H χώρα που γέννησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες, δεν έχει Ολυμπιακή παιδεία!

Ο Δήμος Μπουλούκος παρακολουθώντας τη συζήτηση των μελών της Ολυμπιακής ομάδα στην Αρχαία Ολυμπία, συνειδητοποίησε ξανά ότι η Ολυμπιακή παιδεία αποτελεί... κενό γράμμα στην Ελλάδα.

H χώρα που γέννησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες, δεν έχει Ολυμπιακή παιδεία!

Η Διεθνής Ολυμπιακή Ακαδημία προσκάλεσε τα μέλη της Ολυμπιακής ομάδας στο Ρίο, για ένα διήμερο ταξίδι στην Αρχαία Ολυμπία, προκειμένου να δουν από κοντά τον τόπο που γεννήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες, να γνωρίσουν τις εγκαταστάσεις της ΔΟΑ, αλλά και να μιλήσουν για τις Ολυμπιακές αξίες.

Στην πρόσκληση ανταποκρίθηκαν αρκετοί αθλητές και προπονητές που έμειναν με τις καλύτερες εντυπώσεις από όσα έζησαν και είδαν τις δύο αυτές ημέρες. Είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω τη συζήτηση με την οποία ολοκληρώθηκαν οι εκδηλώσεις και την οποία συντόνισαν ο Πρόεδρος της ΔΟΑ Ισίδωρος Κούβελος και ο Διευθυντής της Διονύσης Γάγγας με αθλητές όπως η Αννα Κορακάκη, ο Κώστας Φιλιππίδης, η Κέλι Αραούζου, η Βάσω Μιλλούση αλλά και πολλούς ακόμα πρωταθλητές.

Αν και ουσιαστικά δεν υπήρχε κεντρικό θέμα, η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από δύο άξονες: την Ολυμπιακή παιδεία και την αξιοποίηση των πρωταθλητών – Ολυμπιονικών.

Δυστυχώς, τα συμπεράσματα που προέκυψαν, δεν τιμούν ούτε τους πολιτειακούς παράγοντες αλλά ούτε και τους ανθρώπους του αθλητισμού, καθώς ήταν πραγματικά στενάχωρο να ακούς από σπουδαίους αθλητές να δηλώνουν πλήρη άγνοια για τις Ολυμπιακές αξίες ή να μην έχουν ποτέ ταξιδέψει στην Αρχαία Ολυμπία, εκεί δηλαδή που ξεκίνησαν όλα και από εκεί που οι νεότερες γενιές παρέλαβαν το δώρο του Ολυμπισμού.

Φυσικά η ευθύνη δεν ανήκει σε αυτά τα παιδιά, αλλά σε όσους είχαν και έχουν την ευθύνη της μόρφωσης και της διαπαιδαγώγησης των παιδιών στην Ελλάδα και δεν φρόντισαν να εντάξουν ως μάθημα ή ως μέρος μαθήματος στα σχολεία, έννοιες όπως το ευ αγωνίζεσθαι, η ευγενής άμιλλα, ο σεβασμός του αντιπάλου, η αριστεία, η ισότητα!

Έννοιες μάλιστα που στη σύγχρονη ζωή είναι πιο επίκαιρες από ποτέ και θα έπρεπε να αποτελούν πυξίδα στη ζωή του κάθε νέου.

Και φανταστείτε εάν οι πρωταθλητές άκουγαν για πρώτη φορά τι σημαίνει Ολυμπιακό ιδεώδες, πόσο άγνωστες θα είναι οι συγκεκριμένες λέξεις για παιδιά που δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη σχέση με τον αθλητισμό και δεν δέχθηκαν ποτέ κάποια ερεθίσματα για να ανακαλύψουν τον Ολυμπισμό!

Φυσικά, κάθε σύγκριση με το εξωτερικό μόνο λύπη προκαλεί καθώς η Ολυμπιακή παιδεία αποτελεί μάθημα σε πολλά παιδαγωγικά συστήματα άλλων χωρών, οι οποίες μάλιστα δεν είχαν την ευτυχία να γεννήσουν τους Ολυμπιακούς Αγώνες, αλλά ούτε καν, να τους φιλοξενήσουν!

Ακόμα πιο λυπηρή ήταν η κραυγή των πρωταθλητών προς την Πολιτεία για αξιοποίηση τους. Είναι χαρακτηριστικό αυτό που βροντοφώναξε η Κέλι Αραούζου προς κάθε κατεύθυνση: «Εκμεταλλευτείτε μας! Είμαστε στη διάθεση όλων για να βοηθήσουμε», τονίζοντας τη διάθεση τη δική της όσο και των υπόλοιπων πρωταθλητών, για ανιδιοτελή προσφορά προς τη χώρα, σε όποιον τομέα κρίνουν οι αρμόδιοι ότι μπορούν να προσφέρουν. Από αθλητικές συμβουλές και προπονήσεις σε μικρά παιδιά μέχρι τη μετάδοση θετικών μηνυμάτων στη νεολαία.

Και δεν είναι μόνο διαθέσιμοι οι πρωταθλητές μας, αλλά όπως απέδειξαν και με την εν γένει άψογη συμπεριφορά τους στο Ρίο, μπορούν να αποτελέσουν τα ιδανικά πρότυπα για τις νέες γενιές, αναδεικνύοντας αρετές που πρέπει όλοι οι μαθητές να μάθουν.

Η Διεθνής Ολυμπιακή Ακαδημία προσπαθεί να καλύψει αυτό το τεράστιο κενό που υπάρχει μέσω της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας της Ελλάδας, αλλά δεν αρκεί, ούτε έχει φυσικά το μέγεθος για να δώσει τις απαιτούμενες λύσεις.

Είναι καθαρά θέμα Πολιτείας να αντιληφθεί, ότι η εκμάθηση των Ολυμπιακών αξιών, πέρα από κληρονομικό δικαίωμα, αποτελεί και επιτακτική ανάγκη για την Ελλάδα, ειδικά τα τελευταία χρόνια, όπου η οικονομική κρίση έχει επιφέρει και τεράστια κρίση αξιών.

 

Best of internet