Προς παραγραφή χιλιάδες «ευαίσθητες» φορολογικές υποθέσεις ακόμα και πολιτικών προσώπων

Παραφράζοντας την παροιμία που λέει ότι «όποιος θέλει τα πολλά, χάνει και τα λίγα», το υπουργείο Οικονομικών θα επιχειρήσει να ξεσκαρτάρει τις λίγες φορολογικές υποθέσεις με μεγάλο ενδιαφέρον, αφήνοντας τον τεράστιο όγκο των υπολοίπων να παραγραφεί στο τέλος του έτους, κλείνοντας την αέναη διαδικασία των αδιέξοδων παρατάσεων.

Προς παραγραφή χιλιάδες «ευαίσθητες» φορολογικές υποθέσεις ακόμα και πολιτικών προσώπων

Οι πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ, που στην πραγματικότητα βάζουν «φρένο» στους αναδρομικούς ελέγχους πέρα από τη χρήση 2005- 2006, ανέδειξαν το τεράστιο πρόβλημα της ανασφάλειας δικαίου που δημιουργεί στους φορολογούμενους, η πρακτική του υπουργείου Οικονομικών να παρατείνει κάθε χρόνο την παραγραφή των «ανοικτών» υποθέσεων, επειδή πολύ απλά δεν έχει τη δυνατότητα να ελέγξει όλο αυτόν τον όγκο περιπτώσεων. Με απλά λόγια, λόγω της στρεβλής λογικής ότι πρέπει (;) να ελέγχονται όλοι και για όλα, αντί να πραγματοποιούνται στοχευμένοι, δειγματοληπτικοί και αποτελεσματικοί έλεγχοι, το υπουργείο Οικονομικών επέλεγε κάθε φορά να κρύβει το πρόβλημα κάτω από το χαλί.
 
Τι πρόκειται να γίνει αυτή τη χρονιά, που έχει και την ιδιαιτερότητα της μεταφοράς χιλιάδων ανέλεγκτων υποθέσεων του ΣΔΟΕ στη ΓΓΔΕ; Θα επιχειρηθεί να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι, κοινώς θα αφεθούν να παραγραφούν χιλιάδες υποθέσεις με χαμηλό φορολογικό ενδιαφέρον και μάλιστα με τις ευλογίες του Κουαρτέτου, έτσι ώστε ο ελεγκτικός μηχανισμός να κάνει μια νέα αρχή. Πληροφορίες αναφέρουν, μάλιστα, ότι έχει δοθεί οδηγία στις Δ.Ο.Υ. να κυνηγήσουν μέσα στα επόμενα 24ωρα τις ανοικτές τους υποθέσεις και να κλείσουν εκείνες με αυξημένο φορολογικό ενδιαφέρον.
 
Την ίδια ώρα συνεχίζεται η διαδικασία της παράδοσης- παραλαβής των φακέλων του ΣΔΟΕ, οι οποίες κατηγοριοποιούνται με κριτήρια σπουδαιότητας. Σύμφωνα, μάλιστα, με ειδική εγκύκλιο της ΓΓΔΕ, τα όργανα της φορολογικής διοίκησης, υπέχουν αστική, πειθαρχική και ποινική ευθύνη για την παραγραφή τους, μόνον ως προς αυτές που τελικώς θα προτεραιοποιηθούν προς έλεγχο, κάτι που σημαίνει πρακτικά ότι όσες δεν διαβαθμιστούν ως σημαντικές θα καταλήξουν στον κάλαθο των αχρήστων, χωρίς να υπάρχει καμιά απολύτως ευθύνη για τους χειριστές τους.

Κίνδυνος να χαθούν υποθέσεις που δεν πρέπει να παραγραφούν
Το ερώτημα που «καίει» είναι πόσο μεγάλος είναι ο κίνδυνος να χαθούν και υποθέσεις, οι οποίες δεν πρέπει να παραγραφούν. Ακριβώς αυτόν τον κίνδυνο αναδεικνύει ο πρώην Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων και νυν βουλευτής Χ. Θεοχάρης, υποβάλλοντας σχετική Ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών, που εστιάζει σε υποθέσεις που ενδεχομένως εμπλέκονται και πολιτικά πρόσωπα.
«Το ορθό σκεπτικό των παραγραφών (σ.σ. αναφέρεται στην παραγραφή υποθέσεων με χαμηλή πιθανότητα εισπρακτικής επιτυχίας), ενέχει τον κίνδυνο συγκάλυψης υποθέσεων πολιτικών προσώπων.  

Ερωτηματικά για φακέλους με πολιτικά πρόσωπα
Έτσι στο ενδεχόμενο ύπαρξης υποθέσεων πολιτικών προσώπων που σχετίζονται με τις λίστες καταθετών που πρόκειται να οδηγηθούν σε παραγραφή λόγω παρέλευσης των προθεσμιών η αντιμετώπιση θα έπρεπε να είναι διαφορετική. Το ίδιο ισχύει και για φορολογικές υποθέσεις πολιτικών προσώπων που παρέμειναν στο ΣΔΟΕ και δεν μεταφέρθηκαν στη ΓΓΔΕ», αναφέρει μεταξύ άλλων ο Χ. Θεοχάρης, ζητώντας ενημέρωση για τις 3.947 μεταφερόμενες υποθέσεις του ΣΔΟΕ, για το αν συμπεριλαμβάνονται πολιτικά πρόσωπα ή συγγενείς τους στις λίστες των μεγαλοκαταθετών που κινδυνεύουν με παραγραφή κ.λ.π.

Πηγή: iefimerida.gr

Best of internet