Το κινεζικό «twitter» κατατροπώνει το αμερικανικό

Ανάμεσα στο Twitter και στο Weido, το αντίστοιχο θα έλεγε κανείς κοινωνικό δίκτυο της Κίνας, βρίσκουμε τον τελευταίο καιρό πολλά κοινά. Τα micro blogging κοινωνικά δίκτυα κερδίζουν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους από τη διαφήμιση, έχουν και τα δύο προσθέσει μια κάποια ευελιξία στο αυστηρό, μέχρι χθες, όριο των 140 χαρακτήρων κι έχουν πολυσυζητηθεί για μια ενδεχόμενη εξαγορά τους.

Το κινεζικό «twitter» κατατροπώνει το αμερικανικό

Ωστόσο, υπάρχει ανάμεσά τους μια μεγάλη, ίσως τεράστια, διαφορά. Ενώ η Twitter έχει υποχωρήσει περισσότερο από 20% μέσα στο έτος, η μετοχή της Weibo έχει σχεδόν τριπλασιαστεί και η κινεζική εταιρεία έχει κυριαρχήσει στην εγχώρια αγορά, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό τις προοπτικές της πώλησής της.

Η πλατφόρμα κοινωνικού δικτύου με έδρα το Πεκίνο αυξάνει συνεχώς την διαπραγματευτική της αξία, 11 δισ. δολάρια πλησιάζοντας πλέον εκείνη της Twitter, 12,6 δισ. δολάρια. Σε αντίθεση με την Weibo, η καθαρή αξία της εταιρείας του Σαν Φρανσίσκο μειώνεται ταχύτατα από πέρυσι, όσο κερδίζουν έδαφος οι ανταγωνιστές της όπως οι Snapchat Inc., Instagram και Facebook Inc.

«Η Weibo είναι η μόνη κοινωνική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στην Κίνα, και δεν αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό των μη –τοπικών κοινωνικών δικτύων όπως Twitter, Instagram και YouTube», δήλωσε η αναλυτής Marie Sun. «Οι ξένοι παίκτες δεν μπορούν να εισέλθουν στην κινεζική αγορά λόγω της αυστηρής λογοκρισίας η οποία τους έχει αποκλείσει εδώ και χρόνια. Ως εκ τούτου, η Weibo εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την ευκαιρία να μεγαλώσει και να εξελιχθεί».

Παρόλο που τα μεγάλα διεθνή κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook, έχουν παρατηρήσει μια αύξηση σε ορισμένες αναδυόμενες αγορές, τα περισσότερα εξακολουθούν να παραμένουν παραγκωνισμένα στην ηπειρωτική κινεζική χώρα.

 

Η Weibo, η οποία ξεκίνησε το 2009 και εξαγοράστηκε το 2014 από την δικτυακή πύλη Sina Corp., εμφάνισε καθαρά κέρδη και έσοδα που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών το τελευταίο τρίμηνο, κάτι που δεν συνέβη με την Twitter.

Με μέσο όρο 282 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες καθημερινά τον Ιούνιο – ποσοστό αυξημένο κατά 33% σε σχέση με πέρυσι – πράγματι ο όγκος των μέσων μηνιαίων χρηστών της Weido έχει επισκιάσει εκείνον της Twitter. Κι ενώ η WeChat, της Tencent Holdings Ltd., η πιο δημοφιλής εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης στην Κίνα, μπορεί να υπερηφανεύεται για τους 806 εκατ. και πλέον ενεργούς χρήστες που συγκεντρώνει στο δίκτυό της κάθε μήνα, η πλατφόρμα εξυπηρετεί μια εντελώς διαφορετική λειτουργία. Η WeChat θεωρείται ως μια συνολική σούπερ εφαρμογή για ανταλλαγή προσωπικών άμεσων μηνυμάτων, με πρόσθετες λειτουργίες που μπορούν να αντικαταστήσουν ταυτόχρονα το Facebook, την Uber, την Paypal, και πολλές άλλες.

Αντιθέτως η Weibo χρησιμεύει ως πρώτη επιλογή για την εξεύρεση και την ανταλλαγή πληροφοριών που βρίσκει κανείς στα δημόσια προφίλ της.

Αυξημένα κατά 45% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, παρουσιάζονται και τα διαφημιστικά έσοδα της Weibo. Ένδειξη μάλιστα των ευοίωνων προοπτικών της θεωρείται και η εξαγορά περισσότερων μετοχών της από την Alibaba Group Holding Ltd., την μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία της Κίνας. Χάριν όλων των προηγούμενων η μετοχή της Weibo έφτασε στα υψηλότερα επίπεδα από το 2014 που έγινε η αρχική δημόσια εγγραφή της σε αντίθεση με την μετοχή της Twitter η οποία έχει αγγίξει τα χαμηλότερα επίπεδα από το 2013, καθώς έχουν μειωθεί τόσο οι χρήστες όσο και τα έσοδά της.

