Η La Liga εξελίσσεται και θέλει να κατακτήσει τον κόσμο

Θάνος Σαρρής Θάνος Σαρρής
Η La Liga εξελίσσεται και θέλει να κατακτήσει τον κόσμο

bet365

Ο Θάνος Σαρρής συζητά με ένα μέλος του La Liga Global Network Project για τα στοιχεία που κάνουν το ισπανικό πρωτάθλημα νούμερο ένα σε δυναμική αυτή τη στιγμή, καθώς και για τον τρόπο που φιλοδοξεί να χτυπήσει την Premier League στο βασικό σημείο υπεροχής της: τα τηλεοπτικά έσοδα.

Μοναδικές Στοιχηματικές Αποδόσεις, Άμεσες Αναλήψεις & Η Καλύτερη Εξυπηρέτηση (21+)!

Tη στιγμή που δύο ισπανικές ομάδες σφράγιζαν το εισιτήριο για τα ημιτελικά του Champions League, στην επίσημη ιστοσελίδα της ισπανικής Λίγκας δημοσιεύτηκε μια είδηση που αφορούσε την Ελλάδα. Ο ίδιος ο πρόεδρος της La Liga, Χαβιέ Τεμπάς, μαζί με τον φημισμένο αρχηγό της Μπαρτσελόνα Κάρλες Πουγιόλ θα βρεθούν στη Θεσσσαλονίκη για να δουν από κοντά το clasico μαζί με πρόσφυγες, σε ένα event που σχεδίαζαν καιρό μαζί με αρκετούς εμπλεκόμενους φορείς χωρίς να διαρρεύσει στον Τύπο. Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί μόνο μία πτυχή του πολύπλευρου πλάνου διεύρυνσης και διείσδυσης της Πριμέρα όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά σε όλο τον κόσμο. Και εξελίσσεται, πλέον, παράλληλα με την αμιγώς ποδοσφαιρική γιγάντωση.

Ο Ραφαέλ Λεμπιεντζίνσκι ανήκει στο τιμ του La Liga Global Network, του πρότζεκτ που ο ίδιος ο Τεμπάς θεωρεί ως πολιορκητικό κριό, ο οποίος θα συνεχίσει την ανάπτυξη της ισπανικής λίγκας και θα επιφέρει πολύ καλύτερα αποτελέσματα σε όρους διείσδυσης, προσέγγισης μέσω Social Media και τηλεθέασης, βελτιώνοντας παράλληλα το ίδιο το προϊόν, αλλά και όλη τη διαδικασία που θα το προβάλλει στον κόσμο. Το FourFourTwo του gazzetta.gr συζητά μαζί του, βάζοντας στην κουβέντα όλα τα δεδομένα.

Κυριαρχία σε Champions League και Europa League

Ξεκινώντας τη συζήτηση με το ελληνικό FourFourTwo, ο Λεμπιεντζίνσκι αναφέρεται στην κυριαρχία των ομάδων της Ισπανίας στην Ευρώπη, παραθέτοντας, πέραν των τίτλων ένα σημαντικό στοιχείο που δείχνει την επικράτηση τους στα νοκ-άουτ: «Η La Liga είναι το καλύτερο πρωτάθλημα στον κόσμο όχι απλά λόγω του Λιονέλ Μέσι και του Κριστιάνο Ρονάλντο, οι οποίοι αποτελούν σταθερά μέρος στην κουβέντα για τον καλύτερο ποδοσφαιριστή όλων των εποχών. Όχι μόνο λόγω της Ρεάλ Μαδρίτης και της Μπαρτσελόνα, που αποτελούν τα καλύτερα και πλουσιότερα κλαμπ στον κόσμο. Ούτε, ακόμα, μόνο λόγω του Αντουάν Γκριζμάν, του κορυφαίου σκόρερ στο Euro 2016, του Λουίς Σουάρες που πήρε το χρυσό παπούτσι, του Νεϊμάρ, του Ινιέστα, του Μόντριτς, του Ράμος και των άλλων αστεριών που παίζουν εδώ. Έχει περισσότερο να κάνει με τον μοναδικό ανταγωνισμό, ο οποίος προσφέρει συναρπαστικό και τεχνικά άρτιο ποδόσφαιρο, το οποίο παίζεται σε κάποια από τα μεγαλύτερα και πιο ζωντανά γήπεδα, από ένα κοσμοπολίτικο δυναμικό. Επίσης, οι ομάδες της La Liga έχουν γίνει τόσο κυρίαρχες στην Ευρώπη πρόσφατα, που μονοπωλούν τους τίτλους από το 2013.

