Εργαζομένων ΟΑΣΑ αντέδρασε και το μέτρο τελικά δεν εφαρμόστηκε.

Ακολουθεί η ανακοίνωση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ:

Με έκπληξή μας πληροφορηθήκαμε για την πρόσφατη απόφασή σας βάσει της οποίας η επιβίβαση των επιβατών θα πραγματοποιείται μόνο από την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων.

Άλλη μια αιφνίδια απόφαση, που δεν σας τιμά. Δυστυχώς και αυτή τη φορά κρίνατε «τυχαία» ότι η ενημέρωσή μας δεν είναι απαραίτητη. Χωρίς συνεννόηση, καμία απόφαση δεν έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Δίχως προγραμματισμό, με περίσσεια αστοχία ενεργειών, ξανά εις βάρος του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων, προβαίνετε στην λήψη αποφάσεων επιεικώς πρόχειρων και ερασιτεχνικών, γεγονός που δεν σας τιμά εκ του ρόλου σας. Δεν μπήκατε καν στο κόπο να σκεφτείτε, ότι απόρροια της απόφασής σας θα είναι η κορύφωση των καθυστερήσεων στα δρομολόγια και επομένως η ταλαιπωρία των επιβατών.

Ειδικότερα στις λεωφορειακές γραμμές με αυξημένη επιβατική κίνηση, η κατάσταση θα εκτραχηλιστεί με επιβάτες αγανακτισμένους, να ξεσπούν στους οδηγούς ενώ η πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος αποκτά πλέον μεγαλύτερο ποσοστό πιθανοτήτων. Εμείς ως εργαζόμενοι που σεβόμαστε τους επιβάτες και στοχεύουμε στην ασφαλή και όσο γίνεται πιο αξιόπιστη συγκοινωνία, δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο τους επιβάτες, δεν θα τους ταλαιπωρήσουμε επειδή το θέλετε εσείς, αλλά ούτε θα μετατραπούμε εμείς οι οδηγοί ξανά σε «πολυμηχανήματα» των προχειροτήτων σας.

Όταν αξιωθείτε να εξασφαλίσετε τις κατάλληλες προϋποθέσεις, τόσο σε επάρκεια οδηγών όσο και σε λεωφορείων, προκειμένου να μην παρατηρείται σε καθημερινή βάση η τόσο κάκιστη λειτουργία των λεωφορειακών γραμμών και επομένως τα αραιά δρομολόγια και οι πολύωρες αναμονές επιβατών, τότε και μόνο τότε μπορείτε να το ξανασκεφτείτε. Σας καλούμε για την ΑΜΕΣΗ άρση της απόφασής σας.

Πληροφορίες: ΑΠΕ/ΜΠΕ, athenstransport.com