Βγήκαν τα... μαχαίρια στη Βουλή για τον Σαρωνικό

Gazzetta team
Βγήκαν τα... μαχαίρια στη Βουλή για τον Σαρωνικό
Την ώρα που η ρύπανση στο Σαρωνικό προκαλεί ανησυχία στη Βουλή η συζήτηση για το ναυάγιο πραγματοποιήθηκε σε έντονους τόνους.

Με ιδιαίτερη ένταση διεξήχθη η συζήτηση της επερώτησης 23 βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας για το θέμα του ναυαγίου στον Σαρωνικό. Σκοπιμότητες καταλόγισε στην αντιπολίτευση ο υπουργός Ναυτιλίας, ενώ η ΝΔ ζήτησε ξανά την παραίτηση Κουρουμπλή.

Οι επερωτώντες μίλησαν για «τραγελαφική αντιμετώπιση και πολιτικό Βατερλώ της κυβέρνησης και του υπουργού» και καταλόγισαν προσωπικώς στον υπουργό Ναυτιλίας παραπλάνηση του ελληνικού λαού και της ίδιας της Βουλής, με «ασύστολα ψεύδη».

Οι τόνοι ανέβηκαν στα ύψη όταν ο Παναγιώτης Κουρουμπλής προσωποποίησε τις ευθύνες κατονομάζοντας τον Άδωνι Γεωργιάδη ως εκείνον που μετέβαλλε το καθεστώς του νηογνώμονα που χορηγεί τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. «Η απόφαση του κ. Γεωργιάδη είναι μνημείο, κατήργησε την απόφαση που οδηγούσε στη διαφάνεια για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα», είπε ο υπουργός Ναυτιλίας προκαλώντας την αντίδραση του αντιπροέδρου της ΝΔ, ο οποίος αφενός υπεραμύνθηκε της απόφασής του, αφετέρου κατηγόρησε την κυβέρνηση γιατί δεν την άλλαξε δυόμισι χρόνια τώρα, εφόσον δεν την θεώρησε ορθή. «Αν εγώ μπορούσα σε 99 μέρες να βγάλω μια κακή απόφαση -αν και κανονικά ήταν ορθή και έσπασε ένα μονοπώλιο- εσείς σίγουρα μπορούσατε να την αλλάξετε σε δυόμιση χρόνια», είπε χαρακτηριστικά ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης επικαλούμενος έγγραφα αναφορικά με το στίγμα του μισθωμένου από Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Προστασία στη Θάλασσα (EMSA) απορρυπαντικό πλοίο, δήλωσε πως το ΑΚΤΕΑ ήταν στο Πέραμα από το μεσημέρι της 11/09 το βράδυ και όχι το βράδυ τις 13/09 όπως είχε αναφέρει ο υπουργός. Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας απάντησε στον αντιπρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας προσκομίζοντας αντίγραφο από το ημερολόγιο του πλοίου σύμφωνα με το οποίο το πλοίο ήταν στην Δραπετσώνα στις 13 Σεπτεμβρίου.

Οι πρωτοβουλίες της κυβέρνησης

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, προανήγγειλε την κατάθεση διάταξης, με εντολή πρωθυπουργού, που θα περιορίζει την ηλικία των πλοίων και τον Οκτώβριο θα φέρει την υπουργική απόφαση για την αλλαγή των όρων λειτουργίας των εταιρειών.

Ανακοίνωσε ακόμα ότι ετοίμασε μηνυτήρια αναφορά στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου, με την οποία ζητεί να επανεξεταστούν όλες οι αθωωτικές αποφάσεις περί λαθρεμπορίου των τελευταίων 10 χρόνων, και για να μην υπάρξει ζήτημα παραγραφής ζητεί να ερευνηθούν ως εγκλήματα και ως ξέπλυμα μαύρου χρήματος.

«Θα τη στείλω τη Δευτέρα σε όλα τα κόμματα, να δω ποιος θα την υπογράψει. Ελπίζω να την συνυπογράψετε όλοι και να την καταθέσουμε όλοι μαζί» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός προς την αντιπολίτευση, προσθέτοντας:«Αυτή τη στιγμή κάνουμε πόλεμο. Θα έρθει και η ώρα και των ευθυνών».

Αφού, ο αρμόδιος υπουργός επανέλαβε πως θα χρησιμοποιηθούν τα πιο σύγχρονα μέσα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του ναυαγίου στο περιβάλλον, απευθύνθηκε στην αξιωματική αντιπολίτευση καλώντας σε αυτοέλεγχο «διαφορετικά θα ζει ένα συνεχές ναυάγιο». «Αυτά που λέτε είναι γκεμπελίστικα και τα λένε οι υποστηρικτές του Γκέμπελς».

