Στην κυκλοφορία τα πρώτα τρένα με υδρογόνο

Gazzetta team
Στην κυκλοφορία τα πρώτα τρένα με υδρογόνο
Το πρώτο τρένο με υδρογόνο ξεκίνησε και επίσημα δρομολόγια τη Δευτέρα στη Γερμανία, αποτελώντας την πρώτη σοβαρή αμφισβήτηση στις αμαξοστοιχίες που κινούνται με ντίζελ, εισαγάγοντας μια τεχνολογία μετακίνησης με μεγαλύτερο κόστος, αλλά σαφώς μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα.

Συγκεκριμένα, δύο φωτεινά μπλε τρένα Coradia iLint, της γαλλικής TGV Alstom, ξεκίνησαν τη Δευτέρα δρομολόγια απόστασης 100 χλμ σε γερμανικό έδαφος.

«Το πρώτο τρένο με υδρογόνο στον κόσμο μπαίνει σε εμπορική υπηρεσία και είναι έτοιμο για μαζική παραγωγή», σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Alstom, κατά τη διάρκεια επίσημης παρουσίασης.

Η Alstom αναμένεται να παραδώσει άλλα 14 τρένα μηδενικών ρύπων στην Κάτω Σαξονία, ενώ κι άλλα γερμανικά κρατίδια έχουν εκφράσει σχετικό ενδιαφέρον.

Οι αμαξοστοιχίες υδρογόνου είναι εξοπλισμένες με κυψέλες καυσίμου που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια μέσω ενός συνδυασμού υδρογόνου και οξυγόνου, μια διαδικασία που εκλύει μόνο ατμό και νερό.

Η πλεονάζουσα ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου που υπάρχουν στην αμαξοστοιχίας

Τα τρένα Coradia iLint μπορούν να διανύσουν 1.000 χλμ, μια μια μόνο δεξαμενή υδρογόνου, ανάλογης εκείνης που φέρουν τα τρένα ντίζελ.

«Σίγουρα, η αγορά ενός τρένου υδρογόνου είναι κάπως πιο ακριβή από εκείνη ενός τρένου ντίζελ, αλλά το κόστος λειτουργίας του είναι πολύ χαμηλότερο», σύμφωνα με τον διευθυντή της Alstrom.

Μεταξύ των χωρών που εμφανίζονται για τα τρένα υδρογόνου συγκαταλέγονται η Βρετανία, η Ολλανδία, η Δανία, η Νορβηγία, η Ιταλία και ο Καναδάς.

Όσον αφορά στη Γαλλία, η κυβέρνηση έχει ήδη δηλώσει ότι επιθυμεί το πρώτο τρένο υδρογόνου να βρίσκεται σε τροχιά έως το 2022.