Οι αναλυτές, μάλιστα, προβλέπουν ότι το Twitter θα παρουσιάσει έσοδα 2,85 δισ. δολάρια, εκτίμηση κατά πολύ χαμηλότερη από τα 4,3 δισ. δολάρια που υπολόγιζαν έναν χρόνο πριν πως θα κατέγραφε. Όσο για τους χρήστες αυξήθηκαν μόνο κατά 3% το τελευταίο τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Οι μετοχές της Twitter υποχώρησαν 1,4% για να κλείσουν στα  17,79 δολάρια στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης την Πέμπτη. Οι μετοχές της Weibo, από την άλλη, αν και παρουσίασαν αντίστοιχη υποχώρηση, της τάξης του 1,3% έκλεισαν στα 52,79 δολάρια.

Τόσο οι εκπρόσωποι της Twitter και της Weibo, αρνήθηκαν να σχολιάσουν σχετικά με την πτώση των μετοχών των εταιρειών. Από τότε όμως που τα διεθνή μέσα ενημέρωσης ανέφεραν πως οι πιθανοί αγοραστές άρχισαν να γυρνούν την πλάτη στο δεκάχρονο κοινωνικό, η μετοχή της Twitter άρχισε και πάλι την πτωτική της πορεία. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι όταν είχε κυκλοφορήσει η φήμη για πιθανή εξαγορά της εταιρείας από την Alphabet, μητρική της Google, ή την Salesforce.com Inc, οι μετοχές της εταιρείας κατέγραψαν αύξηση 21%. Βέβαια ο ενθουσιασμός των επενδυτών διαψεύσθηκε μαζί με τις φήμες εξαγοράς της οδηγώντας την μετοχή σε πτώση της τάξης του 20%. Αυτή την εβδομάδα η μετοχή ανέκτησε μερικώς το χαμένο έδαφος μόνο όταν φάνηκε πως η Salesforce εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για το κοινωνικό δίκτυο.

Εκτός από την προώθηση του live streaming βίντεο και την αυξανόμενη διείσδυση των χρηστών μικρότερων πόλεων, η Weibo οφείλει κατά πολύ την επιτυχία της στην μακρά ιστορία συνεργασίας της με την κυβέρνηση της Κίνας, σύμφωνα με τον Henry Guo, αναλυτή στη Νέα Υόρκη, ο οποίος ειδικεύεται στις εισηγμένες κινεζικές εταιρείες εδώ και μία δεκαετία. «Κανείς δεν μπορεί να πάει μπροστά στον συγκεκριμένο χώρο εκτός κι αν έχει πραγματικά καλή σχέση με την κυβέρνηση», συμπλήρωσε.

Το Internet της Κίνας υφίσταται όλο και μεγαλύτερη λογοκρισία την ώρα που η κυβέρνηση προσπαθεί να χαλιναγωγήσει τον απευθείας διάλογο και να παρακολουθήσει τις συζητήσεις της κοινής γνώμης. Η βασική ρυθμιστική αρχή του διαδικτύου της χώρας διέταξε μάλιστα τις μεγάλες online εταιρείες να σταματήσουν την αναμετάδοση των ειδήσεων τον Ιούλιο ενώ από την 1 Οκτωβρίου, οι αρχές που διερευνούν ποινικές υποθέσεις έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν πρόσβαση στις πληροφορίες που αναρτούν στον προσωπικό λογαριασμό τους οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων, σύμφωνα με νέο ρυθμιστικό πλαίσιο που δημοσιοποιήθηκε στις 21 Σεπτεμβρίου.

Οι κινεζικές αρχές πραγματοποιούν επίσης συζητήσεις με τους παρόχους internet για ένα πιλοτικό πρόγραμμα που θα επιτρέπει στην κυβέρνηση να καθίσει στην καρέκλα των μετόχων παίρνοντας τουλάχιστον το 1% των μετοχών των εταιρειών αυτών με αντάλλαγμα την άδεια, από πλευράς των εταιρειών, να παρακολουθούν την παροχή ειδήσεων σε καθημερινή βάση.

«Νομίζω ότι η κυβέρνηση αισθάνεται άνετα ελέγχοντας την Weibo» συμπλήρωσε ο Guo. «Από την πρώτη μέρα, αυτό ήταν το μοντέλο. Η Weibo να επιτρέψει στην κυβέρνηση να παρακολουθεί τους λογαριασμούς της. Μάλιστα φημολογείται πως έχει πολλούς υπαλλήλους που εμπλέκονται στην παρακολούθηση των λογαριασμών, και μερικοί έχουν κυβερνητική προϋπηρεσία» καταλήγει…

Πηγή: insider.gr

Best of internet