Η Θάτσερ φοβόταν τη δημόσια συζήτηση για πρωκτικό σεξ

Θορυβημένη από τις επιπτώσεις του πρωκτικού σεξ στην εξάπλωση του AIDS αλλά και αντίθετη στην καμπάνια που θα τόνιζε τις επιπτώσεις του στην εξάπλωση του ιού εμφανίζεται η Μάργκαρετ Θάτσερ μέσα από μυστικά έγγραφα που ήρθαν πρόσφατα στην επιφάνεια.

Η Θάτσερ φοβόταν τη δημόσια συζήτηση για πρωκτικό σεξ

Η σιδηρά κυρία της Βρετανίας και πολλοί από τους υπουργούς της στα μέσα της δεκαετίας του 80, είχαν συχνές επαφές σε μία προσπάθεια να αξιολογήσουν τις επιπτώσεις που θα είχε στην ηθική τάξη της αγγλικής κοινωνίας η αναγνώριση των κινδύνων που προέκυπταν από το πρωκτικό σεξ.

Η άφιξη της επιδημίας του AIDS στην Βρετανία είχε πείσει αρκετούς υπουργούς την χρονιά του 1986 ότι χρειαζόταν άμεση δράση για να περιοριστεί η εξάπλωση του ΗΙV κάνοντας μία μεγάλη δημόσια καμπάνια... εκπαιδευτικού ύφους.

Έγγραφα που ήρθαν πρόσφατα στο φως από τα Εθνικά Αρχεία της Βρετανίας, δείχνουν ότι ο τότε υπουργός Υγείας Νόρμας Φόουλερ είχε προτείνει τον Φεβρουάριο του 1986 να προχωρήσει σε ολοσέλιδες καταχωρήσεις στις μεγάλες εφημερίδες της χώρας, που να εξηγεί ότι το πρωκτικό σεξ χωρίς προστασία είναι ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους για την μετάδοση του ιού.  

Η Θάτσερ πάντως, όπως καταγράφεται στα αρχεία, είχε εκφράσει της ανησυχίες της ότι μια τέτοια καμπάνια θα μπορούσε να... διαφθείρει τα δημόσια ήθη. Σε ένα σημείωμά της μάλιστα γράφει: «Πρέπει οπωσδήποτε να αναφερθούμε στο επικίνδυνο σεξ;  Μήπως προκαλέσει τεράστια ζημιά στους νέους αν το διαβάσουν;».

Η Θάτσερ ζήτησε να διερευνηθεί αν οι διαφημίσεις θα μπορούσαν να παραβιάζουν τον κώδικα διαφήμισης, καθώς και του νόμου περί βωμολοχίας. Όταν πήρε την απάντηση ότι η εκστρατεία ήταν νόμιμη, είπε: «Εξακολουθώ να είμαι εναντίον ορισμένων μερών της παρούσας διαφήμιση. Διαφημίσεις όπου κάθε νεαρό άτομο θα διαβάσει και θα μάθει για πρακτικές που δεν χρειάζεται και δεν θα γνώριζε ποτέ μάλλον θα κάνουν κακό». 

Εκεί παρενέβη σύμφωνα με τα έγγραφα ο Σερ Νόρμα, ο οποίος παρατήρησε ότι αν δεν αναφερθεί στην καμπάνια το πρωκτικό σεξ, το οποίο σύμφωνα με τις έρευνες της εποχής, ευθυνόταν για το 85% των κρουσμάτων του AIDS, τότε η διαφήμιση δεν θα είχε κανένα ιατρικό ή επιστημονικό κύρος και αξιοπιστία.

Πηγή: protothema.gr

Best of internet