Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης: Η μεγάλη του ψεύτη γιορτή

Χρήστος Κιούσης Χρήστος Κιούσης
Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης: Η μεγάλη του ψεύτη γιορτή
Ο Χρήστος Κιούσης περιγράφει το επερχόμενο εφιαλτικό τριήμερο για την πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτό των εγκαινίων της Έκθεσης. Η πόλη παραδίδεται στις υποσχέσεις και στις μπλε, πράσινες, κέβλαρ στολές. Ο Πρωθυπουργός μας έρχεται...

Ζω στη Θεσσαλονίκη από το 1997 και μπορώ να σας διαβεβαιώσω, ότι δεν υπάρχει για μένα εφιαλτικότερο τριήμερο από αυτό των εγκαινίων της Έκθεσης. Τότε που η “όμορφη κι ερωτική Θεσσαλονίκη” υποδέχεται τους επισήμους. Τότε που το υδροκέφαλο κράτος των Αθηνών, το οποίο βέβαια ένας Σερραίος Έλληνας πολιτικός γιγάντωσε, ρίχνει μια τρυφερή ματιά στη συμπρωτεύουσα. Και μόνο βέβαια ο όρος συμπρωτεύουσα είναι από μόνος του μειωτικός και προσβλητικός, αλλά αυτό θα το θίξω στο μέλλον, σας το υπόσχομαι...

Έρχεται λοιπόν παραδοσιακά στα εγκαίνια της Έκθεσης ο εκάστοτε Πρωθυπουργός να υποσχεθεί, να εξαγγείλει, να τάξει, να διαβεβαιώσει, να απαντήσει σε ερωτήσεις πανελλαδικών και τοπικών μέσων. Να μιλήσει για τη σημαντική Θεσσαλονίκη, για το στρατηγικής σημασίας λιμάνι της, για τη δημιουργία μιας πόλης που πρέπει να γίνει πρωτεύουσα των Βαλκανίων και οικονομικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Α και μην ξεχάσω, φυσικά να διαβεβαιώσει για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης τον επόμενο, βαριά το μεθεπόμενο χρόνο. Έχουμε ακούσει για υποθαλάσσιες, για συγκοινωνίες με καραβάκια ακόμα και για μετακόμιση της ίδιας της Έκθεσης στη Σίνδο, ώστε να αποκτήσει επιτέλους η πόλη ένα μητροπολιτικό πάρκο.

Ελεεινοί ψεύτες όλοι τους... Δημαγωγοί αναίσχυντοι, περιτριγυρισμένοι από κομματικά κοπρόσκυλα των Αθηνών να τους συνοδεύουν στα ένδοξα μπουζούκια και κωλάδικα της Θεσσαλονίκης, με κρατικό χρήμα να μετατρέπεται σε πανέρια με λουλούδια, πούρα και συνευρέσεις με αιθέριες υπάρξεις, σε χρυσοπληρωμένα από τα κρατικά ταμεία ξενοδοχεία. Καταλάβατε τώρα γιατί ονομάστηκε ερωτική η Θεσσαλονίκη; Γιατί έφευγαν οι κηφήνες από τις γυναίκες τους κι ερχόντουσαν να πηδήξουν στα πλαίσια των εγκαινίων της Έκθεσης. Τους ανέβαινε η λίμπιντο βλέπετε, μόλις έφευγαν από το Αττικό νέφος ορδές κοπροσκύλων με τα δωρεάν εισιτήρια της Ολυμπιακής που χρεωκόπησαν... Τί νομίζατε, ότι έχει αφροδισιακές ιδιότητες το νερό της ΕΥΑΘ ή ότι είναι ερεθιστικά τα διόδια των Μαλγάρων;

Στην πραγματικότητα η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης αργοπεθαίνει. Οι Έλληνες επιχειρηματίες πνιγμένοι από την υπερφορολόγηση βουλιάζουν μέρα με τη μέρα, τα ελληνικά περίπτερα λιγοστεύουν, τα κρατικά περίπτερα βασιλεύουν, η Θεσσαλονίκη είναι υπό αστυνομική κατοχή και κυκλοφοριακή ασφυξία, διαδηλώσεις παντού, αποκλεισμοί δρόμων για να παρελαύνουν τα κρατικά αυτοκίνητα κι ο δόλιος εργαζόμενος ή κάτοικος του κέντρου της πόλης, αιχμάλωτος σε τριτοκοσμικά λεωφορεία μποτιλιαρισμένα ή σε σαφάρι αλλαγής δρομολογίων. Κι όλα αυτά γιατί;

Για να έρθουν οι Μαυρογιαλούροι να μας ξαναπούν ψέματα στα μούτρα μας. Χωρίς απολογία γιατί αυτή η ρημάδα η πόλη δεν έχει ένα εναλλακτικό μέσο μεταφοράς πλην ΟΑΣΘ. Γιατί το αεροδρόμιο της είναι σαν επαρχιακό ΚΤΕΛ ευρωπαϊκής χώρας. Γιατί το λιμάνι της το εγκατέλειψαν να φυτοζωεί, μέχρι να το πουλήσουν. Γιατί τα εγκαταλελειμμένα στρατόπεδα μέσα στον πολεοδομικό ιστό δεν παραδόθηκαν στην τοπική κοινωνία.

