Η πιο διάσημη μαύρη τρύπα καταγράφηκε να «φτύνει» σωματίδια με την ταχύτητα του φωτός! (pics)

Ακόμη μία ανακάλυψη-ορόσημο από τους επιστήμονες, που «συνέλαβαν» την πιο διάσημη φωτογενή μαύρη τρύπα που έχει ανακαλυφθεί να «φτύνει» από το εσωτερικό της σωματίδια με ταχύτητα σχεδόν εκείνης του ήχου!

Σπουδαία ανακάλυψη, που μάλλον... ανακουφίζει τους επιστήμονες, μόλις στις απαρχές της νέας δεκαετίας -και πόσα ακόμη ασύλληπτα πράγματα περιμένουν να ανακαλυφθούν εκεί έξω.

Οι ερευνητές, λοιπόν, πανηγυρίζουν, καθώς η πιο «φωτογενής» μαύρη τρύπα που έχει ανακαλυφθεί, στο κέντρο του γαλαξία Messier 87, καταγράφηκε να «φτύνει» σωματίδια από το εσωτερικό της με ταχύτητες άνω του 99% της ταχύτητας του φωτός!

Ουσιαστικά, όμως, καταγράφηκε να το κάνει αυτό με... πολύ μικρότερη ταχύτητα από όση -νόμιζαν ότι- παρατηρούσαν οι επιστήμονες και άρα, τελικά, να μην παραβιάζει τους νόμους της φυσικής.

Αλλά ας εξηγήσουμε τι έχει συμβεί, γιατί, πράγματι, είναι λίγο μπέρδεμα το θέμα.

Τα τελευταία χρόνια, άλλωστε, οι ίδιοι οι άνθρωποι της NASA είχαν μπερδευτεί από ύλη που είχαν εντοπίσει και η οποία ταξίδευε τόσο γρήγορα, που παραβίαζε τους νόμους της φυσικής. Ωστόσο, τώρα, φαίνεται ότι... ξεμπερδεύτηκαν -και εμείς μαζί τους.

Το Τηλεσκόπιο Ορίζοντα Γεγονότων, αυτή η μεγάλη συστοιχία τηλεσκοπίων, αποτελούμενη από ένα παγκόσμιο δίκτυο ραδιοτηλεσκοπίων, έδωσε στη δημοσιότητα εικόνες της εν λόγω μαύρης τρύπας, της πρώτης, θυμίζουμε, που φωτογραφήθηκε ποτέ, τον περασμένο Απρίλιο.

Κατά την εξέταση των δεδομένων από τις παρατηρήσεις του 2012 και του 2017, οι επιστήμονες από τη διεθνή σύμπραξη παρατήρησαν ένα πίδακα σωματιδίων υψηλής ενέργειας και ύλη, που εκτοξεύτηκε από το κέντρο της μαύρης τρύπας με αδιανόητες ταχύτητες, 6,3 και 2,4 φορές μεγαλύτερες από την ταχύτητα του φωτός!

Αυτή η μαύρη τρύπα, να σημειώσουμε, βρίσκεται, περίπου, 55 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά και είναι αληθινά ογκώδης, με μάζα 6,5 δισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από εκείνη του ήλιου μας. Καταλαβαίνετε ότι η βαρύτητά της είναι έξω από τον νου μας. Αυτό το «τέρας», λοιπόν, μπορεί να αντισταθεί και να υπερβεί τους νόμους του σύμπαντος; Οι επιστήμονες είχαν αρχίσει να το πιστεύουν. Μέχρι σήμερα.

Διότι, το μυστήριο, με τις φαινομενικά μεγαλύτερες της ταχύτητας του φωτός ταχύτητες των σωματιδίων, που «φτύνει» η μαύρη τρύπα του Messier 87, λύθηκε. Η απάντηση βρίσκεται σε ένα περίεργο φαινόμενο, που λέγεται υπερφωτεινή κίνηση.

Στην αστρονομία, ο όρος υπερφωτεινή κίνηση αναφέρεται ακριβώς σε αυτήν τη φαινομενική ικανότητα κάποιων αντικειμένων να κινούνται με ταχύτητες μεγαλύτερες από εκείνη του φωτός στο κενό. Είναι ευρέως αποδεκτό, δηλαδή, ότι οφείλεται σε ψευδαίσθηση και όχι σε παραβίαση της ειδικής θεωρίας της σχετικότητας (ΕΘΣ) του Αϊνστάιν, που λέει ότι η μέγιστη ταχύτητα με την οποία μπορεί να μεταδοθεί οποιαδήποτε πληροφορία είναι η ταχύτητα του φωτός.

Γίνεται αντιληπτό ότι αν ποτέ βρεθεί κάτι πιο γρήγορο από την ταχύτητα του φωτός θα μιλάμε για τη μεγαλύτερη ανακάλυψη όλων των εποχών. Εξ ου και η σύγχυση στις τάξεις των επιστημόνων, που έβλεπαν την πρώτη μαύρη τρύπα που ανακαλύφθηκε να καταργεί όλα όσα ξέρουν, και ξέρουμε!

Αυτές οι απίστευτες, αλλά, τελικά, όχι πραγματικές ταχύτητες, εντοπίστηκαν μέσω της ανάλυσης του ρεύματος των σωματιδίων στο ραδιόφωνο, σαν οπτικά μήκη κύματος. Αλλά, όταν οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ακτίνες Χ, έλυσαν το μυστήριο: Τα σωματίδια που «έφτυνε» η μαύρη τρύπα μπορούσαν να ταξιδέψουν με περισσότερο από 99% της ταχύτητας του φωτός, αλλά δεν μπορούσαν να ξεπεράσουν την ίδια τη φυσική.

Ακόμη.