Ζημιά στον τουρισμό από τις all inclusive διακοπές

Gazzetta team
Ζημιά στον τουρισμό από τις all inclusive διακοπές
Μπορεί το 2016 να αναμένεται να είναι μια καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό με τα στοιχεία για τις αφίξεις να σημειώνουν διψήφια άνοδο, ωστόσο η θετική αυτή προοπτική δεν δείχνει να μεταφράζεται απαραίτητα σε κέρδη για τις τουριστικές επιχειρήσεις.

Το ρητό ότι «το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό» βρίσκει απόλυτη ανταπόκριση στην περίπτωση των all inclusive ξενοδοχείων τα οποία κυριολεκτικά «καταπίνουν» τις πιθανές δαπάνες που θα έκαναν οι τουρίστες εκτός του καταλύματος.

Με πακέτα που ξεκινούν από 400 ευρώ για μια εβδομάδα και κατανάλωση απεριόριστου φαγητού και ποτών, ξενοδοχεία κάθε κατηγορίας προσελκύουν κυρίως ξένους τουρίστες μειώνοντας τις πιθανότητες να κυκλοφορήσει το χρήμα στην υπόλοιπη αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν νησιά όπως είναι η Κως, η Ρόδος, η Κρήτη ή η Κέρκυρα τα οποία παραδοσιακά προσφέρουν πακέτα all inclusive.

Καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη των all inclusive διακοπών στην Ελλάδα παίζουν οι ξένοι τουριστικοί πράκτορες οι οποίοι διαμηνύουν ότι αν στη χώρα «κοπούν τα all inclusive» θα στραφούν σε άλλους προορισμούς της Μεσογείου.

Χαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση του Συλλόγου των Βρετανικών Ταξιδιωτικών Πρακτορείων, στην οποία αναφέρεται ότι πιθανή πολιτική κατά των all inclusive θα μπορούσε να ωθήσει τα τουριστικά γραφεία σε άλλες χώρες.

Στο ίδιο πνεύμα και ένας εκπρόσωπος του Συλλόγου δήλωσε στην Daily Mail: «Η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να λάβει υπόψη της τις επιπτώσεις οποιοδήποτε περιορισμών. Οι all inclusive διακοπές τυγχάνουν ολοένα και περισσότερης δημοφιλίας, και κυρίως στην οικογενειακή αγορά. Οι Έλληνες πρέπει να σκεφτούν καλά ότι μπορεί να ριψοκινδυνεύσουν να χάσουν μεγάλο κομμάτι της πίτας της αγοράς του τουρισμού από άλλες χώρες, όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος».

Οι τουριστικές επιχειρήσεις στα ελληνικά νησιά όμως βλέπουν κάθε χρόνο τον τζίρο τους να πέφτει καθώς η «πίτα είναι μοιρασμένη σε μεγάλα κομμάτια που μοιράζονται οι λίγοι».

«Πριν από λίγα χρόνια οι πελάτες περίμεναν σε ουρές για να αδειάσει κάποιο τραπέζι στο εστιατόριό μας. Τώρα δουλεύουμε μεν με μια στάνταρ πελατεία αλλά η δουλειά έχει πέσει πάρα πολύ. Τα all inclusive ξενοδοχεία τα οποία είναι πλέον κάθε κατηγορίας μας έχουν κάνει μεγάλη ζημιά καθώς οι τουρίστες καταναλώνουν όλα τα γεύματα και τα ποτά εντός του ξενοδοχείου. Επομένως , έξω θα πληρώσουν το πολύ για ένα ποτό ή έναν καφέ», αναφέρει σερβιτόρος του εστιατορίου Rustico στην Παλιά Πόλη της Ρόδου.

Εξίσου ζημιογόνα είναι η κατάσταση και στα εμπορικά καταστήματα. «Τα μεγάλα ξενοδοχεία διαθέτουν και καταστήματα με είδη δώρων, κοσμηματοπωλεία, είδη ρουχισμού. Επομένως έχει μειωθεί και η δαπάνη των τουριστών σε αυτό το κομμάτι», αναφέρει ιδιοκτήτρια καταστήματος με έργα τέχνης στο κέντρο της παλιάς πόλης.

Οι καφετέριες και τα beach bars δείχνουν να βγαίνουν πιο «αλώβητα» από το κύμα των all inclusive διακοπών. Όπως αναφέρει εργαζόμενος στο beach bar Ronda στην παραλία της πόλης, «δουλεύουμε κυρίως με Έλληνες, οι οποίοι δεν επιλέγουν πακέτα all inclusive. Δεν μπορούμε τόσο να βασιστούμε στον ξένο τουρισμό γιατί εντός του ξενοδοχείου έχουν στη διάθεσή τους απεριόριστη ποσότητα αλκοολούχων ποτών τα οποία πολλές φορές μπορεί να είναι αμφιβόλου ποιότητας αλλά δεν ξέρω αν αυτό ενδιαφέρει τελικά τους τουρίστες».

Πηγή: insider.gr