Τι συμβαίνει στα περιφερειακά Πανεπιστήμια ;

Χρήστος Κιούσης Χρήστος Κιούσης
Τι συμβαίνει στα περιφερειακά Πανεπιστήμια ;
Ο Χρήστος Κιούσης γράφει για τα περιφερειακά ΑΕΙ και ΤΕΙ που ήρθαν στην επικαιρότητα εξαιτίας της υπόθεσης "καθηγητή Φακελάκη", κρύβουν όμως πολλές περισσότερες παθογένειες από αυτή του ενός ανέντιμου καθηγητή.

Η πρόσφατη υπόθεση του καθηγητή “Φακελάκη” έστρεψε το βλέμμα μας εννοείται για τους λάθος λόγους στο ΤΕΙ Σερρών. Βέβαια για να είμαστε ειλικρινείς ό,τι συνέβη στο ΤΕΙ Σερρών δεν συμβαίνει μόνο εκεί, οι συμπεριφορές πανεπιστημιακών δασκάλων υπήρξαν κατάπτυστες σε πολλά ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, προεξαρχουσών περιπτώσεων μεγαλοσχήμονων καθηγητών, που κατέβηκαν και στον πολιτικό στίβο και κατέλαβαν και σημαντικότατες θέσεις. Ας μη συνεχίσω, τα ονόματά τους συζητιούνται χρόνια τώρα και φυσικά χρόνια τώρα συζητιούνται στη σκιά με ψιθύρους και μισόλογα. Φυσικά η καταγγέλουσα φοιτήτρια που ισχυρίστηκε, ότι έκλεισε ραντεβού με τον καθηγητή Φακελάκη για να δει που το πάει, sorry αλλά δεν κερδίζει τη συμπάθεια μου, μάλλον για αποτυχημένη συναλλαγή μου μοιάζει.

Πολωνία - Ιταλία! Με υψηλές αποδόσεις και πολλά ειδικά στοιχήματα! (21+)

Πολύ περισσότερο από το πως φέρονται μεμονωμένοι πανεπιστημιακοί καθηγητές, με ενδιαφέρει το πως φέρεται απέναντι στους φοιτητές το ίδιο το ελληνικό κράτος και ειδικά μακριά από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο Δημοκρίτειο, στο Ιόνιο, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης κλπ. Πως “βάζει πλάτη” σε λαμόγια-καθηγητές, σε Φακελάκηδες, σε αργόμισθους, σε “ανύπαρκτους” διορισμένους-απόντες. Εκεί όπου τα Πανεπιστήμια δεν τα απασχολούν οι Ρουβίκωνες και απρόσκλητοι επισκέπτες αλλά πιο βασικά, πιο θεμελιώδη ζητήματα, όπως αν θα γίνουν τα μαθήματα. Τόσο εκνευριστικά θεμελιώδη πράγματα.

Γίνεται μια τεράστια προσπάθεια από το μαθητή και τη μαθήτρια να επιτύχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ξηλώνονται οι ελληνικές οικογένειες για τα φροντιστηριακά μαθήματα της δωρεάν δημόσιας παιδείας (λέμε τώρα...), πετυχαίνει το παιδί το στόχο του, βρίσκεται φοιτητής σε μια περιφερειακή σχολή, πολλές φορές την πρώτη του επιλογή, ταξιδεύει με τα όνειρά του και τις προσδοκίες του για ανώτερη εκπαίδευση, ξαναξηλώνεται η ελληνική οικογένεια για να στηρίξει αυτά τα minimum 4 χρόνια σπουδών, για να ανακαλύψουν ξαφνικά ότι “το μάθημα σήμερα δε θα γίνει, γιατί ο κύριος καθηγητής δεν πέταξε από την Αθήνα”, “πιθανώς δε θα γίνει ούτε την επόμενη εβδομάδα”, “πιθανώς δε θα γίνει όλο το εξάμηνο!”

Υπάρχουν κι άλλες μεσοβέζικες καταστάσεις που έχει εφεύρει η ελληνική πανουργία, όπως το να διδάσκουν τα μαθήματα μεταπτυχιακοί φοιτητές, το να εμφανίζεται ο προφεσόρ για σούμα διδασκαλίες όποτε βολεύεται και φυσικά να διδάσκεται το μάθημα με τηλεδιάσκεψη! Με τηλεδιάσκεψη ρε φίλε! Θα μου πει κάποιος “καλά ρε Κιούση γιατί να μη χρησιμοποιήσει ο καθηγητής την τεχνολογία στο 2018;” Δίκιο έχετε, να την χρησιμοποιήσει την τεχνολογία αν υπάρχει κώλυμα να βρεθεί στην θέση του λόγω ασθένειας, λόγω κακοκαιρίας, για όποιον σοβαρό λόγο ρε αδερφέ. Αλλά διδασκαλία με τηλεδιάσκεψη για 4 χρόνια, για τα 8 εξάμηνα που διαρκούν οι σπουδές και αυτό να συμβαίνει επί χρόνια, γιατί η κυρία καθηγήτρια μένει μόνιμα στο εξωτερικό; Ζει στο εξωτερικό, πληρώνεται από το ελληνικό δημόσιο, διδάσκει μέσω τηλεδιάσκεψης! Γιατί;;;;

