+slo-gun

Ανακαλύφθηκε στην Πομπηία νωπογραφία από τη συνεύρεση της βασίλισσας Λήδας με τον Κύκνο (pics)

Ανακαλύφθηκε στην Πομπηία νωπογραφία από τη συνεύρεση της βασίλισσας Λήδας με τον Κύκνο (pics)

Ανακαλύφθηκε στην Πομπηία νωπογραφία από τη συνεύρεση της βασίλισσας Λήδας με τον Κύκνο (pics)

Μπροστά σε μια σπουδαία ανακάλυψη βρέθηκαν οι αρχαιολόγοι που ερευνούν τον χώρο της Πομπηίας: Μια μοναδική νωπογραφία με την ερωτική σκηνή της βασίλισσας Λήδας της Σπάρτης και του Δία, που είχε μεταμορφωθεί σε κύκλο.

Αυτό το μοτίβο έχει αποτελέσει καλλιτεχνικής έμπνευσης διαχρονικά. Η νωπογραφία που βρέθηκε στην Πομπηία αναπαριστά τη στιγμή που η όμορφη βασίλισσα της Σπάρτης που μένει έγκυος από τον Δία, ο οποίος για να την πλησιάσει είχε μεταμορφωθεί σε κύκνο.

 Πρόκειται για ένα «εκπληκτικό και μοναδικό» εύρημα, εξηγεί στο ιταλικό πρακτορείο Ansa ο διευθυντής του Αρχαιολογικού Πάρκου της Πομπηΐας, Μάσιμο Οζάνα, μιλώντας για τη νωπογραφία, με τα πλούσια χρώματα και τις αποχρώσεις.

Το fresco ανακαλύφθηκε στην κρεβατοκάμαρα μίας οικίας στην Οδό Βεζουβίου.

Όπως εξήγησε ο Οζάνα, η νωπογραφία αποκαλύφθηκε «κατά τις εργασίες για την αναστύλωση του μετώπου της ανασκαφής» στο τμήμα Regio V της ρωμαϊκής κωμόπολης, στο πλαίσιο ενός προγράμματος που χρηματοδοτείται από την ΕΕ για την συντήρηση της Πομπηΐας.

Η κατοικία, στην οποία ανήκε η σύνθεση, βρίσκεται στο ανατολικό τμήμα της Οδού Βεζουβίου, «ουσιαστικά παράλληλα προς την Οδό των Μπαλκονιών».

Η ανακάλυψη κρίνεται σημαντική, διότι όπως εξηγεί ο Οζάνα, οι εξαιρετικές λεπτομέρειες και ο τρόπος εκτέλεσης της παράστασης της Λήδας «είναι εντελώς διαφορετικές από όλες τις άλλες που έχουν ανακαλυφθεί έως σήμερα».

Στην Πομπηΐα, αφηγείται ο ίδιος, οι αναφορές στον μύθο της Λήδας και του Δία είναι πολύ εκτεταμένες, αλλά «ουδέποτε ως σήμερα είχαν βρεθεί τόσο αισθησιακές αναπαραστάσεις του, που όπως εικάζεται είχαν ως πρότυπο το αντίστοιχο γλυπτικό μοντέλου του Τιμόθεου», ενός σημαντικού Έλληνα γλύπτη του 4ου π.Χ. αιώνα, υποθέτει ο Οζάνα.

Το ερώτημα που γεννάται πλέον είναι ποιος θα μπορούσε να είναι ο ιδιοκτήτης της πλούσιας κατοικίας.

Η πιο εύλογη υπόθεση του Οζάνα είναι πως θα επρόκειτο «για έναν πλούσιο έμπορο, ίσως έναν πρώην απελεύθερο που ήθελε να ανεβάσει την κοινωνική του θέση, ακόμη και με αναφορές σε μία πιο υψηλή πολιτιστική στάθμη».

Πηγή: reader.gr

 

Best of internet