Οι πλαστές ειδήσεις κυριάρχησαν στο Facebook και ευνόησαν τον Τραμπ

Gazzetta team
Οι πλαστές ειδήσεις κυριάρχησαν στο Facebook και ευνόησαν τον Τραμπ
Η συζήτηση για το ρόλο του Facebook στις αμερικανικές εκλογές δεν φαίνεται ότι θα ολοκληρωθεί σύντομα.

Σύμφωνα με έρευνα του BuzzFeed News οι ψεύτικες ειδήσεις σχετικά με τις εκλογές κυριάρχησαν στο κοινωνικό δίκτυο, όπως γράφει ο Independent. Σύμφωνα με την έρευνα οι 20 πιο δημοφιλής πλαστές ειδήσεις σχετικά με τις εκλογές, από κομματικά site και site που «ειδικεύονται» στην παραπλάνηση, τους τελευταίους τρεις μήνες πριν από τις εκλογές κυριάρχησαν και δέχθηκαν περισσότερες από 8.7 εκατ. κοινοποιήσεις, αντιδράσεις και σχόλια. Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος, την ίδια περίοδο σύμφωνα με την έρευνα, τα πιο δημοφιλή εκλογικά θέματα των New York Times, The Washington Post και της Huffington Post, μοιράστηκαν 7,4 εκατ. κοινοποιήσεις, αντιδράσεις και σχόλια στο Facebook.

Το ίδιο ακριβώς συνέβη και την περίοδο πριν από το τελευταίο τρίμηνο των εκλογών, συμπληρώνει η έρευνα.

Ο ιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg, την προηγούμενη εβδομάδα απέρριψε τους ισχυρισμούς ότι το Facebook οδήγησε τον Τραμπ στην εκλογική νίκη χαρακτηρίζοντάς την ως μία τρελή ιδέα. Όμως πρόσθεσε ότι η εταιρεία έχει διαπιστώσει ότι οι χρήστες είναι πολύ πιο εύκολο να αλληλεπιδράσουν με ιστορίες και θέματα που συνάδουν με τις προσωπικές τους απόψεις. Το Facebook τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί από ένα δίκτυο επικοινωνίας ανάμεσα σε συγγενείς και φίλους στην πιο σημαντική πλατφόρμα διανομής ειδήσεων.

Η συζήτηση για το πόσο επηρέασαν τα κοινωνικά δίκτυα τις εκλογές έχει προκαλέσει την άμεση αντίδραση τόσο του Facebook όσο και της Google.

Μετά από ένα τεράστιο κύμα κριτικής για το πόσο επηρέασε η παραπληροφόρηση τις εκλογές οι δύο τεχνολογικοί γίγαντες έκοψαν τα έσοδα από τις διαφημίσεις σε όσα site μεταδίδουν πλαστές ειδήσεις. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκουν να σταματήσουν να αποτελούν πηγή χρηματοδότησης μιας βιομηχανίας παραπληροφόρησης, ανακριβειών και ψευδών ειδήσεων. Συχνά αυτές οι «ειδήσεις» αναπαράγονται σε τέτοιο βαθμό που μπορεί να επηρεάσουν και να διαμορφώσουν την κοινή γνώμη, όπως πολλοί υποστηρίζουν ότι έγινε στις πρόσφατες αμερικανικές εκλογές.

Επιμέλεια: Κυριάκος Αργυρόπουλος


Πηγή: topontiki.gr