+slo-gun

Κατά 5 ευρώ θα υποχωρήσει το μηνιαίο καλάθι στο σουπερμάρκετ το 2018

Κατά 5 ευρώ θα υποχωρήσει το μηνιαίο καλάθι στο σουπερμάρκετ το 2018

Κατά 5 ευρώ θα υποχωρήσει το μηνιαίο καλάθι στο σουπερμάρκετ το 2018

Μειωμένο κατά 5 ευρώ αναμένεται να είναι το καλάθι της νοικοκυράς για το 2018, ωστόσο σύμφωνα με την IRI οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο αναμένεται να σημειώσουν αύξηση 2,6%, οριακά υψηλότερη από το 2017.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες ο διευθυντής της, κ. Παναγιώτης  Μπορέτος σε στελέχη του λιανεμπορίου, οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τις πρώτες μέρες του 2018 καταγράφουν πτώση 8%, ωστόσο η παραπάνω αύξηση για το σύνολο της χρονιάς αναμένεται να προέλθει κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων στο β΄εξάμηνο, με την προϋπόθεση ότι θα μειωθεί η ανεργία κατά 1%.

Υποχωρεί το μέσο καλάθι

Κατά 5 ευρώ αναμένεται να υποχωρήσει φέτος το μέσο μηνιαίο καλάθι και να διαμορφωθεί στα 312 από 317 ευρώ πέρυσι. 

Η μείωση των αγορών προέρχεται  κυρίως από τους  καταναλωτές άνω των 55 ευρώ. Στην κατηγορία αυτή το καλάθι αγορών μειώνεται κατά 10 ευρώ και περιορίζεται  στα 322  ευρώ ενώ  οι γυναίκες φαίνεται ότι διατηρούν την ίδια αγοραστική δύναμη των 308 ευρώ.  

Σε ό,τι αφορά τη γεωγραφική κατανομή της κατανάλωσης, η περιοχή  της Αττικής που αποτελεί το 50%  της συνολικής αγοράς  διατηρεί το καλάθι αγορών στα 317 ευρώ. Η Κρήτη εμφάνισε την υψηλότερη  κατανάλωση με 346 ευρώ, ενώ ο νομός  Θεσσαλονίκης τη χαμηλότερη με 270 ευρώ πέρυσι.

Όσον αφορά την Κρήτη φέτος αναμένεται να μειωθεί οριακά στα 340 ευρώ, ενώ προβλέπεται αύξηση στην περιοχή της Θεσσαλονίκης στα 283 ευρώ.

Αναφορικά με τους καταναλωτές, όπως προκύπτει από τα στοιχεία,, έχουν μπει στο «χορό» των προσφορών και για το λόγο αυτό άλλωστε επισκέπτονται τουλάχιστον έξι δίκτυα  λιανικής  πώλησης, τουλάχιστον τρεις φορές  την εβδομάδα.

Επίσης η πλειοψηφία των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι δεν θα πήγαιναν την Κυριακή για ψώνια στο σούπερ μάρκετ, ενώ δεν απέκλεισαν  το ενδεχόμενο να πήγαιναν να ψωνίσουν ρούχα και παπούτσια ή άλλα προϊόντα.

Όσον αφορά την αλυσίδα που έρχεται πρώτη στη σκέψη των καταναλωτών, την πρώτη θέση έρχεται ο Όμιλος Σκλαβενίτη με ποσοστό 35%. Στη δεύτερη θέση κατατάσσεται η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος με ποσοστό 30%, η οποία πέρυσι βρισκόταν στην πρώτη θέση.

Πηγή: reader.gr

Best of internet