Ποιος θα πουλήσει αμάξια στις γυναίκες της Σαουδικής Αραβίας; (pics)

Gazzetta team
Ποιος θα πουλήσει αμάξια στις γυναίκες της Σαουδικής Αραβίας; (pics)
Η ιστορική απόφαση της Σαουδικής Αραβίας να επιτρέψει στις γυναίκες να οδηγούν «ξεκλείδωσε» 9 εκατ. νέους πελάτες και οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχασαν χρόνο.

Τα social media πήραν φωτιά, με φωνές υπέρ και κατά της απόφασης, που θα τεθεί σε εφαρμογή τον Ιούνιο. Στο χορό μπήκαν και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που ανταγωνίζονται για το ποιος θα τραβήξει πρώτος την προσοχή των γυναικών στη μεγαλύτερη οικονομία της Μέσης Ανατολής.

Η Ford ανέβασε στο Twitter μια φωτογραφία με τα μάτια μιας γυναίκας να αντανακλώνται στον εσωτερικό καθρέφτη ενός αυτοκινήτου, με μαύρο φόντο (ώστε να θυμίζει το νικάμπ που τις καλύπτει) και το μήνυμα «Καλώς ήρθατε στη θέση του οδηγού».

H Land Rover και η Jaguar ανέβασαν μια κινούμενη εικόνα με ένα κλειδί αυτοκινήτου να προστίθεται στα «απαραίτητα» μιας γυναικείας τσάντας και μηνύματα όπως «Η περιπέτεια σε περιμένει» και «Ο δρόμος είναι δικός σου».

Η Volkswagen ανέβασε μια εικόνα με δύο γυναικεία χέρια με τατουάζ χένα να κρατούν ένα αόρατο τιμόνι και ανάμεσά τους τη φράση «Σειρά μου». Ενώ η Mini προτίμησε ένα φιλμάκι 11 δευτερολέπτων με ένα Cooper να ξεπαρκάρει από έναν χώρο όπου είναι γραμμένη η φράση «Κρατημένο για γυναίκες».

Η κίνηση του Βασιλιά Σαλμάν μπιν Αμπουλαζίζ να εκδώσει άδειες οδήγησης για γυναίκες αποτελεί μέρος ενός πακέτου οικονομικών και κοινωνικών μεταρρυθμίσεων στο βασίλειο με στόχο κυρίως να περιοριστεί η εξάρτηση από το πετρέλαιο. Μέτρα που αναμένεται μέχρι το 2030 να έχουν προσθέσει στην οικονομία της χώρας 90 δισ. δολάρια. Η αυξημένη κινητικότητα σημαίνει ότι περισσότερες γυναίκες θα μπορούν να αναζητήσουν εργασία.

Επίσης το άνοιγμα της αγοράς του αυτοκινήτου στη χώρα των 32 εκατ. κατοίκων δεν θα αυξήσει τη ζήτηση μόνο για οχήματα, αλλά και για σχετιζόμενες υπηρεσίες όπως η ασφάλεια, τα δάνεια και οι διαφημίσεις στο δρόμο, που μέχρι σήμερα απαγορεύεται να απεικονίζουν γυναίκες. Κι ενώ τα μοντέλα SUV είναι τα πιο δημοφιλή στους αυτοκινητόδρομους της Σαουδικής Αραβίας, οι εταιρείες θα χρειαστεί να προωθήσουν μικρότερα μοντέλα για ανύπαντρες εργαζόμενες γυναίκες και φοιτήτριες. Στον αντίποδα, υπηρεσίες όπως η Uber θα δουν τα έσοδά τους να μειώνονται καθώς οι γυναίκες μπαίνουν στη θέση του οδηγού. Προς το παρόν, η μάχη για την προσοχή των γυναικών οδηγών συνεχίζεται στα social media.

Η Toyota, τα αυτοκίνητα της οποίας αντιστοιχούσαν στο 32% των οχημάτων που πουλήθηκαν πέρυσι στη χώρα, ανέβασε στο Twitter τη φωτογραφία μιας γυναίκας δίπλα σε ένα αστραφτερό μπλε αυτοκίνητο. Η Lexus ανέβασε φωτογραφία με ένα γυναικείο δάχτυλο στο κουμπί εκκίνησης και από κάτω το τηλέφωνο και την ιστοσελίδα της. Η Nissan, που σκέφτεται να ανοίξει εργοστάσιο στη χώρα όπως έχει κάνει η Toyota, ανέβασε μια πινακίδα κυκλοφορίας με τον αριθμό 2018 και τη λέξη «κορίτσι» στα αραβικά.

Πηγή: insider.gr