Δεν ήταν μια από τις βασικές συνέπειες της κρίσης το braindrain, η φυγή νέων επιστημόνων στο εξωτερικό για να βρουν δουλειά; Δεν υπάρχουν άνθρωποι στην χώρα, άνεργοι επιστήμονες που να μπορούν να διεκδικήσουν αξιοκρατικά τις έδρες αυτών που αποφάσισαν να ζήσουν έξω; Ας μου εξηγήσει κάποιος σαν να είμαι τετράχρονος, πως ανέχεται ο πρύτανης της σχολής, οι υπόλοιποι παρόντες καθηγητές, τη συστηματική απουσία, την αργομισθία, την εξ αποστάσεως κατ' εξακολούθησιν διδασκαλία από ανθρώπους που πληρώνονται κανονικότατα και με το νόμο. Δε λέω ότι οι αμοιβές είναι πάντα ικανοποιητικές, δε λέω ότι οι μισθοί προσφέρουν πάντα αξιοπρεπή διαβίωση για τον καθηγητή του περιφερειακού πανεπιστημίου, έχει πέσει πολύ ψαλίδι τα τελευταία χρόνια αλλά μια στιγμή. Αν κάποιος αποφασίσει ότι δε βγαίνει οικονομικά με τη διδασκαλία, ας παραιτηθεί κι ας βγει στην ελεύθερη αγορά να μετρήσει την αξία του σε πραγματικές συνθήκες. Να δούμε τότε, αν και πόσο μπορεί να μην εμφανίζεται ή να εμφανίζεται μέσω skype.

Οι Πρυτάνεις τι ρόλο παίζουν σε όλο αυτό; Οι τοπικοί βουλευτές; Τα κόμματα και τα τσικό τους, οι φοιτητικές πολιτικές νεολαίες; Το Υπουργείο Παιδείας; Όταν θεσμοθετείται η ανωμαλία στη λειτουργία των Πανεπιστημιακών Σχολών, αλήθεια πέφτουμε από τα σύννεφα σε ατομικές περιπτώσεις ανωμαλίας, χρηματισμού και λαμογιάς του κάθε καθηγητή Φακελάκη; Τα Πανεπιστήμια γιατί ιδρύθηκαν σε Σέρρες, Κομοτηνή, Ξάνθη, Γιάννενα, Κέρκυρα, Ρέθυμνο και Μυτιλήνη; Για να πάρουν ώθηση οι τοπικές αγορές σε ακίνητα, καφετέριες, εστιατόρια, μπαράκια και ΚΤΕΛ ; Σαν τα στρατόπεδα ένα πράγμα;

Να μη μιλήσω για τις Γραμματείες που εξυπηρετούν 11:30 με 12:30 και απαντούν “υπάρχουν όλα στο site, μπείτε να δείτε εκεί τι χρειάζεστε”. Να μην ασχοληθώ επί του παρόντος με το φαινόμενο σπουδές σε τουριστικό προορισμό, Κρήτη, Κέρκυρα, Καλαμάτα, όπου η λογική του air b'n'b επιβάλλει άτακτη φυγή τον Ιούνιο κι επιστροφή τον Οκτώβριο, δηλαδή 8 μετακομίσεις σε 4 χρόνια!

Κατά τ' άλλα βέβαια “κάτω τα χέρια από τα Δημόσια Πανεπιστήμια”, μην τυχόν κι έρθουν τα Ιδιωτικά και υποβαθμιστούν τα υπάρχοντα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Πόσο ακόμα να υποβαθμιστούν; Είναι ήδη έρμαια σε αργόμισθους, Φακελάκηδες μετά των συνεργών τους και βέβαια σε κομματικές νεολαίες με συνθήματα, πάρτυ και ξύλο στα αμφιθέατρα. Πόσο ακόμα και για πόσο ακόμα;

Χρήστος Κιούσης
Χρήστος Κιούσης

Ο Χρήστος Κιούσης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, αλλά ζει κι εργάζεται στην Θεσσαλονίκη από το 1997. Σπούδασε Κινηματογράφο και Τηλεόραση στη Σχολή Σταυράκου και digital marketing. Mιλάει Αγγλικά κάθε μέρα, Γερμανικά όποτε τα θυμηθεί και Ιταλικά στις διακοπές κυρίως αν χρειαστεί να παραγγείλει φαγητό στην Ιταλία. Εργάζεται σε τηλεοπτικές παραγωγές από το 1994. Συμπαρουσιάζει τη σατιρική εκπομπή «Ράδιο Αρβύλα» στον ΑΝΤ1 και το "Βινύλιο" στο ίδιο κανάλι.

Είναι φίλαθλος από μικρός και πατέρας τριών υπέροχων παιδιών. Έχει παίξει μπάσκετ ως νέος με επιεικώς μέτριες επιδόσεις και τένις ως μεσήλικας με ακόμα πιο φτωχά αποτελέσματα. Του αρέσουν το γράψιμο, οι συνεντεύξεις, το ραδιόφωνο, η παραγωγή τηλεοπτικού περιεχομένου και τα ταξίδια κι ελπίζει μια μέρα, να μπορέσει να τα συνδυάσει όλα επαγγελματικά.