Με χρυσά κέρδη κλείνει το 2013 για τα social media

Gazzetta team
Με χρυσά κέρδη κλείνει το 2013 για τα social media
Καθώς οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης εισβάλλουν ολοένα και περισσότερο στη ζωή εκατομμυρίων χρηστών του Διαδικτύου προσφέροντας μια τεράστια γκάμα υπηρεσιών, οι δραστηριότητες των εταιρειών των social media, όπως το Facebook και το Twitter, μέσα στο 2013 αυξήθηκαν με εκθετικό βαθμό και η καλύτερη απόδειξη γι' αυτό είναι η είσοδός τους στο χρηματιστήριο.

Μπορεί αρχικά η είσοδος των γνωστότερων εταιρειών των social media στη Γουόλ Στριτ να ήταν επεισοδιακή και να απογοήτευσε αρκετούς επενδυτές, αφού είδαν τις μετοχές των εταιρειών μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να εξαερώνονται, όμως σιγά σιγά το κλίμα άλλαξε.

Έτσι το γεγονός ότι το Twitter μπήκε στο χρηματιστήριο αποτελεί σίγουρα το μεγαλύτερο γεγονός όσον αφορά στα social media αυτού του χρόνου που φεύγει. Ενδεικτικό είναι ότι λίγα 24ωρα πριν από τη λήξη του έτους τα social media πρωταγωνίστησαν στα κέρδη από το πρωτοχρονιάτικο ράλι της Γουόλ Στριτ. Συγκεκριμένα οι μετοχές του Twitter μέσα στον Δεκέμβριο εμφάνισαν άνοδο 76%. Βέβαια το Twitter για να μπορέσει να επιστρέψει εύλογα κέρδη στους μετόχους του πρέπει να βρει τη φόρμουλα για να αυξήσει τους χρήστες του. Πράγματι οι άνθρωποι της εταιρείας έχουν ξεκινήσει μια συνολική προσπάθεια για να γίνει η υπηρεσία πιο φιλική προς τους χρήστες. Για τον λόγο αυτό, ετοίμασαν μια σειρά αλλαγών. Πλέον δίνεται η δυνατότητα για λήψη φωτογραφίας διαδικτυακά, ανταλλαγής ιστορικού, ενώ βελτιώσεις έχουν γίνει και στο σύστημα ανταλλαγής προσωπικών μηνυμάτων.

Μεγάλος ανταγωνισμός
Επίσης το λανσάρισμα της ξεχωριστής εφαρμογής Vine από το Twitter αποτελεί μια σημαντική επιτυχία της εταιρείας, καθώς η συγκεκριμένη εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα ανταλλαγής βίντεο μεταξύ των χρηστών τα οποία ωστόσο δεν μπορούν να ξεπεράσουν σε διάρκεια τα έξι δευτερόλεπτα. Η επιτυχία της εφαρμογής ήταν άμεση, καθώς εκατομμύρια καλλιτέχνες, ηθοποιοί, κωμικοί και γενικότερα δημιουργοί είδαν αυτό το χρονικό διάστημα σαν πρόκληση για να φτιάξουν κάτι μικρό και ποιοτικό. Φυσικά ο ανταγωνισμός στις εφαρμογές τύπου Vine είναι τεράστιος, αφού αυτό είναι το πεδίο μάχης μεταξύ των κολοσσών Instagram και Snapchat.

Η εφαρμογή Instagram μέσα στο 2013 δεν περιορίστηκε απλά στο να παραγάγει κέρδη 1 δισ. δολαρίων ύστερα από την εξαγορά του από το Facebook, αλλά κατάφερε να αυξήσει τους ενεργούς καθημερινούς χρήστες του από 80 σε 150 εκατ. μόλις μέσα σε έναν χρόνο!

Το Instagram μάλιστα για να... χτυπήσει το Vine ανέπτυξε δικιά του υπηρεσία βιντεοσκόπησης, ενώ για να αντιμετωπίσει το Snapchat και να κερδίσει τους νέους σε ηλικία χρήστες λάνσαρε το Istagram Direct.

Βέβαια η συγκεκριμένη υπηρεσία του Instagram δεν θα μπορέσει εύκολα να ανταγωνιστεί το Snapchat, το οποίο δίνει τη δυνατότητα αποστολής φωτογραφιών, οι οποίες όμως σβήνονται αυτόματα ύστερα από μερικά δευτερόλεπτα. Η επιτυχία του είναι αδιαμφισβήτητη, καθώς έχει κερδίσει τις καρδιές εκατομμυρίων εφήβων και μέσα στο 2013 απέρριψε πρόταση εξαγοράς από το Facebook, ύψους 3 δισ. δολαρίων!

Το Facebook μαζί με το Twitter πάντως συνεχίζουν να αποτελούν το βαρύ πυροβολικό των social media και έναν μόλις χρόνο μετά την είσοδό του στο χρηματιστήριο η τιμή των μετοχών του έχει σχεδόν διπλασιαστεί φτάνοντας τα 55 δολάρια η μία.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ο ιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ με χαρακτηριστική άνεση πώλησε προσφάτως 41,35 εκατομμύρια μετοχές έναντι 2,3 δισ. δολαρίων για να πληρώσει τους φόρους του. Έτσι το ποσοστό που κατέχει ο Ζούκερμπεργκ στην εταιρεία έπεσε από το 58,8% στο 56,1%.

Πηγή: newpost.gr