Οι ισπανικές ομάδες έχουν κατακτήσει το Champions League σε κάθε μία από τις τρεις χρονιές μέχρι το 2015-16 και το Europa League επίσης. Η Ισπανία είχε περισσότερους φιναλίστ σε αυτές τις δύο διοργανώσεις -και στα ημιτελικά- από κάθε άλλη χώρα τα προηγούμενα τρία, πέντε και δέκα χρόνια. Την τελευταία δεκαετία οι ομάδες της La Liga είχαν κατακτήσει το Champions League πέντε φορές και είχαν χάσει στον τελικό δύο. Η επόμενη μεγάλη ποδοσφαιρική χώρα, η Αγγλία, είχε μόλις δύο νικητές και τέσσερις χαμένους τελικούς. Τα ισπανικά κλαμπ έχουν κατακτήσει τα τρία τελευταία Europa League, όπως επίσης τέσσερα από τα τελευταία πέντε και έξι από τα τελευταία 10.

Αυτοί οι απλοί αριθμοί λένε τη δική τους ιστορία υπεροχής και ποιότητας, αλλά υπάρχει ένα άλλο στατιστικό που αναδεικνύει την εις βάθος δυναμική του ισπανικού συλλογικού ποδοσφαίρου στην ελίτ της Ευρώπης. Τις τρεις τελευταίες σεζόν, από το 2013-14 μέχρι και το 2015-16, οι ισπανικές ομάδες έχουν συναντήσει άλλες ευρωπαϊκές 49 φορές σε νοκ-άουτ διπλά ματς στο Champions ή το Europa League. Και έχουν νικήσει τις 45!».

Ένα άλλο ενδιαφέρον αγωνιστικό στοιχείο που έχει καταγραφεί στατιστικά, είναι ο πρωταγωνιστικός ρόλος παικτών με βάση την Πριμέρα στα 5 τελευταία μεγάλα ποδοσφαιρικά τουρνουά εθνικών ομάδων. Για παράδειγμα, η Πορτογαλία κατέκτησε το Euro 2016, έχοντας ωστόσο σε πρώτο πλάνο τον Κριστιάνο Ρονάλντο. Ο πρώτος σκόρερ, ο Γκριζμάν, παίζει στην Ατλέτικο Μαδρίτης, ενώ όλες οι ομάδες των ημιτελικών είχαν παίκτες της La Liga. Ακόμα δηλαδή και σε διοργανώσεις που δεν κατέκτησε η Ισπανία, ο αντίκτυπός της ήταν σημαντικός. Ποδοσφαιρικά, λοιπόν, η Ισπανία είναι στην ελίτ. Τι λένε όμως οι προοπτικές για το μέλλον;

