Ξαναρχίζει η έρευνα για τον αποτυπωτή συνομιλιών πιλοτηρίου του Boeing 737 ΜΑΧ 8

Gazzetta team
Ξαναρχίζει η έρευνα για τον αποτυπωτή συνομιλιών πιλοτηρίου του Boeing 737 ΜΑΧ 8
Οι αρχές της Ινδονησίας θα ξαναρχίσουν, πιθανόν ήδη από σήμερα, τις έρευνες για τον εντοπισμό και την ανάκτηση του αποτυπωτή συνομιλιών πιλοτηρίου του υπερσύγχρονου επιβατικού αεροσκάφους της εταιρείας Lion Air το οποίο συνετρίβη στη θάλασσα της Ιάβας στα τέλη Οκτωβρίου, δήλωσε ο επικεφαλής της ινδονησιακής Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας Μεταφορών (KNKT) Σεργιάντο Τιαχιόνο.

«Αν έχουμε καλό καιρό, το πλοίο (...) θα αρχίσει να βγαίνει σήμερα» στην περιοχή έρευνας, ανέφερε ο αξιωματούχος.

Η συντριβή του Boeing 737 MAX 8 -- η πρώτη αεροσκάφους του τύπου και η πιο πολύνεκρη του 2018 -- είχε συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους και οι 189 επιβαίνοντες σ' αυτό.

Ερευνητές ανέφεραν την περασμένη εβδομάδα ότι πλοίο του ινδονησιακού Πολεμικού Ναυτικού θα ξεκινούσε νέες έρευνες για να βρεθεί το δεύτερο «μαύρο κουτί» του Μπόινγκ, αφού το αρχικό, 10ήμερο εγχείρημα που χρηματοδοτήθηκε από τη Lion Air δεν καρποφόρησε.

Πηγή προσκείμενη στην KNKT, μιλώντας στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς υπό τον όρο να μην κατονομαστεί, διευκρίνισε πως η ομάδα θα έχει στη διάθεσή της επτά ημέρες το πλοίο KRI Spica στην επιχείρηση για τον εντοπισμό της συσκευής, που ελπίζεται ότι θα επιτρέψει να φωτιστούν οι ενέργειες των χειριστών του αεροσκάφους τα κρίσιμα λεπτά της πτήσης.

Ο Τιαχιόνο δεν διευκρίνισε αν υπάρχει χρονικός περιορισμός στην προσπάθεια για να βρεθεί ο αποτυπωτής συνομιλιών πιλοτηρίου (Cockpit Voice Recorder, CVR).

Η επαφή με το πλήρωμα του αεροσκάφους που εκτελούσε την πτήση JT610 χάθηκε 13 λεπτά μετά την απογείωσή του από την πρωτεύουσα Τζακάρτα με προορισμό την πόλη Πανγκάλ Πινάν.

Το άλλο «μαύρο κουτί», ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης, ανακτήθηκε τρεις ημέρες μετά τη συντριβή.

Μια προκαταρκτική έκθεση της KNKT επικεντρώθηκε στη συντήρηση των αεροσκαφών του στόλου της Λάιον, την εκπαίδευση των χειριστών της, αλλά και την πρόσφατη αντικατάσταση ενός αισθητήρα στα αεροσκάφη του τύπου για την αποτροπή του κινδύνου απώλειας στήριξης. Ωστόσο, στην έκθεση δεν γίνεται καμιά εκτίμηση για τα αίτια της συντριβής του επιβατικού αεροσκάφους.