TO NEO ΚΑΝΑΛΙ ΤΗΣ ΔΟΕ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΕΝΟΣ ΕΛΛΗΝΑ!

Ο Γιάννης Έξαρχος στο gazzetta.gr για το νέο κανάλι της ΔΟΕ!

Ο επικεφαλής του καναλιού της ΔΟΕ, Γιάννης Έξαρχος μίλησε αποκλειστικά στο gazzetta.gr για τις πυρετώδεις προετοιμασίες, το νέο τηλεοπτικό προϊόν και το σκοπό που θα υπηρετεί, αλλά και για το πότε αναμένεται να βγει στον αέρα.  

Ο Γιάννης Έξαρχος στο gazzetta.gr για το νέο κανάλι της ΔΟΕ!

Ο πρόεδρος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, Τόμας Μπαχ, εμπιστεύτηκε το όραμα του για τη δημιουργία ενός καναλιού της ΔΟΕ σε έναν Έλληνα, τον Γιάννη Έξαρχο και εκείνος με τη σειρά του τον δικαιώνει για την επιλογή του. 

Ο Έξαρχος έπειτα από πολυετή καριέρα στο OBS (Olympic Broadcasting Services), βρέθηκε να ηγείται το κολοσσού, αντικαθιστώντας τον Μανόλο Ρομέρο, ο οποίος είχε ταυτιστεί με το OBS.

Επικοινωνήσαμε τηλεφωνικά με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟBS, ο οποίος είχε μόλις επιστρέψει στην έδρα του οργανισμού τη Μαδρίτη (έπειτα από απουσία 2 εβδομάδων για επαγγελματικούς λόγους), προκειμένου να δουλέψει με ησυχία όταν οι περισσότεροι θα έχουν άδεια, όπως αποκάλυψε χαριτολογώντας.

Ποιος είναι ο σκοπός που θα υπηρετεί το τηλεοπτικό κανάλι της ΔΟΕ;
«Ο σκοπός που δημιουργήθηκε είναι για να σηκώσουμε τους ανθρώπους από τον καναπέ! Είναι γεγονός ότι τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και τις αναπτυσσόμενες χώρες παρατηρείται έλλειψη άσκησης. 

Αυτό είναι συνέπεια του τρόπου ζωής, ο οποίος δεν τους αφήνει χώρο και χρόνο για να το κάνουν. Η ΔΟΕ λοιπόν, θέλει υγιέστερες κοινωνίες και σκοπεύει να ενθαρρύνει και να εμπνεύσει προς αυτήν την κατεύθυνση. Να στρέψει τους νέους και όχι μόνο στην άθληση. 

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι το πιο δημοφιλές τηλεοπτικό προϊόν, έχει τεράστια απήχηση, με 4 δισεκατομμύρια ανθρώπους να βρίσκονται μπροστά από τους δέκτες τους. Το πρόβλημα που έχει παρατηρηθεί είναι ότι προβάλλονται συγκεκριμένα αθλήματα για λόγους τηλεθέασης με αποτέλεσμα να υπάρχει ελλιπής δημοσιότητα στα περισσότερα από αυτά που περιλαμβάνει το ολυμπιακό πρόγραμμα. 

Αυτά δεν μπορούν να βρουν χώρο να αναδειχθούν και να προωθηθούν από τα mainstream μέσα, με εκατομμύρια ανθρώπους να μην μπορούν να τα παρακολουθήσουν πουθενά. Αυτά τα κενά θα έρθει να καλύψει το κανάλι της ΔΟΕ, το οποίο όμως δεν θα έχει καμία σχέση με ότι ξέρουμε μέχρι σήμερα, αφού είναι φτιαγμένο για τους νέους ανθρώπους. 

Θα είναι ένα ψηφιακό κανάλι, το οποίο θα ξεκινήσει να εκπέμπει μέσω ίντερνετ, με τον χρήστη να έχει μία εγγενώς ψηφιακή εμπειρία. Θα μπορεί να αξιοποιήσει όλες τις δυνατότητες διαδραστικής εμπειρίας και της ενσωμάτωσης του στα κοινωνικά δίκτυα. Συνεπώς δεν θα είναι απλώς ένα σειριακό κανάλι, δουλεύουμε γιατί θέλουμε να είναι πολλά παραπάνω, όπως επίσης δεν είναι μία επιχειρηματική προσπάθεια.