Ταλέντα παντού

Οι θρυλικές ακαδημίες της Μασία στη Βαρκελώνη και της Λεθάμα στο Μπιλμπάο δεν είναι οι μοναδικές που κάνουν εκπληκτική δουλειά στην παραγωγή των ταλέντων, έναν ακόμα νευραλγικό τομέα στην ποδοσφαιρική ανάπτυξη μιας χώρας, στον οποίο η Ισπανία έχει τα ηνία. Και δεν παράγει ποδοσφαιριστές μόνο για την ίδια τη χώρα, αλλά για όλα τα πρωταθλήματα που πρωταγωνιστούν στην Ευρώπη. Είναι συχνό φαινόμενο άλλωστε ομάδες για παράδειγμα της Premier League να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να επενδύσουν σε παίκτες από την Ισπανία. Ο Ράφαελ Λεμπιεντζίνσκι προσθέτει: «Οι ομάδες της La Liga οδηγούν επίσης τις εξελίξεις στην ανάπτυξη παγκόσμιας κλάσης ταλέντων όχι μόνο για τις ίδιες, αλλά και για άλλες ελίτ ομάδες μέσα στα πέντε κορυφαία πρωταθλήματα του κόσμου. Τα δεδομένα σε αυτό το θέμα εξάγονται από το CIES ποδοσφαιρικό παρατηρητήριο της Ελβετίας, που καταγράφει για κάθε ποδοσφαιριστή τις χρονιές-κλειδιά στην εξέλιξή του. Δηλαδή τους συλλόγους που περνούν τα κρίσιμα χρόνια ανάμεσα στην ηλικία των 15 και των 21.

Σε σχετικό πίνακα κατατάσσουν τις κορυφαίες ομάδες μέσα σε αυτά τα πρωταθλήματα με βάση την παραγωγή ταλέντου. Για τη σεζόν 2015-16, λαμβάνοντας υπόψη πόσους παίκτες κάθε ομάδα εξέλιξε για τουλάχιστον τρία χρόνια σε αυτές τις ηλικίες και πόσοι παίκτες εξελίχθηκαν για άλλες ομάδες στα κορυφαία πέντε πρωταθλήματα, η Ισπανία είναι με διαφορά ο πιο αποτελεσματικός παραγωγός ταλέντων σε ελίτ επίπεδο. Διαθέτει έξι ομάδες μέσα στο top 20, τη Μπαρτσελόνα, τη Ρεάλ Μαδρίτης, την Αθλέτικ Μπιλμπάο, τη Ρεάλ Σοσιεδάδ, την Ατλέτικο Μαδρίτης και τη Βαλένθια. Η Μπάρτσα για παράδειγμα παρήγαγε 10 παίκτες στη δική της ομάδα και 34 για άλλες μέσα στα μεγάλα πρωταθλήματα το 2015-16, δηλαδή σύνολο 44 ελίτ παίκτες. Οι έξι ομάδες που αναφέραμε συνολικά είχαν 162 παίκτες στη σχετική έρευνα. Την ίδια στιγμή η Αγγλία είχε μόλις δύο συλλόγους στη λίστα, με 51 παίκτες, όπως επίσης η Ιταλία με 38 παίκτες και η Γερμανία με 18 παίκτες».

Η αποστολή του Παγκόσμιου Δικτύου

Σε καθαρά αγωνιστικό επίπεδο η εξέλιξη συνεχίζεται, όμως για να ανεβάζει συνεχώς το επίπεδο στο γήπεδο, οι ομάδες θα πρέπει να κρατούν τα μεγάλα τους όπλα, να μην λοξοκοιτούν προς Νησί με την πρώτη ευκαιρία. Ο Λεμπιεντζίνσκι μας μίλησε για το μέλλον σε αυτόν τον τομέα: «Ο βασικός στόχος της La Liga είναι να γίνει πιο δυνατή ως brand σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο. Τα τρία επόμενα χρόνια θα κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στην αγγλική Premier League και εμάς. Η αποστολή μας είναι να μειώσουμε το χάσμα ανάμεσά τους. Κυρίως όσον αφορά τα τηλεοπτικά δικαιώματα και την προσέγγιση των Social Media. Οι σύλλογοι της Premier League με το νέο τριετές τηλεοπτικό συμβόλαιο θα παίρνουν 6 φορές περισσότερα χρήματα (6.9 δις έναντι 1.6). Η 20η ομάδα της Premier League έχει τα ίδια τηλεοπτικά έσοδα με την πρώτη της La Liga (σχεδόν 140 εκατομμύρια). Η ωμή πραγματικότητα είναι πως αν δεν φτάσουμε κοντά στην Premier League, οι νέο Ρονάλντο, Μέσι και Νεϊμάρ θα επιλέξουν να παίξουν εκεί αντί για την Ισπανία. Γι' αυτό και η La Liga αποφάσισε να επενδύσει δυναμικά στη διεθνή διεύρυνση του προϊόντος και του brand της. Η επιτυχία του εν λόγω πρότζεκτ, του La Liga Global Network, πρωτοπόρου στην ιστορία της ποδοσφαιρικής επιχειρηματικότητας, θα αποφασίσει την μελλοντική θέση του ισπανικού ανταγωνισμού. Στόχος είναι στις επόμενες τρεις σεζόν η πώληση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων στην Ευρώπη και σε κάποιες ακόμα σημαντικές διεθνείς αγορές να διπλασιάσει τα έσοδα των διεθνών πωλήσεων (τώρα υπολογίζονται στα 400-600 εκατομμύρια).

