Οι 10 μεγαλύτερες εκπλήξεις των Όσκαρ όλων των εποχών (pics)

Gazzetta team
Οι 10 μεγαλύτερες εκπλήξεις των Όσκαρ όλων των εποχών (pics)
Στον ρυθμό των Όσκαρ χορεύει πλέον ολόκληρος ο κόσμος μετά την χθεσινή ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων, με πολλούς, ακόμα και αυτούς που δείχνουν να μην ενδιαφέρονται, να αντιδρούν τόσο για τις επιλογές της επιτροπής όσο και για αυτούς που άφησε εκτός.

Αυτή όμως δεν είναι η πρώτη φορά που τα Όσκαρ εκπλήσσουν τον κόσμο. Αρκετές ήταν άλλωστε οι φορές στο παρελθόν που οι νικητές των βραβείων απογοήτευσαν είτε επειδή ο κόσμος δεν αγάπησε τόσο τον ρόλο τους, είτε επειδή οι υπόλοιπες υποψηφιότητες ήταν πιο δυνατές, ενώ ακόμα περισσότερες ήταν εκείνες οι περιπτώσεις που το φαβορί έμεινε χωρίς βραβείο.

Το BBC συγκέντρωσε τις πιο χαρακτηριστικές και τις παρουσιάζει:

Όταν ο Κλαρκ Γκέιμπλ και ο Τζίμι Στιούαρτ έμειναν εκτός

Το 1939 θεωρήθηκε μία από τις πιο δυνατές χρονιές με τον Κλαρκ Γκέιμπλ να ξεχωρίζει στο « Gone With the Wind» και τον Τζίμι Στιούαρτ στο « Mr Smith Goes to Washington». Παρόλα αυτά το βραβείο του Α' Ανδρικού Ρόλου πάει στον Ρόμπερτ Ντόνατ για την όχι και τόσο σπουδάια ερμηνεία του στο « Goodbye Mr Chips». Πολλοί μάλιστα πιστεύουν ότι η επιτροπή κατααβε το λάθος της και έτσι το 1940 έδωσε το Όσκαρ στον Στιούαρτ για τον όχι και τόσο απαιτητικό ρόλο που υποδύθηκε στο « Philadelphia Story».

Ο «Πολίτης Κέιν» χάνει την Καλύτερη Εικόνα

Πρόκειται για την ταινία που σάρωσε σε κριτικές και μέχρι και σήμερα θεωρείται από πολλούς ίσως η πιο κορυφαία που γυρίστηκε ποτέ από την αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία. Παρόλα αυτά οι διαρκείς προσπάθειες να αποσυρθεί η ταινία και η σφοδρή επίθεση που δέχτηκε οδήγησε την επιτροπή να δώσει το βραβείο στο «How Green Was My Valley» μία πιο ασφαλή επιλογή. Το μόνο Όσκαρ που κέρδισε τελικά η ταινία που βασίστηκε στο στόρι του Όρσον Ουέλς ήταν εκείνο του Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου.

Η Γκρέις Κέλι βραβεύεται ως η καλύτερη ηθοποιός

ερμηνεία της στο «Α Star Is Born» στο οποίο υποδύεται μία ηθοποιό που είναι σε ανοδική πορεία όταν ο σύζυγός της, γνωστό αστέρι του σινεμά, αρχίζει να χάνει την λάμψη του. Παρόλα αυτά το βραβείο πηγαίνει στην Γκρέις Κέλι που παίζει έναν παρόμοιο ρόλο στο... «The Country Girl». Ούτε στο «Rear Window» ούτε στο «High Noon».

Ο Κόπολα χάνει το βραβείο της Καλύτερης Σκηνοθεσίας για τον «Νονό»

1973 και ο Φράνσις Φορντ Κόπολα είναι μόλις 33 ετών και η πλέον απόλυτη υποψηφιότητα για το βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας. Παρόλα αυτά το χάνει από τον Μπομπ Φος για το «Cabaret». Αξίζει να σημειωθεί ότι 2 χρόνια αργότερα ο σκηνοθέτης κέρδισε το Όσκαρ για το δεύτερο μέρος του «Νονού» και κατά την διάρκεια της απονομής έδειξε με κάθε τρόπο και δηλώσεις την απογοήτευσή του για την προηγούμενη ήττα.

Το «Chariots of Fire» κερδίζει το Όσκαρ της Καλύτερης Εικόνας

Αν το 1939 προκάλεσε αντιδράσεις το γεγονός ότι το 1981 ο Γουόρεν Μπίτυ έχασε το Όσκαρ για την ταινία που γύρισε για την ζωή του Τζον Ριντ, του μοναδικού Αμερικανού που τάφηκε στην Κόκκινη Πλατεία. Το «Reds» είναι σε όλα του υπέροχο. Ξεχωρίζει για τις συγκλονιστικές συνεντεύξεις του, αλλά και για τις εκπληκτικές ερμηνείες, παρόλα αυτά το βραβείο πάει στο «Chariots of Fire».

Η Marisa Tomei η καλύτερη ηθοποιός

Ο ρόλος της ήταν απολαυστικός στο «My Cousin Vinny», αλλά απέναντί της είχε μεγαθήρια όπως η Βανέσα Ρέντγκρεϊβ και η Τζούντι Ντέιβις. Μέχρι σήμερα πάντως ακούγεται ακόμα ο μύθος ότι ανακοινώθηκε λάθος όνομα, αν και η Ακαδημία επιμένει ότι νικήτρια του 1993 ήταν η Tomei.

To «Braveheart» κερδίζει την καλύτερη εικόνα

Για πολλούς η νίκη αυτή είναι μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις των Όσκαρ καθώς όλοι πίστευαν ότι νικητής στην συγκεκριμένη κατηγορία το 1996 θα ήταν το «Apollo 13».

Το « Saving Private Ryan» χάνει το Όσκαρ Καλύτερης Εικόνας

Ξεκινά με την πιο αυθεντική απεικόνιση της απόβασης στην Νορμανδία, η δυναμική της φωτογραφίας που επιμελήθηκε ο Janusz Kamiński ήταν εκπληκτική, αλλά το βραβείο πήγε στο «Shakespeare in Love». Πολλοί λένε ότι η ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ πάντως θα είχε κερδίσει αν δεν υπήρχε μία ακόμα πολεμική το «The Thin Red Line».

O Άντριεν Μπρόντι κερδίζει το μεγαλύτερο βραβείο

Η ερμηνεία του στον «Πιανίστα» ήταν εκλπληκτική, αλλά αντίπαλοί του ήταν ο Μάικλ Κέιν, ο Τζακ Νίκολσον και ένας συγκλονιστικός Ντάνιελ Ντέι Λιούις στο «Gangs of New York». Ο Μπρόντι τότε ήταν μόλις 29 και είναι ο μοναδικός ηθοποιός που έχει κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερου Αντρικού Ρόλου σε τόσο νεαρή ηλικία.

Το «Crash» κερδίζει το Καλύτερης Εικόνας

Η ταινία που μισήθηκε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη για την νίκη της απέναντι στο «Brokeback Mountain» και η οποία έκανε τα μέλη της επιτροπής των Όσκαρ να πουν ότι είναι προοδευτικοί χωρίς να είναι.


Πηγή: iefimerida.gr