Τζιχαντιστές κέρδιζαν εκατομμύρια από διαφημίσεις της Google

Gazzetta team
Τζιχαντιστές κέρδιζαν εκατομμύρια από διαφημίσεις της Google
Μια ισλαμική ιστοσελίδα που προέβαλε αποκεφαλισμούς και δημόσιες εκτελέσεις κέρδιζε εκατομμύρια δολάρια προβάλλοντας διαφημίσεις πολυεθνικών κολοσσών, όπως η IBM, η Citigroup και η Microsoft μέσω της Google και εν αγνοία τους.

Οπως αποκαλύπτουν οι Financial Times, πρόκειται για την ιστοσελίδα Arrahmah.com, που ανήκει στον Μουχάμαντ Τζιμπρίλ Αμπντουλ Ραχμάν, τον επονομαζόμενο και «Πρίγκηπα του Τζιχάντ». Το όνομα του Ραχμάν φιγουράρει σε όλες τις λίστες των διωκτικών αρχών και των μυστικών υπηρεσιών με τους πιο επικίνδυνους τρομοκράτες καθώς είναι ηγετικό στέλεχος της Τζεμάα Ισλαμίγια, του παρακλαδιού της αλ- Κάιντα στην νοτιοανατολική Ασία.

Κέρδιζαν χιλιάδες δολάρια κάθε μήνα

Οι διαφημίσεις των πολυεθνικών εμφανίζονταν στην ιστοσελίδα μέσω της υπηρεσίας AdSense της Google.

Η Arrahmah προσελκύει περίπου 600.000 μοναδικούς επισκέπτες τον μήνα σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της SimilarWeb. Ανθρωποι που έχουν γνώση της αγοράς, λένε ότι με τέτοια κίνηση, η ιστοσελίδα θα πρέπει να κέρδιζε χιλιάδες δολάρια κάθε μήνα.

Οι επιχειρηματικοί κολοσσοί αμέσως ζήτησαν και πέτυχαν την απόσυρση των διαφημίσεών τους και ανακοίνωσαν ότι θα πάρουν όσα μέτρα μπορούν για να διασφαλίσουν ότι τα κεφάλαιά τους για διαφήμιση δεν καταλήγουν σε λάθος χέρια.

Κι ενώ είναι προφανές ότι καμία από αυτές τις εταιρίες σκοπίμως και εν γνώσει τους έδωσαν χρήματα για να διαφημιστούν στην συγκεκριμένη ιστοσελίδα, είναι δεδομένο ότι δεν υπάρχει επαρκής έλεγχος για το ποιες είναι όλες αυτές οι ιστοσελίδες που προσφέρουν διαφημιστικό χώρο.

Αλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που αποκαλύπτεται – τυχαία τις περισσότερες φορές – ότι πασίγνωστες εταιρίες διαφημίζονταν σε ιστοσελίδες που σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελαν να προσφέρουν χρήματα.

Από την άλλη, τεχνολογικοί κολοσσοί όπως το Twitter, το Facebook και η Google έχουν επανειλημμένα κατηγορηθεί ότι δεν κάνουν απολύτως τίποτε για να ελέγξουν την κατάσταση αφήνοντας τα πάντα στην τύχη τους μέσα από ένα αυτοματοποιημένο και χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση σύστημα διανομής διαφημίσεων.

Πηγή: thetoc.gr