Η αντιπολίτευση

«Το μέγεθος και η ταχύτητα με την οποία λέτε ψέματα, ξεπερνάει την δυνατότητά μας να σας παρακολουθήσουμε», κατηγόρησε τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος μίλησε για «αξιοθρήνητη εικόνα του υπουργού κολλημένου στην καρέκλα», ενώ τον βαρύνουν «τεράστιες ευθύνες». «Δεν σας κατηγορούμε για το ναυάγιο. Σας κατηγορούμε για την διαχείριση, την ουσιαστική και την επικοινωνιακή μετά από αυτό» ξεκαθάρισε και σταχυολογώντας τις δηλώσεις του κ. Κουρουμπλή, υποστήριξε ότι αποδεικνύουν αφενός ότι ενημέρωνε ψευδώς τον ελληνικό λαό, την ίδια την Βουλή, αλλά και τους βουλευτές του κόμματός του, αφετέρου την «ανευθυνότητα», την «ανικανότητα», αλλά και την «ελαφρότητα» με την οποία αντιμετώπισε η κυβέρνηση την κατάσταση. «Ο λόγος για τον οποίο καταστράφηκε ο Σαρωνικός είναι γιατί υποτίμησαν το ατύχημα», ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης. Ακόμη, κατηγόρησε τον υπουργό ότι ενώ το ναυάγιο συνέβη την Κυριακή, εκείνος την Δευτέρα έφυγε από τη χώρα, ενώ απευθυνόμενος προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είπε πως έπρεπε να ζητήσουν οι ίδιοι την παραίτηση του υπουργού, αφού «κορόιδεψε» και τους ίδιους με τα «ασύστολα ψεύδη» του.

«Η απορρύπανση έχει επικεντρωθεί σε ότι ενοχλεί αισθητικά»

«Μετά το ναυάγιο του Αγία Ζώνη II, η απορρύπανση του θαλάσσιου χώρου έχει επικεντρωθεί σε αυτό που μας ενοχλεί αισθητικά και όχι στο σύνολο των πετρελαιοειδών, δηλαδή και σε αυτά έχουν βυθιστεί και κατακάτσει στον πυθμένα, ή αιωρούνται και μετακινούνται με τα θαλάσσια ρεύματα, αποτελώντας βασική πηγή ρύπανσης και εισόδου τοξικών ουσιών στην τροφική αλυσίδα».

Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή του ο κ. Θοδωρής Τσιμπίδης, διευθυντής του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας «Αρχιπέλαγος». Όπως υπογραμμίζει, «δυστυχώς οι εργασίες απορρύπανσης έχουν επικεντρωθεί στις παραλίες της Αττικής και όχι στην ανατολική Σαλαμίνα - την κυρίως πληγείσα περιοχή που δέχθηκε το μεγαλύτερο ρυπαντικό φορτίο».

Σύμφωνα με τον κ. Τσιμπίδη πρέπει το συγκεκριμένο περιστατικό «να αποτελέσει αφορμή έτσι ώστε να αναπτυχθεί ένας λειτουργικός μηχανισμός (και όχι σχέδια επί χάρτου) που θα προστατεύει τις θάλασσες μας από τις επόμενες καταστροφές». Επιπλέον, το Ινστιτούτο Αρχιπέλαγος κρίνει απαραίτητη τη δημιουργία ενός Ταμείου Πρόληψης και Αντιμετώπισης Θαλάσσιων Ατυχημάτων, στο όποιο θα πρέπει να συμμετέχουν υποχρεωτικά τα διυλιστήρια, οι πετρελαϊκές εταιρείες και όλοι όσοι εμπλέκονται στην επεξεργασία, διακίνηση και αποθήκευση πετρελαιοειδών.

Αναβλήθηκε η εκδίκαση της υπόθεσης «Lassea»

Στις 28 Σεπτεμβρίου θα εκδικασθεί από το τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά, η υπόθεση του δεξαμενόπλοιου «Lassea», που μέχρι πρότινος πραγματοποιούσε την απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο πλοίο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» στο Σαρωνικό και στις δεξαμενές του είχαν εντοπιστεί από το λιμενικό σώμα μίγματα πετρελαιοειδών χωρίς νόμιμα παραστατικά.

Το αίτημα στη δικαστική έδρα κατέθεσαν οι συνήγοροι υπεράσπισης του πλοιάρχου και του πρώτου μηχανικού του πλοίου, με το αιτιολογικό ότι ακόμα δεν έχει προσδιορισθεί και ογκομετρηθεί από το Γενικό Χημείο του Κράτους η σύσταση του φερόμενου ως παράνομου φορτίου, αλλά δεν υπάρχει και η απαιτούμενη έκθεση προσδιορισμού των διαφυγόντων δασμών.

Το αίτημα έγινε δεκτό, ενώ οι δύο ναυτικοί, στους οποίους έχει ήδη ασκηθεί δίωξη για παραβίαση τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος, αφέθηκαν ελεύθεροι. Στη σημερινή διαδικασία παραβρέθηκαν οι μάρτυρες κατηγορίας, δύο πλωτάρχες λιμενικοί και ένας τελωνειακός.

Πηγή: reader.gr