Το La Liga Global Network πρότζεκτ αποτελείται από τον εντοπισμό και την 34 εκπροσώπων/επιχειρηματικών συμβούλων σε ισάριθμες στρατηγικές χώρες/αγορές. Επιπρόσθετα, άλλοι συνεργάτες θα μας καλύπτουν ως συντονιστές στα 8 υπάρχοντα γραφεία της LaLiga στις ΗΠΑ (Νέα Υόρκη), το Βέλγιο (Βρυξέλλες, νομικό γραφείο), το Ντουμπάι, την Κίνα (Πεκίνο και Σαγκάη), τη Νότιο Αφρική (Γιοχάνεσμπουργκ, τη Νιγηρία (Αμπουτζά), την Ινδία (Νέο Δελχί) και το Μεξικό (Μέξικο Σίτι). Πρόσφατα άνοιξε και στη Σιγκαπούρη. Εγώ προσωπικά πηγαίνω στην Πολωνία και μέσα στον επόμενο χρόνο στόχος μου είναι η προώθηση του brand μέσω μια σειράς event και πρότζεκτ με τους παγκόσμιους χορηγούς του πρωταθλήματος (Banco, Santander, TAG Heuer, EA Sports), ψάχνοντας για νέους τοπικούς χορηγούς και συνεργάτες, μια στενή σχέση με τον broadcaster του πρωταθλήματος στη χώρα και ανθρώπους επιρροής της Λα Λίγκα. Επίσης στόχος είναι να δημιουργήσουμε ποδοσφαιρικά πρότζεκτ, όπως φιλικά ματς, ακαδημίες, κλινικές, προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης μαζί με τις τοπικές ποδοσφαιρικές οντότητες, η καταπολέμηση της πειρατείας και άλλα». Για την Ελλάδα θα υπάρχει κοινός εκπρόσωπος με την Τουρκία.

Αλλάζοντας το περιεχόμενο και τις τηλεοπτικές ισορροπίες

Τα τελευταία χρόνια φτάνουν στις οθόνες μας όλο και περισσότερες εικόνες από παιδιά σε μακρινές χώρες να φορούν φανέλες του Μέσι ή του Ρονάλντο. Στόχος είναι ο καθένας να έχει πρόσβαση στο περιεχόμενο που ζητά, σαν να ήταν στην Ισπανία. «Είναι αλήθεια ότι οι ζωντανές μεταδόσεις των αγώνων του ισπανικού πρωταθλήματος αυξάνονται πολύ γρήγορα, φτάνοντας σε νέα κοινά από το 2016 και μετά (η ανάπτυξη από 2.1 δισεκατομμύρια τηλεθεατών σε 2.7), χάρη στις καλύτερες από ποτέ τηλεοπτικές συμφωνίες σε όλες τις ηπείρους. Οι οπαδοί ακολουθούν το Πρωτάθλημα όχι μόνο λόγω των ήδη υπαρχόντων αστεριών, αλλά και επειδή προσφέρει ένα τρομερό βάθος ταλέντων.

Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της εταιρείας Nielsen, άτομα από 16 μέχρι 69 ετών σε αστικές περιοχές στην χώρα με τον μεγαλύτερο πληθυσμό του κόσμου, την Κίνα, παρακολουθούν πολύ το ισπανικό ποδόσφαιρο. Από τα 168 εκατομμύρια που ενδιαφέρονται για το άθλημα, τα 52 ακολουθούν τη La Liga, περισσότεροι δηλαδή από τον πληθυσμό της Ισπανίας. Στην Ινδονησία τα αντίστοιχα νούμερα είναι 68 και 34 εκατομμύρια. Χώρες με ποικιλομορφία στον πληθυσμό, όπως οι ΗΠΑ, η Αγγλία, η Γαλλία, Η Βραζιλία, το Μεξικό, η Αίγυπτος και η Νότιος Αφρική έχουν εκατομμύρια φίλους του ποδοσφαίρου μας. Η νέα συμφωνία της La Liga με τη Microsoft θα επιτρέψει την βελτίωση στην σύνδεση με τους οπαδούς. Ο βασικός στόχος του πρότζεκτ 360° είναι να προσωποποιήσει το περιεχόμενο στις πλατφόρμες Social Media του κόσμου. Ο φημισμένος οπαδός της Εϊμπάρ από το Βιετνάμ δεν θα είναι πια αποκομμένος και απομακρυσμένος από το ποιοτικό περιεχόμενο», λέει στο gazzetta ο Λεμπιεντζίνσκι.

Ο πρόεδρος Χαβιέ Τεμπάς πιστεύει ότι το πρωτάθλημα δεν είναι απλά το καλύτερο του κόσμου μόνο λόγω των επιτυχιών των ομάδων στην Ευρώπη, αλλά από το σύνολο της "ανταγωνιστικότητας". Όπως είχε πει σε μια συνέντευξη του 2016: «Δεν μιλάω μόνο για τη Μπαρτσελόνα και τη Ρεάλ Μαδρίτης, αλλά και για τις άλλες ομάδες, που έχουν λιγότερα έσοδα και παρόλα αυτά είναι πολύ ανταγωνιστικές στην Ευρώπη. Αυτό είναι το DNA μας και εκείνο που μας κάνει να μεγαλώνουμε ως brand. Πιστεύω πραγματικά ότι έχουμε τους καλύτερους επικεφαλής στον κόσμο και αυτό έχει ως αποτέλεσμα σε καλύτερους παίκτες και καλύτερους αθλητικούς διευθυντές. Σε ζητήματα αθλητικής ανταγωνιστικότητας, δεν χωράει αμφιβολία ότι είμαστε το καλύτερο πρωτάθλημα στον κόσμο». Μια από τις βασικές πολιτικές του Τεμπάς στην περίοδο της προεδρίας του ήταν να πιέσει για πιο δίκαιη διανομή τηλεοπτικών εσόδων, με στόχο να αυξήσει τον ανταγωνισμό.

Η πολιτική πραγματώθηκε τη σεζόν 2016-17 χάρη στη νομοθεσία που δίνει λιγότερα ποσοστά στη Ρεάλ Μαδρίτης και τη Μπαρτσελόνα. Δεν είναι ότι ήθελε να τιμωρήσει τους δύο γίγαντες, καμία σχέση. Αντίθετα, ο Τεμπάς πιστεύει ότι θα βελτιωθούν, όταν εκείνοι που βρίσκονται από κάτω τους γίνουν αναλογικά δυνατότεροι. «Η Ρεάλ και η Μπάρτσα δεν θα αλλάξουν τόσο, αλλά αυτοί από κάτω τους θα μεγαλώσουν πολύ", είπε στην As στο ξεκίνημα της σεζόν. "Μερικά κλαμπ θα φτάσουν να διπλασιάσουν τα έσοδά τους. Η διαφορά θα είναι μικρότερη. Το ποσοστό της Ατλέτικο θα μεγαλώσει. Η Βιγιαρεάλ και η Σεβίλλη θα κοιτούν ψηλότερα». Ο Τεμπάς συνυπολόγισε στην απόφασή του αυτή το νέο χάρτη του Champions League, ο οποίος ξεκινάει το 2018 και θα φτάσει τα έσοδα των τηλεοπτικών εσόδων των Ρεάλ Μαδρίτης και Μπαρτσελόνα περίπου στα 140 εκατομμύρια. Πέρυσι, οι Μερένγκες που κατέκτησαν το Champions League, πήραν 55.



