Οι αλλαγές στην αλλαντοβιομηχανία

Gazzetta team
Οι αλλαγές στην αλλαντοβιομηχανία
Σε κρίσιμη καμπή βρίσκονται οι αλλαντοβιομηχανίες της χώρας, οι οποίες προσπαθούν ακόμη να περιορίσουν την απώλειες που καταγράφουν τα τελευταία χρόνια λόγω της πτώση της κατανάλωσης αλλά και του υψηλού δανεισμού που έχουν.

Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι μέσα στους επόμενους μήνες ο χάρτης των εταιρειών παραγωγής αλλαντικών θα αλλάξει ριζικά, με αφορμή την εξαγορά της Νίκας από τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο της Chipita και την επίκείμενη εξαγορά της ΒΙ.Κ.Η από τον επιχειρηματία.

Πληροοφρίες λένε ότι ο κ. Θεοδωρόπουλος έχει ξεκινήσει συζητήσεις με τους ιδιοκτήτες της αλλαντοβιομηχανίας ΒΙ.Κ.Η της οικογένειας Παπαγιάννη ς, οι οποίες δεν αποκλείεται να έχουν θετική κατάληξη .

Η ΒΙ.Κ.Η έχει σήμερα μερίδιο αγοράς περί το 6% και ένα από τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει είναι ο υψηλός δανεισμός της.

Η εταιρεία εδρεύει στην Άρτα και αποτελεί μια πλήρως καθετοποιημένη ελληνική μονάδα, η οποία διαθέτει δικό της χοιροστάσιο, ενώ συνεργάζεται με δίκτυο 50 κτηνοτρόφων της περιοχής προκειμένου να προμηθεύεται την πρώτη ύλη, ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί δικό της σφαγείο.

Όσον αφορά την Νίκας, πέρασε προ ημερών και επίσημα στον έλεγχο του κ. Θεοδωρόπουλου, ο οποίος και ανέλαβε την θέση του προέδρου στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας.

Σύμφωνα με το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Νίκας, προβλέπεται η υλοποίηση επενδύσεων ύψους 8 εκατ. ευρώ την τριετία 2017-2019. Από το ποσό αυτό περί τα 7 εκατ. ευρώ αφορούν τον εκσυγχρονισμό μηχανολογικού εξοπλισμού και παραγωγικών εγκαταστάσεων, περί τις 500 χιλ. ευρώ τον εκσυγχρονισμό πληροφοριακών συστημάτων και λογισμικού και αντίστοιχα 500 χιλ. ευρώ για την αγορά νέων φορτηγών διανομής.

Οι εν λόγω επενδύσεις αφορούν τις εγκαταστάσεις στην Αττική και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στην επόμενη διετία.

Επισημαίνεται ότι η σύμβαση αναδιάρθρωσης προβλέπει επίσης σημαντική απομείωση του δανεισμού της εταιρείας με διαγραφή κεφαλαίου και τόκων σε συνδυασμό με διακανονισμό και ρύθμιση του υπολοίπου των υποχρεώσεων.

Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την πρόσφατη ολοκλήρωση της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρεάς 25,2 εκατ. ευρώ διαμορφώνει νέες προοπτικές για την αναπτυξιακή πορεία της Νίκας καθώς προσδοκάται ότι θα επιτευχθεί εξορθολογισμός στη χρηματοοικονομική κατάσταση του ομίλου και θα περιοριστεί το χρηματοοικονομικό του κόστος.

Υπό το πρίσμα αυτό η στρατηγική για την επόμενη μέρα της αλλαντοβιομηχανίας προσβλέπει σε αύξηση του μεριδίου αγοράς στις βασικές κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται, καθώς και σε ανάπτυξη εξωστρεφούς πολιτικής με επέκταση σε νέες αγορές.

Creta Farm

Στην «ενοικίαση» της πατέντας της σε ξένες βιομηχανίες για την παραγωγή αλλαντικών με ελαιόλαδο επικεντρώνεται το νέο μοντέλο εξωστρέφειας της Creta Farms, η οποία σταδιακά εγκαταλείπει τις άμεσες εξαγωγές από Ελλάδα. Πρόσφατα η εταιρεία εισήλθε στον τομέα του του νωπού κρέατος με το μοναδικό χοιρινό στον κόσμο που τρέφεται με εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο.

Mετά το στοίχημα του χοιρινού κρέατος, η Creta Farms είναι έτοιμη να μπει στην αγορά του γύρου, καθώς πρόκειται για έναν τομέα με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.

Σήμερα το 90% του κρέατος που χρησιμοποιείται ως γύρος για τα σουβλάκια δεν είναι ελληνικό καθώς προέρχερται κυρίως από την Ολλανδία και αυτό είναι το σημείο που θέλει να εκμεταλλευτεί η κρητική αλλαντοβιομηχανία, καθώς θεωρεί ότι Ελληνες καταναλωτές προτιμούν το ελληνικό κρέας και μάλιστα όταν αυτό εκτρέφεται από τον μεγαλύτερο παραγωγό χοιρινού κρέατος στην χώρα.