Το προϊόν θα είναι κοινό για όλον τον πλανήτη;
«Δεν θέλουμε να αποξενώσουμε παραδοσιακά ακροατήρια, όπως είναι η Ρωσία, η λατινική Αμερική και η Κίνα γι αυτό υπάρχει πρόβλεψη να υπάρχουν πέραν του αγγλόφωνου και κάποιες τοπικές εκδοχές.

Αυτές εκτός από διαφορετική γλώσσα, θα έχουν και διαφορετικό περιεχόμενο, μία μορφή πιο ελκυστική στον τοπικό πληθυσμό.
Προτεραιότητα μας είναι ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, θέλουμε να μην αποκλειστεί κανείς δημογραφικά, φυλετικά, θρησκευτικά, κοινωνικά και πολιτιστικά θέλουμε μία τηλεόραση για όλους. 

Γεγονός είναι πως το αθλητικό πρόγραμμα έχει συνδεθεί με τους άνδρες, ωστόσο την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων το κοινό ανδρών – γυναικών είναι 50-50. Το να καταφέρουμε να σπάσουμε την ανδροκρατούμενη αντίληψη που υπάρχει στο αθλητικό τηλεοπτικό πρόγραμμα είναι ένας από τους στόχους μας και στην Μέση Ανατολή για παράδειγμα αρχίζουμε να το επιτυγχάνουμε.

Η αθλητική κουλτούρα αφορά και το γυναικείο φύλο, κάτι που στο παρελθόν ήταν ταμπού. Γεγονός είναι πως κάποιες από αυτές τις χώρες, όπως το Κατάρ αποφάσισαν να επενδύσουν στον αθλητισμό και σίγουρα η οικονομική ευμάρεια  επιτάχυνε τις διαδικασίες, με τη δημιουργία άρτιων αθλητικών και όχι μόνο εγκαταστάσεων.  Για παράδειγμα πρόσφατα η ΔΟΕ υπέγραψε μία καινούρια μακρόχρονη συνεργασία με το τηλεοπτικό δίκτυο Be In sports, το οποίο εκπέμπει σε όλο τον αραβικό κόσμο και το οποίο συμβάλλει στην ανάπτυξη και προώθηση του αθλητισμού. 
 
Για να επανέλθουμε όμως στο πρόγραμμα, υψίστης σημασία για εμάς είναι να χτίσουμε τεχνικά μία τεχνολογία που θα επιτρέπει στον εκάστοτε χρήστη να έχει προσωπική εμπειρία, η οποία θα είναι εξατομικευμένη στις ανάγκες του, θα μπορεί να παίρνει πληροφορίες για τους αθλητές, τη διατροφή και την άσκηση που τον ενδιαφέρει. Σε παγκόσμια κλίμακα αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ανάλογο κανάλι, όμως υπάρχουν οι τεχνολογίες και σύντομα θα είναι ώριμες οι συνθήκες για κάτι ανάλογο. 

Πότε θα αρχίσει να εκπέμπει το κανάλι; 
Δεν υπάρχει deadline, έχουμε προσδιορίσει ένα χρονικό πλαίσιο, κοντά στην περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων του Ρίο, είτε λίγο πριν, είτε μετά. 

Σε δεύτερο χρόνο όταν θα εκπέμψει και από τηλεοπτικές συχνότητες αυτό θα γίνει μέσω ελεύθερης ή συνδρομητικής τηλεόρασης;
«Η ΔΟΕ έχει μακροχρόνιες συνεργασίες με τα τηλεοπτικά δίκτυα που έχουν τα δικαιώματα μετάδοσης των Ολυμπιακών Αγώνων. Στην Ευρώπη τα δικαιώματα αυτά τα έχει το Eurosport, το οποίο με τη σειρά του τα παραχωρεί στην εκάστοτε χώρα. Στην Ελλάδα δεν έχουν οριστικοποιήσει ποιος θα έχει τα δικαιώματα, αν θα είναι το κρατικό κανάλι ή κάποιο ιδιωτικό. 

