«Φρένο» σε υποστηρικτές του Ισλαμικού Κράτους έβαλε το Twitter

Μείωση του ρυθμού προσέγγισης υποστηριχτών του Ισλαμικού Κράτους μέσω του Twitter, τους τελευταίους μήνες, δείχνει πανεπιστημιακή έρευνα.

«Φρένο» σε υποστηρικτές του Ισλαμικού Κράτους έβαλε το Twitter

Ο ρυθμός προσέγγισης νέων υποστηρικτών – μελών από το Ισλαμικό Κράτος, μέσω των αγγλόφωνων προσωπικών σελίδων - λογαριασμών στο Twitter, έχει μειωθεί κατά τους τελευταίους μήνες, μετά την οργανωμένη επιχείρηση των διαχειριστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κατά του οργανωμένου ψηφιακού προσηλυτισμού, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας. Για μεγάλο χρονικό διάστημα το Ισλαμικό Κράτος χρησιμοποιούσε το αναφερόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για τη στρατολόγηση νέων μελών, προσεγγίζοντας ομοϊδεάτες του, που μιλούσαν αγγλικά.

Η απενεργοποίηση των σελίδων των χρηστών που είχαν σχέσεις με το Ισλαμικό Κράτος από τον Ιούνιο μέχρι τον Οκτώβριο του 2015 περιόρισε την αύξηση των μελών του, ενώ σε μερικές περιπτώσεις εκμηδένισε τη μαζική προσέγγιση από ύποπτους χρήστες που είχαν άμεση διασύνδεση με τους τζιχαντιστές, σύμφωνα με αναφορά του Προγράμματος κατά του Εξτρεμισμού, που υλοποιείται από το πανεπιστήμιο George Washington. Τα στοιχεία της αναφοράς προέρχονται από την ανάλυση λίστας προσωπικών σελίδων ή λογαριασμών που προωθούσε το Ισλαμικό Κράτος στο Twitter.

Η έρευνα εντόπισε ότι οι λογαριασμοί των αγγλόφωνων προφίλ που είναι εύκολα αναγνωρίσιμοι και εξέφραζαν συμπάθεια προς το Ισλαμικό Κράτος ήταν λιγότεροι από 1000, ενώ η δραστηριότητα των λογαριασμών αυτών ήταν κυρίως εσωστρεφής και περιορισμένη στο να συνομιλούν μεταξύ τους.

Το Ισλαμικό Κράτος ελέγχει μεγάλες περιοχές στη Συρία και το Ιράκ, ενώ έχει αναλάβει την ευθύνη για τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι, το Νοέμβριο, με συνέπεια το θάνατο 130 ανθρώπων. Οι ΗΠΑ και οι δυτικές κυβερνήσεις το χαρακτηρίζουν ως “τρομοκρατική οργάνωση.”

Η εταιρία Twitter Inc έχει για αρκετό καιρό βρεθεί στο επίκεντρο κριτικής από κυβερνητικούς αξιωματούχους για τη χαλαρή προσέγγισή της σε ζητήματα που αφορούν στη δημοσιοποίηση περιεχομένου και μηνυμάτων των χρηστών του Twitter στους λογαριασμούς τους. Από την άλλη μεριά, άλλες εταιρίες που διαχειρίζονται μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως η Facebook Inc., άρχισαν να δραστηριοποιούνται πιο ενεργά στην επιτήρηση των μηνυμάτων και του περιεχομένου, που δημοσιεύουν οι χρήστες τους.

Μετά την κλιμακούμενη άσκηση πιέσεων από τον Λευκό Οίκο, υποψηφίους για το προεδρικό αξίωμα, αλλά και από ομάδες πολιτών, το Twitter ανακοίνωσε στις αρχές του μήνα ότι έκλεισε περισσότερους από 125.000 λογαριασμούς, οι οποίοι είχαν σχέση με την τρομοκρατία. Οι λογαριασμοί αυτοί απενεργοποιήθηκαν από τα μέσα του 2015 και οι περισσότεροι από αυτούς διασυνδέονταν με το Ισλαμικό Κράτος.

Σε ανάρτηση της, η εταιρία του Twitter τόνισε ότι κλείνει λογαριασμούς που αναφέρονται από άλλους χρήστες, ενώ αύξησε το μέγεθος των ομάδων που επιτηρούν το περιεχόμενο των λογαριασμών, με αποτέλεσμα να έχει ταχύτερη αντίδραση στις αναφορές που δέχεται για ύποπτους λογαριασμούς.

Ο Τζ. Μ. Μπέργκερ που συμμετείχε στην κατάρτιση της αναφοράς τονίζει ότι το Twitter είναι λιγότερο ενεργό σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του κι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι είναι νέο σχετικά μέσο. “Όλες οι εταιρίες κοινωνικής δικτύωσης έχουν μπει στη διαδικασία ελέγχου του περιεχομένου των λογαριασμών και σελίδων τους,” δήλωσε στη διάρκεια συνέντευξης.

Αναφορικά με τη δραστηριότητα των λογαριασμών στο Twitter που σχετίζονται με το Ισλαμικό Κράτος, τόνισε ότι σε γενικές γραμμές έχουν χαμηλή δραστηριότητα, ενώ περιστασιακά διενεργείται “εκκαθάριση” λογαριασμών, είπε ο Μπέργκερ.

Η έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε πριν από τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι, οι οποίες σύμφωνα με την άποψη των ερευνητών οδήγησαν σε μαζική διαγραφή λογαριασμών κυρίως σε γαλλόφωνα και αραβόφωνα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο μέσος ημερήσιος όρος των Tweets στη διάρκεια της έρευνας στους ύποπτους για σχέσεις με την τρομοκρατία λογαριασμούς ήταν 14,5 (υψηλότερος) τον Ιούνιο και 5,5 (χαμηλότερος) τον Οκτώβριο, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας. Ο μέσος όρος αυτών που ακολουθούσαν έναν τέτοιο λογαριασμό (followers) ήταν από 300 έως 400 άτομα.

 

Πηγή: protothema.gr

 

Best of internet