Έτσι θα βλέπουμε τον κόσμο μέσα από γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας

Η οπτική ενσωμάτωση της πληροφορίας σε αλληλεπίδραση με τα αντικείμενα που βρίσκονται γύρω μας κάνει τη διαφορά.

Έτσι θα βλέπουμε τον κόσμο μέσα από γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας

Νέες και πολλά υποσχόμενες τεχνολογίες μεταβάλλουν τον τρόπο ζωής μας, επηρεάζοντας σχεδόν όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Ειδικότερα στο εργασιακό περιβάλλον, οι συνθήκες μετασχηματίζονται διαρκώς. Πλέον, με την εφαρμογή καινοτόμων λύσεων ο καθένας μπορεί να ενισχύσει τις δεξιότητες του, αξιοποιώντας αποτελεσματικότερα και ταχύτερα τη δεδομένη πλέον πρόσβαση σε τεράστιο όγκο πληροφοριών.

Φορώντας ένα ζευγάρι γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality - AR), ένας μηχανικός ή ένας γιατρός μπορούν να έχουν πρόσθετη πληροφόρηση σε άμεση συσχέτιση με αυτό το οποίο καλούνται να πράξουν, δίνοντας παράλληλα φωνητικές εντολές. Πρόκειται ουσιαστικά για την οπτική ενσωμάτωσή της πληροφορίας σε αλληλεπίδραση με τα αντικείμενα που βρίσκονται γύρω μας. Διαμορφώνεται έτσι ένα επαυξημένο πληροφοριακά αποτέλεσμα.

Είναι ένα από τα αρχικά πεδία εφαρμογής του Microsoft Hololens, της φουτουριστικής υλοποίησης που υπόσχεται να αλλάξει με ακόμα πιο εξελιγμένο τρόπο (ολογραφικά) το πώς ο άνθρωπος αξιοποιεί την υπολογιστική ισχύ των μηχανών, ενσωματώνοντας στο περιβάλλον του λειτουργίες, γραφικές παραστάσεις και στοιχεία που μέχρι σήμερα προβάλλονται δυσδιάστατα σε μια οθόνη.

Και ενώ οι αποστολές των πρώτων Hololens αναμένονται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016, η Epson επεκτείνει τη σειρά των γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας Moverio, θέλοντας να κάνει πιο αισθητή την παρουσία της στην αγορά των wearables, δηλαδή των έξυπνων συσκευών που φοριούνται.

«Η δική μας εστίαση για τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας είναι στην επιχειρηματική (B2B) αγορά. Ο λόγος είναι ότι για την ώρα δεν βλέπουμε να υπάρχει η εφαρμογή που θα κεντρίσει μαζικά το ενδιαφέρον των καταναλωτών και θα κάνει τη διαφορά. Και νομίζω ότι απέχουμε ακόμα από την εποχή εκείνη όπου θα κυκλοφορούμε φορώντας παρόμοια γυαλιά και το μενού του εστιατορίου ή οι τιμές των προϊόντων θα εμφανίζονται μπροστά μας απλά και μόνο κοιτώντας τη βιτρίνα», λέει ο κ. Ρομπ Κλαρκ, αντιπρόεδρος της Epson Europe.

«Οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο B2B ή το B2B2C (σ.σ.: με τελικό αποδέκτη τον καταναλωτή) περιβάλλον είναι σημαντικότερες και πολύ πιο κοντά στο σήμερα», υποστηρίζει ο ίδιος. Οπως εξηγεί, τα γυαλιά που διαθέτει ήδη η ιαπωνική εταιρεία στοχεύουν σε επαγγελματικές εφαρμογές, με έμφαση στον μηχανολογικό και τον ιατρικό χώρο. Ακόμα, βρίσκουν εφαρμογή στον τομέα των μεταφορών. Ο οδηγός ενός φορτηγού μπορεί να αναγνωρίζει εύκολα με τη βοήθεια γραφικής απεικόνισης ποιο δέμα προορίζεται για ποια παράδοση, όπως και να γνωρίζει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το (πιθανώς) ευαίσθητο περιεχόμενό του, με τη βοήθεια online αισθητήρων και τον συνδυασμό δεδομένων προσδιορισμού της γεωγραφικής του θέσης.

Ένας άλλος τομέας αξιοποίησης παρόμοιων wearable συσκευών είναι αυτός των ξεναγήσεων. Περιηγούμενος μεταξύ των εκθεμάτων ενός μουσείου, ο επισκέπτης έχει παράλληλα τη δυνατότητα να βλέπει -αναλόγως με το που κοιτά- σχετικές πληροφορίες και άλλο οπτικοποιημένο υλικό αντί ή σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες ηχητικές ξεναγήσεις. Μπορούν ακόμα να ζωντανεύουν μπροστά του εικόνες και παραστάσεις από άλλες εποχές.

«Τέτοιες περιπτώσεις είναι απτά παραδείγματα εφαρμογής της επαυξημένης πραγματικότητας. Συνεργαζόμαστε στενά με ανεξάρτητους προμηθευτές λογισμικού για να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στον τελικό χρήστη. Δημιουργούμε ένα οικοσύστημα ειδικών εφαρμογών», τονίζει ο κ. Κλαρκ της Epson.

Πηγή: protothema.gr

Best of internet