Πρόστιμο-μαμούθ από ΕΕ για το καρτέλ των φορτηγών

Gazzetta team
Πρόστιμο-μαμούθ από ΕΕ για το καρτέλ των φορτηγών
Οι DAF, Daimler, Iveco, Scania, MAN και Volvo/Renault κατηγορούνται πως είχαν συγκροτήσει καρτέλ μέσω του οποίοι ήλεγχαν τις τιμές των νέων οχημάτων και καθυστερούσαν εσκεμμένα την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών που προστατεύουν το περιβάλλον.

Με βάση τα «μαξιλαράκια» που έχουν δημιουργήσει μόνο τέσσερις από τις έξι εμπλεκόμενες εταιρείες, το ευρω-πρόστιμο μπορεί να υπερβεί τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Πρόστιμο-μαμούθ, που μπορεί να υπερβεί τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ, σχεδιάζει να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στις έξι μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής φορτηγών οχημάτων στην Ευρώπη, όπως μεταδίδουν οι «Financial Times».

Οι DAF, Daimler, Iveco, Scania, MAN και Volvo/Renault κατηγορούνται πως είχαν συγκροτήσει καρτέλ μέσω του οποίοι ήλεγχαν τις τιμές των νέων οχημάτων και καθυστερούσαν εσκεμμένα την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών για μείωση των ρύπων που εκπέμπονται τις εξατμίσεις των φορτηγών.

Σύμφωνα με τους FT, τέσσερις από τους εν λόγω κολοσσούς έχουν δημιουργήσει αποθέματα που φτάνουν τα 2,15 δισεκατομμύρια ευρώ ώστε να αντιμετωπίσουν το πιθανό κόστος του προστίμου, αν και τα εν λόγω ποσά μπορεί να αποδειχτούν απλώς ενδεικτικά.

Η MAN, η οποία διέρρευσε τις πληροφορίες για το ολιγοπώλιο στις ευρωπαϊκές Αρχές, μπορεί να αποφύγει το πρόστιμο, ενώ η Scania φέρεται να μην έχει δημιουργήσει «μαξιλαράκι» για πιθανές αποζημιώσεις.

Με βάση τους κανόνες ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής; Ένωσης, η ποινή μπορεί να φτάσει έως το 10% του παγκόσμιου τζίρου των εμπλεκόμενων εταιρειών, που στη συγκεκριμένη περίπτωση ανέρχεται σε σχεδόν 11 δισεκατομμύρια ευρώ.

Το υψηλότερο πρόστιμο για καρτέλ που έχει επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση ανέρχεται σε 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ, το 2012.

Η αρμόδια επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκέτε Βερστάγκερ, που επιβλέπει μία πληθώρα υποθέσεων εναντίον ολογοπωλιακών πρακτικών στην Ευρώπη, έχει υποστηρίξει ότι οι πρακτικές των έξι μεγάλων εταιρειών φορτηγών μπορεί να έχουν παρασύρει προς τα πάνω τις τιμές όλων των μεταφερόμενων αγαθών, ασκώντας πίεση στα πορτοφόλια των ευρωπαίων καταναλωτών.

Σύμφωνα με τους FT, το πρόστιμο στις έξι εταιρείες φορτηγών αναμένεται να επιβληθεί μέσα στο έτος.

Πηγή: skai.gr