Η επανάσταση της πάνας, οι γυναίκες στον στρατό και η μουστάρδα σε σωληνάριο… (pics & vids)

Διαφημίσεις που αγαπήσαμε, διαφημίσεις ιστορικές, διαφημίσεις που άλλαξαν τα δεδομένα, διαφημίσεις που δεν γνωρίζαμε καν ότι υπήρξαν. Ένα οδοιπορικό στην ελληνική διαφήμιση, που ξεκινά από τις αρχές του 20ου αιώνα και φθάνει μέχρι τη δεκαετία του 1980. Συνοδοιπόρος μας η Bergmann Kord (www.kord.gr), η κορυφαία κλινική μαλλιών στην Ευρώπη και όχι μόνο. Φώτα.., κλακέτα.., πάμε!

Η επανάσταση της πάνας, οι γυναίκες στον στρατό και η μουστάρδα σε σωληνάριο… (pics & vids)

ME THN EΥΓΕΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ ΤΗΣ Bergmann Kord

1955: Η μουστάρδα σε σωληνάριο!

Οι συσκευασίες των προϊόντων δεν ήταν πάντα δεδομένες. Υπήρχαν πολλά προϊόντα, κυρίως άμεσης κατανάλωσης τρόφιμα, τα οποία κυκλοφορούσαν χύμα και όχι σε κουτιά. Σήμερα μπορεί να φαίνεται περίεργο, αλλά μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα, προϊόντα όπως η ζάχαρη, ο καφές, τα μακαρόνια, τα όσπρια, τα τσιγάρα, τα μπισκότα πωλούνταν χύμα. Ακόμα και προϊόντα που δύσκολα θα μπορούσε να πιστέψει κανείς ότι θα πωλούνταν χύμα, όπως π.χ. η μουστάρδα! Πράγματι, μέχρι το 1955 οι Έλληνες αγόραζαν μουστάρδα χύμα, σε λαδόκολλα από τον μπακάλη (κι όμως γίνονταν!) ή σε ποτηράκι. Εκείνη τη χρονιά, η μουστάρδα ΕΚΜΑ έκανε την επανάσταση και κυκλοφόρησε σε σωληνάριο! «Διατηρείται φρέσκια μέχρι τέλους του σωληναρίου. Πωλείται 6 δραχμές» τόνισε η έντυπη καταχώριση της εποχής, με έμφαση. Την διαφήμιση λανσαρίσματος της νέας ΕΚΜΑ είχε επιμεληθεί η εταιρεία Ε.Δ.Ι. Ήταν η αρχή μιας εποχής που τα πάντα πλέον συσκευάζονταν. Η χαρά των σχεδιαστών συσκευασιών, αλλά και των διαφημιστών που θα τις διαφήμιζαν…

1957: Παγκόσμια πρώτη στην Ελλάδα του παγωμένου στιγμιαίου καφέ!

 

Ίσως λίγοι να γνωρίζετε την ιστορία του καφέ Nescafe φραππέ, ο οποίος δημιουργήθηκε τυχαία και από Έλληνα. Ήταν το 1957, στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Εκεί, ο Γιάννης Δρίτσας, αντιπρόσωπος της Nestle στην Ελλάδα, παρουσίασε ένα παιδικό ρόφημα με βάση τη σοκολάτα, με μία απλή συνταγή: Γάλα, σοκολάτα σε σκόνη, χτύπημα σε σέικερ. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια ενός διαλείμματος, ένας υπάλληλος της εταιρείας, ο Δημήτρης Βακόνδιος θέλησε να πιει τον συνηθισμένο του καφέ, τον στιγμιαίο καφέ της εταιρείας, τον οποίο ανακάτευε με ζεστό νερό, με κουτάλι, προσθέτοντας ζάχαρη. Δεν είχε όμως την δυνατότητα να βρει εκείνη τη στιγμή ζεστό νερό και αποφάσισε να αντιγράψει τον τρόπο δημιουργίας του παιδικού ροφήματος. Έτσι χρησιμοποίησε αντί για σοκολάτα σε σκόνη, καφέ και ανακάτεψε με κρύο νερό. Δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί βέβαια ότι η κίνησή του αυτή θα άλλαζε την ιστορία του καφέ στην Ελλάδα! Η επιτυχία του προϊόντος ήταν μεγάλη και την ίδια χρονιά η Nestle διαφημίζει «σε παγκόσμια πρώτη» τον καφέ Nescafe φραππέ. Το λανσάρισμα του νέου, επαναστατικού προϊόντος έγινε με ευρείας έκτασης διαφημιστική καμπάνια, την οποία επιμελήθηκε η διαφημιστική εταιρεία Γνώμη.

1958: Η θρυλική σοκολάτα αμυγδάλου και ο Δημητράκης….