Αντί αυτών θα μας πει ο Αλέξης κι ο κάθε Αλέξης, ότι η κυβέρνηση του σκύβει πάνω από τα προβλήματα της πόλης, που οι προηγούμενοι εγκατέλειψαν. Θα μας πει ότι προσδοκούμε την επερχόμενη απομείωση του χρέους, που θα μας βάλει σε τροχιά ανάπτυξης. Θα μας πει ότι ιδρύει Γραφείο Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, έτσι ρε αδερφέ για να καταλήγουν σε ένα νέο σημείο οι διαδηλώσεις, μια που το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης είναι ντεμοντέ και το βαρεθήκαμε. Φυσικά θα μας πει για τον άψογο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες και τα 246 εκατομμύρια που μάζεψε και θα διαθέσει στις ασθενείς κοινωνικά ομάδες.

Ποιες απ' όλες; Τους συνταξιούχους; Τους ανέργους; Τους νέους επαγγελματίες; Τους απολυμένους των επιχειρήσεων που έκλεισαν και πήγαν Βουλγαρία; Τους υπαλλήλους των καναλιών που θα μείνουν στο δρόμο; Πόσους θα “χορτάσεις” με 246 εκατομμύρια; Και το κυριότερο, τί σχέση έχουν όλα αυτά με τη Θεσσαλονίκη και τη Διεθνή Έκθεση;

Ο όποιος Έλληνας Πρωθυπουργός με την κουστωδία του θα έπρεπε κανονικά να είναι persona non grata στη Θεσσαλονίκη. Όχι δεν είμαι γενίτσαρος τοπικιστής, ούτε θα υπερψήφιζα καμιά αστειότητα τύπου “Λέγκα του Βορρά”. Μακριά από μένα τέτοιου είδους επικίνδυνες εθνικιστικές κορώνες, αλλά νισάφι πια με την κοροϊδία. Μην ανεβαίνετε τουλάχιστον στα εγκαίνια για να μας σκίσετε και την καθημερινότητα κάθε αρχές Σεπτέμβρη. Ας τους εγκαταλείψετε μόνους στις συνεντεύξεις τύπου κι εσείς οι τοπικοί δημοσιογράφοι και τα τοπικά μέσα. Δε βαρεθήκατε να αναπαράγετε τα ψέματά τους; Παρατηρήστε λίγο και τα τοπικά κομματόσκυλα, που θα συνοδεύουν τους αρχηγούς και να θυμάστε Θεσσαλονικείς τις φάτσες τους.

Ακούω φίλους να μου μιλάνε με νοσταλγία για τις μέρες της 'Εκθεσης, τότε που υπήρχε επιχειρηματική καινοτομία και ενδιαφέρον, λουκουμάδες, λουκάνικα, παγωτά, λούνα παρκ, φολκλόρ εκδηλώσεις και το κυριότερο χαρά κι ενθουσιασμός, έστω κι αν ήταν μακριά από την αισθητική κάποιων. Τότε που κάποιος Αθηναίος εφηύρε τον ελληνικό φραπέ, την ατμομηχανή της θεσσαλονικιώτικης οικονομίας επί πολλά χρόνια. Τώρα πρέπει να εφεύρουμε διαδρομές που θα μας πάρουν μακριά από το υπό πολιορκία κέντρο. Τώρα θα μπορούσε να μετονομαστεί σε Διεθνής Έκθεση Ενστόλων, που φυλάνε τους κοσμαγάπητους πολιτικούς μας ηγέτες, αριστερούς και δεξιούς. Τώρα είναι το κατάλληλο τριήμερο για απόδραση σε Χαλκιδική, Καστοριά, Φλώρινα, Ξάνθη, Γιάννενα κλπ Μακριά απ' αυτούς αδέρφια, μακριά...

Υ.Γ. Νέες προτάσεις γι αυτούς που θα κλειστούν σπίτι στο κέντρο για να αποφύγουν ληγμένα χημικά κι αδέσποτο ξύλο: ατμοσφαιρική σειρά
το “ The Night of ” με πολλαπλά επίπεδα ανάγνωσης και σπουδαίες ερμηνείες. Βιβλίο ο “Φόνος πέντε αστέρων”, το πρώτο αστυνομικό μυθιστόρημα της αγαπημένης Έλενας Ακρίτα κι από μουσική οι “Μέρες Αργίας” από Διάφανα Κρίνα, για να θυμηθούμε τα Κυριακάτικα βράδια στον imagine 89,7 και να πούμε το αντίο...

Χρήστος Κιούσης
Χρήστος Κιούσης

Ο Χρήστος Κιούσης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, αλλά ζει κι εργάζεται στην Θεσσαλονίκη από το 1997. Σπούδασε Κινηματογράφο και Τηλεόραση στη Σχολή Σταυράκου και digital marketing. Mιλάει Αγγλικά κάθε μέρα, Γερμανικά όποτε τα θυμηθεί και Ιταλικά στις διακοπές κυρίως αν χρειαστεί να παραγγείλει φαγητό στην Ιταλία. Εργάζεται σε τηλεοπτικές παραγωγές από το 1994. Συμπαρουσιάζει τη σατιρική εκπομπή «Ράδιο Αρβύλα» στον ΑΝΤ1 και το "Βινύλιο" στο ίδιο κανάλι.

Είναι φίλαθλος από μικρός και πατέρας τριών υπέροχων παιδιών. Έχει παίξει μπάσκετ ως νέος με επιεικώς μέτριες επιδόσεις και τένις ως μεσήλικας με ακόμα πιο φτωχά αποτελέσματα. Του αρέσουν το γράψιμο, οι συνεντεύξεις, το ραδιόφωνο, η παραγωγή τηλεοπτικού περιεχομένου και τα ταξίδια κι ελπίζει μια μέρα, να μπορέσει να τα συνδυάσει όλα επαγγελματικά.