Ο όρος του εφοπλιστή που πληρώνει την ομάδα της Αμάλ Αλαμουντίν στη διεκδίκηση των γλυπτών του Παρθενώνα

Gazzetta team
Ο όρος του εφοπλιστή που πληρώνει την ομάδα της Αμάλ Αλαμουντίν στη διεκδίκηση των γλυπτών του Παρθενώνα
Για πρώτη φορά, μετά από πολλά χρόνια, η ελληνική διεκδίκηση των γλυπτών του Παρθενώνα πήρε ξανά παγκόσμια διάσταση τον περασμένο Οκτώβριο.

Αφορμή, η επίσκεψη της Αμάλ Αλαμουντίν στην Αθήνα. Η παρουσία της συζύγου του Τζορτζ Κλούνεϊ, διάσημης νομικού, στην ομάδα των δικηγόρων που θα ετοίμαζαν τη νομική μελέτη για τη διεκδίκηση έριξε ξανά φως στο ελληνικό αίτημα. Μόνο που την κ. Αλαμουντίν, αλλά και τους Τέφρι Ρόμπερτσον και Νόρμαν Πάλμερ, θα έπρεπε να τους πληρώσει κάποιος. Η αμοιβή τους που συμφωνήθηκε με τον τότε υπουργό Πολιτισμού, Κωνσταντίνο Τασούλα, προσέγγιζε τα 200.000 ευρώ, σύμφωνα με την «Καθημερινή».

Το κόστος ανέλαβε τελικά ένας Ελληνας εφοπλιστής, όπως έχει γίνει γνωστό εδώ και λίγο καιρό. Αυτό που παραμένει άγνωστο, είναι το όνομά του. Και ούτε πρόκειται, αφού σύμφωνα με την εφημερίδα αυτός είναι ο μοναδικός όρος που έχει βάλει εκείνος. Να μην αποκαλυφθεί ποτέ η ταυτότητά του, ούτε καν στους τρεις δικηγόρους.

Πρόκειται για έναν 80χρονο εφοπλιστή, που ζει μεταξύ Αθήνας, Λονδίνου και Ελβετίας και εδώ και δεκαετίες στηρίζει πολλές και διαφορετικές προσπάθειες και δράσεις στην Ελλάδα, εντελώς αθόρυβα, όπως αναφέρει η εφημερίδα. Είτε αυτό πρόκειται για χρήματα προκειμένου να παίξει στην Ελλάδα μία διάσημη ορχήστρα του εξωτερικού, είτε για την αναστύλωση σε βυζαντινό εκκλησάκι στη Βόρεια Ελλάδα, με την παράκληση να κυματίζει πάντα η ελληνική σημαία σε αυτό.

Ακόμη και στο συμβόλαιο, το οποίο υπέγραψε η ελληνική πλευρά για την εκπόνηση της νομικής μελέτης για λογαριασμό του Ελληνα εφοπλιστή, δεν αναφέρεται πουθενά το όνομά του. Στην τελευταία σελίδα μόνο σημειώνουν οι δικηγόροι ότι ο εντολέας τους είναι ένας «Ανεξάρτητος, πατριώτης χορηγός, του οποίου τα γενναιόδωρα κίνητρα είναι να στηρίξει και να προωθήσει τα συμφέροντα και τους στόχους της Ελλάδος στο θέμα της επανένωσης των γλυπτών του Παρθενώνα».

Πηγή: iefimerida.gr