Οι εξελίξεις πάντως στο τηλεοπτικό τοπίο είναι σε εξέλιξη. Το καλοκαίρι του 2016 ήταν σημείο καμπής για το πρωτάθλημα. Με επικεφαλής τον Μέλσιορ Σόλερ, διευθυντή της Audiovisual, η Ένωση ισπανικών συλλόγων εισήγαγε ένα αναλυτικό καταστατικό κανονισμών για τα τηλεοπτικά. Ο στόχος είναι απλός: Η καλύτερη ποιότητα μετάδοσης στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο. Το καλοκαίρι τα γήπεδα οδηγήθηκαν στη βελτίωση των καλωδιώσεων και των θέσεων για τις κάμερες. Όχι μόνο αυτό. «Η La Liga αναβάθμισε το πακέτο γραφικών της, κάνοντάς το ένα από τα πιο εντυπωσιακά στον κόσμο των σπορ. Επίσης έχουμε εισάγει τέσσερις fixed sky cameras και θα μπουν άλλες τρεις πριν το τέλος τη σεζόν. Δουλεύουμε ήδη με την Intel για την παραγωγή ριπλέι σε 360 μοίρες», έλεγε ο Σολέρ. «Οπότε δεν θα μπορείς απλά να δεις τον Μέσι και τον Ρονάλντο να μαγεύουν από κάθε απίθανη γωνία, αλλά θα το κάνουν και στις καλύτερες σκηνές . Οι κανονισμοί επίσης θέτουν αυστηρούς κανόνες σε ό,τι αφορά τους αγωνιστικούς χώρους, τους φωτισμούς, τις κερκίδες, τις περιοχές γύρω από το γήπεδο, τη δύναμη που χρειάζεται κάθε στάδιο. Τα πάντα είναι εδώ», καταλήγει ο Σολέρ, ο οποίος βάζει ψηλά τον πήχη για την τηλεοπτική εμπειρία του θεατή σε κάθε γωνιά του κόσμου. Σε 4 γήπεδα υπάρχουν spider cameras και την επόμενη σεζόν θα γίνουν δέκα, ενώ στο Καμπ Νόου και το Μπερναμπέου έχουν ήδη μπει 5k Intel κάμερες 360 μοιρών.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι δηλώσεις του Μ. Τρουχίγιο, διευθυντή καινοτομίας παγκόσμιας ανάπτυξης της La Liga. Είναι εκείνος που κινεί τα νήματα σε όλα τα καινοτόμα σχέδια ανάπτυξης και τεχνολογίας, από όταν ανέλαβε ο Τεμπάς. «Υπάρχουν επτά εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο και τα δύο εξ' αυτών παρακολουθούν την Πριμέρα. Καμιά άλλη εταιρεία δεν έχει τέτοιο εύρος. Το ποδόσφαιρο είναι το μεγαλύτερο εξαγώγιμο προϊόν της Ισπανίας και είναι ευθύνη της διοργανώτριας αρχής να μην εκλαμβάνεται μόνο ως προϊόν διασκέδασης, αλλά ως κινητήριος δύναμη της οικονομίας, για την οποία πρέπει να είμαστε περήφανοι. Πέρυσι 14 εκατομμύρια άνθρωποι πήγαν σε ποδοσφαιρικά γήπεδα και δημιουργήθηκαν 154.000 δουλειές. Οι σύλλογοι έδωσαν περίπου 900 εκατομμύρια σε φόρους και ασφάλιση. Παράγουμε σχεδόν το 0.75% του ΑΕΠ. Και φτάνει το 1%».