Αυτές τις προοπτικές θέλει να εκμεταλλευτεί η Creta Farms η οποία μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να βγάλει στην ελληνική αγορά ελληνικό γύρο προερχόμενο από ελληνικά κρέατα ειδικής εκτροφής.

Yφαντής

Τα τελευταία χρόνια η πορεία της μεγαλύτερης αλλαντοβιομηχανίας, έχει σημαδευτεί τόσο από το σκάνδαλο του αλογίσιου όσο και από την πρόσφατη απόσυρση προϊόντος της από τον ΕΦΕΤ, λόγω σαλμονέλας.
Η Υφαντής, ήταν η μόνη εταιρεία που πέρασε εκείνη τη δύσκολη χρονιά για τον κλάδο, χωρίς τα στελέχη της να κάνουν κάποιο σχόλιο.

Σύμφωνα με γνώστες της αγοράς, η τακτική αυτή που ακολούθησαν, την βοήθησαν ώστε να καταλαγιάσει γρήγορα ο σάλος που είχε ξεσπάσει.

Η επιχείρηση, η οποία πρόσφατα λάνσαρε στην αγορά ένα νέο πρρωτοποριακό προϊόν (παριζάκι από άποχο κρέας και γιαούρτι) διαθέτει τρία εργοστάσια επεξεργασίας κρέατος, ένα στην Αθήνα, δεύτερο στην Αλεξανδρούπολη μέσω θυγατρικής της Λάντσιον Μητ Έβρου και τρίτο στο Βουκουρέστι, όπου λειτουργεί έτερη θυγατρική της.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1980 από τους αδελφούς Υφαντή και έχει τη δυνατότητα, μέσω επενδύσεων, να παράγει ημερησίως περισσότερα από 50.000 κιλά αλλαντικών και 5.000 κιλά διαφόρων άλλων προϊόντων κρέατος, όπως μπιφτέκια, πίτσες και σκευάσματα κοτόπουλου.

Eπίσης διαθέτει 11 κέντρα διανομών Υφαντής (Αλεξανδρούπολη, Δράμα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Κέρκυρα, Κοζάνη, Κρήτη, Λάρισα, Πάτρα, Ρόδος, Τρίπολη), 1 κέντρο διανομής κατεψυγμένων λαχανικών, 4 κέντρα διανομής Ifantis Romania S.r.l. εντός Ρουμανίας (Timosoara, Cluj, Pitest, Oradea), 1 κέντρο διανομής της Luncheon Meat Έβρου ΑΕ (Αθήνα), 1 μονάδα παραγωγής φέτας, Τρίκαλα και ένα εργοστάσιο παραγωγής κατεψυγμένων φαγητών Ιfantis Κουζίνα.

Πασσιάς

Φέτος συμπληρώνει 117 χρόνια από την ίδρυση της και είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες αλλαντικών στην χώρα μας.

Η μακεδονική βιομηχανία επεξεργασίας κρέατος και παραγωγής αλλαντικών και κρεατοσκευασμάτων Ευάγγελος Πασσιάς έχει καταφέρει να διευρύνει σημαντικά την παρουσία της τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στο εξωτερικό.

Στις δραστηριότητές της συμπεριλαμβάνονται η επεξεργασία, οι εισαγωγές και το χονδρικό εμπόριο κρεάτων και τυριών, αλλά οφείλει το σύνολο σχεδόν του κύκλου εργασιών της σε βιομηχανικές δραστηριότητες. Παρά την υποτονική εγχώρια ζήτηση αλλαντικών, τόσο το 2014 όσο και το 2015 αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις, διατηρώντας σε χαμηλά επίπεδα τα περιθώρια κέρδους της, ενώ και το 2016 φέρεται να αντιμετώπισε με επιτυχία τις προκλήσεις της αγοράς.

Στον ευρωπαϊκό χώρο έχει στο ενεργητικό της μικρές εξαγωγές στις χώρες Βουλγαρία, Γερμανία, Σερβία και Σουηδία. Από το 2015 έχει στραφεί κυρίως σε άλλες, τρίτες χώρες για τη διάθεση προϊόντων της.

Να σημειωθεί πάντως ότι το όνομα της Πασσιάς έχει εμπλακεί στο διατροφικό σκάνδαλο με τα αλογίσια κρέατα που πολλές εταιρείες αλλαντικών χρησιμοποιούσαν για τα προϊόντα τους αλλά και στην διαπίστωση για τη χρήση μιας επικίνδυνης ουσίας (Ε120) η οποία ήταν χρωστική και χρησιμοποιούνταν για να δίνει έντονο κόκκινο χρώμα στα αλλαντικά, ήταν όμως επιβλαβής για την ανθρώπινη υγεία.

Πηγή: insider.gr