Την γευτήκαμε όλοι μας από παιδιά και εξακολουθούμε να την γευόμαστε. Μαζί με εμάς και οι νεότερες γενιές, τα παιδιά, οι έφηβοι, οι ενήλικες, μέχρι και σήμερα. Μιλάμε για την θρυλική σοκολάτα ΙΟΝ Αμυγδάλου, ένα γλύκισμα που απολαμβάνουν και σήμερα οι Έλληνες, ενώ στους μεγαλύτερους ξυπνάει ευχάριστες παιδικές αναμνήσεις, από εκείνα τα υπέροχα ξέγνοιαστα χρόνια της ανεμελιάς. Η πρώτη διαφημιστική καταχώριση της σοκολάτας ΙΟΝ Αμυγδάλου εμφανίζεται το 1958 και πολύ γρήγορα στην ανθισμένη συσκευασία της έγινε διαχρονικά σύμβολο επιθυμίας και μνήμης. Εκείνη την εποχή υπήρχε ραδιοφωνική διαφήμιση και για το κακάο της ΙΟΝ, όπου η μαμά φώναζε στο παιδί της: «Δημητράααααααακη!...Το κακάο σου! Έλα, και είναι ΙΟΝ!». Τις διαφημίσεις της ΙΟΝ εκείνη την εποχή επιμελούνταν η εταιρεία Κουσέντος.

1975: Η επανάσταση της πάνας

Αν αναζητήσουμε στις προηγούμενες δεκαετίες προϊόντα που ανακαλύφθηκαν και άλλαξαν τη ζωή των ανθρώπων στα οποία απευθύνονταν, ένα από αυτά θα ήταν σίγουρα οι πάνες Babylino. Μέχρι τότε, το άλλαγμα των μωρών ήταν…οδύσσεια, αφού οι μαμάδες χρησιμοποιούσαν πάνες που πλένονταν μετά από κάθε χρήση και με πολύ κόπο. Το 1975 εμφανίστηκε όμως ένα προϊόν που έφερε... επανάσταση στην ελληνική κοινωνία και δη στις οικογένειες με μωρά. Οι πάνες Babylino, οι οποίες όντας μιας χρήσεως απάλλαξαν τις μαμάδες από τον μπελά του καθημερινού πλυσίματος των παροδοσιακών πανών. Το προϊόν λάνσαρε στην αγορά η εταιρεία Βιοφάρμ και το σλόγκαν της καμπάνιας έμελε να μείνει κι αυτό στην ιστορία: «Πάνα είναι μόνο μία»! Την θρυλική καμπάνια είχε επιμεληθεί η διαφημιστική εταιρεία της εποχής, Ikon. Φυσικά το προϊόν αυτό ξεκίνησε με πολύ μεγάλες πωλήσεις και δημιούργησε μια νέα αγορά, στην οποία στη συνέχεια μπήκαν πολλές εταιρείες με ανάλογα προϊόντα. Ωστόσο οι πάνες Babylino έκαναν τόση επιτυχία που έγιναν generic name, δηλαδή η επωνυμία τους χαρακτήριζε όλη την κατηγορία παιδιών πανών.

1978: Οι γυναίκες στο στρατό, η διαφήμιση προσπαθεί…

To 1978 το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης ξεκινά διαφημιστική καμπάνια με στόχο να προσελκύσει γυναίκες στο στρατό. Ήταν η εποχή που σχετική συζήτηση είχε ανοίξει προκαλώντας πολλές συζητήσεις και μεγάλη κοινωνική αναταραχή. Τη σκυτάλη πήρε η διαφήμιση, προσπαθώντας να κεντρίσει το ενδιαφέρον των γυναικών. Το κεντρικό μήνυμα της σχετικής καμπάνιας ήταν «Στη μεγάλη καριέρα σας θα γράψετε τη δική σας ιστορία», ενώ στις καταχωρίσεις δέσποζε η εικόνα μιας νεαρής Ελληνίδας, η οποία ήταν ντυμένη στο χακί και είχε ένα αποφασιστικό βλέμμα, γεμάτο δυναμισμό. Τα μηνύματα της καμπάνιας πολλά: «Θα φοράτε κάτι πιο τιμητικό από απλά φορέματα», «Θα φοράτε κάτι πιο ακριβό και απ’ τα κοσμήματα». Την ιστορική καμπάνια είχε δημιουργήσει η διαφημιστική εταιρεία της εποχής Δυάς. 

 
 

1955_i_moystarda_se_solinario.jpg

1955 Η μουστάρδα σε σωληνάριο!

1957_pagkosmia_proti_stin_ellada_toy_pagomenoy_stigmiaioy_kafe.jpg

1957 Παγκόσμια πρώτη στην Ελλάδα του παγωμένου στιγμιαίου καφέ!

1958_i_thryliki_sokolata_amygdaloy_kai_o_dimitrakis.jpg

1958 Η θρυλική σοκολάτα αμυγδάλου και ο Δημητράκης….

1975_i_epanastasi_tis_panas.jpg

1975 Η επανάσταση της πάνας

1978_oi_gynaikes_sto_strato2c_i_diafimisi_prospathei.jpg

1978 Οι γυναίκες στο στρατό%2c η διαφήμιση προσπαθεί

Best of internet