Εκτόξευση στα Social Media

Ο Ράφαελ στέκεται και στην μεγάλη διάδοση που υπάρχει στον κόσμο των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, ο οποίος πλέον είναι αντιπροσωπευτικός: «Το πρωτάθλημά μας φιλοξενεί κάποια από τα μεγαλύτερα αστέρια κάθε είδους. Το ξέρουμε αυτό επειδή σε αυτή την εποχή των Social Media, τα νούμερα των μεγάλων δικτύων λειτουργούν σαν να είναι οι πιο ακριβείς δημοσκοπήσεις όλων των εποχών. Το Facebook, το Twitter, το Instagram και το YouTube, ως πρωταρχικής σημασίας παγκόσμιες πλατφόρμες. Η La Liga, ως οργανισμός, όπως επίσης και οι ομάδες και τα αστέρια της, μπορούν να παράγουν εντυπωσιακά δεδομένα για να αποδείξουν ότι η δημοτικότητα βρίσκεται σε επίπεδα που κανείς άλλος στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο δεν μπορεί να φτάσει. Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά: Ταχύτερα αναπτυσσόμενο πρωτάθλημα σε σχέση με τα άλλα μεγάλα.

Η Πριμέρα κατέγραψε το μεγαλύτερο ποσοστό ανάπτυξης στα Sοcial Media το 2015-16 (123%), σε σύγκριση με την Premier League (39%) και το NBA (36%). Έγινε το μεγαλύτερο πρωτάθλημα σε προβολές βίντεο, αφού έφτασε τους 1.191.564 (την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές) εγγεγραμμένους στο YouTube και αν υπολογίσουμε τους subscribers των ομάδων, επίσης κυριαρχεί με 6.045.331 (σε πραγματικό χρόνο). Επίσης η La Liga έχει τους περισσότερους followers από κάθε άλλη αθλητική λίγκα στο twitter. Οι ομάδες μαζί έχουν τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές 374.277.966. Της Premier League έχουν 312.052.201, του ΝΒΑ 219.319.246 και του NFL 143.196.589. Και διεθνώς όμως συμβαίνει το ίδιο, όπως μας δείχνουν τα νούμερα από το Champions League του 2016, καθώς οι ισπανικές ομάδες που πήραν μέρος είχαν 100 εκατομμύρια παραπάνω followers από τις δεύτερες αγγλικές. Σε ατομικό επίπεδο οι έξι παίκτες στο top 10 με τους περισσότερους followers παίζουν στην Ισπανία (Ρονάλντο, Νεϊμάρ, Μέσι, Χάμες Ροντρίγκες, Μπέιλ, Ινιέστα) και επίσης βρίσκονται δύο πρώην της La Liga (Οζίλ, Ιμπραϊμοβιτς)».

Οι προσπάθειες λοιπόν κατάκτησης της κορυφής είναι πολυεπίπεδες και προσαρμοσμένες στα σύγχρονα δεδομένα. Μένει να δούμε αν το μεγάλο στοίχημα των τηλεοπτικών θα κερδιθεί, ή τουλάχιστον αν θα μετριαστεί η διαφορά που θα επιτρέψει μια νέα εξέλιξη στους υπόλοιπους τομείς. Γιατί αγωνιστικα, ήδη οι Ισπανοί έχουν αποδείξει ότι βρίσκονται πολύ μπροστά...

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Θάνος Σαρρής
Θάνος Σαρρής

O Θάνος Σαρρής γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Πάρο. Ερωτεύτηκε από μικρή ηλικία τη μαγεία του αθλητισμού και το γράψιμο. Σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ και έκανε το master του στο Πολιτικό της Νομικής. Λατρεύει τα ταξίδια σε ποδοσφαιρικές γειτονιές του εξωτερικού, τις ιστορίες που γεννά το ποδόσφαιρο εντός κι εκτός αγωνιστικού χώρου και θυμάται την ατμόσφαιρα του γηπέδου σχεδόν απ' όταν θυμάται τον εαυτό του. Τα βιβλία του, «Η Μπάλα στην Κερκίδα» και «30 θεοί του ελληνικού ποδοσφαίρου», κυκλοφορούν από τις εκδόσεις ΟΞΥ και Brainfood αντίστοιχα.