Θα έχει ζωντανό πρόγραμμα ή θα βασίζεται κυρίως στο τεράστιο φαντάζομαι τηλεοπτικό αρχείο της ΔΟΕ;
«Το πρόγραμμα βασίζεται σε τρεις άξονες. Ο πρώτος είναι η κάλυψη γεγονότων. Υπάρχει τεράστιο κενό στην μετάδοση των διαφόρων σπορ παγκοσμίως εκτός ποδοσφαίρου, μπάσκετ και τένις και εμείς θέλουμε το καλύψουμε για λογαριασμό των παγκόσμιων ομοσπονδιών.

Να φτάσουν αυτά τα αθλήματα σε μέρη και αγορές που δεν υπάρχει διανομή και κάλυψη, για να το πετύχουμε αυτό όμως απαιτείται κοινή προσπάθεια και σκληρή δουλειά τεχνικών και δημοσιογράφων ώστε να γίνουν κοινωνοί της επιστήμης του κάθε σπορ. 

Ο δεύτερος άξονας είναι ένα πρωτότυπο πρόγραμμα με παραγωγούς  καταρτισμένους στην ψηφιακή τεχνολογία απ' όλο τον κόσμο,πιστεύουμε πολύ στην πολυεθνική και πολυπολιτισμική ποικιλότητα, άλλωστε γι αυτό στο OBS εργάζονται 150 άνθρωποι από 34 χώρες. Είναι όλοι τους άνθρωποι με διαφορετικές εμπειρίες το οποίο είναι εξαιρετικά χρήσιμο. Στον άξονα αυτό πολύτιμο εργαλείο στα χέρια τους είναι το τεράστιο αρχείο της ΔΟΕ, το οποίο μετρά περισσότερες από 40.000 ώρες τηλεοπτικού χρόνου.

Το αρχείο έχει ψηφιοποιηθεί και περιλαμβάνει εκτός από τις ταινίες της Ρίφενσταλ (1936), τα δικαιώματα των οποίων έχει πια η ΔΟΕ, πλάνα από τους αγώνες του Ελσίνκι (1952). Όμως προσοχή, δεν θέλουμε ένα πρόγραμμα με ατέλειωτα ντοκιμαντέρ από πλάνα αρχείου. Κάθε άλλο, θέλουμε να επιτύχουμε τη σύνδεση του τότε με το σήμερα. 

Τέλος, ο τρίτος άξονας αφορά στις αθλητικές ειδήσεις και την σύνδεση με πληροφορίες, αποτελέσματα και όχι μόνο, για κάθε άθλημα. Αυτό δυστυχώς αυτή τη στιγμή συμβαίνει μόνο για το ποδόσφαιρο, ενώ είναι ελάχιστες οι παγκόσμιες ομοσπονδίες, που παρέχουν τέτοια βάση δεδομένων στο χρήστη. Σκοπός λοιπόν ήταν να οργανωθεί αυτό κεντρικά από εμάς, ώστε να αποτελέσει κληρονομιά για όλους. Στο Ρίο θα φτιάξουμε ένα ψηφιακό player με second screen experience, το οποίο έχει πολύ προνομιακό πεδίο ανάπτυξης στα σπορ».  

 

Είχε ανακοινωθεί ότι το μπάτζετ του καναλιού θα ήταν 490 εκ. ευρώ. Ένα χρόνο μετά ποια είναι η εικόνα που έχετε, είστε μέσα στον προϋπολογισμό;
«Για να είμαστε ακριβείς, το μπάτζετ αφορούσε πλάνο επταετίας. Η ΔΟΕ θέλει αυτή η προσπάθεια να έχει διάρκεια, επομένως το μπατζετ των 490εκ. ευρώ είναι το ανώτατο όριο που θέσαμε, ώστε να υπάρχει ασφάλεια ότι δεν θα είναι κάτι πρόσκαιρο. Αν το κανάλι αρχίσει να πηγαίνει καλά, αντιλαμβάνεστε ότι θα είναι πολύ λιγότερο τελικά το ποσό αυτό.

Το κανάλι της ΔΟΕ δεν είναι μία επιχείρηση που θέλει να βγάλει κέρδος, αλλά που θέλει να είναι βιώσιμη για να εξυπηρετεί το σκοπό που φτιάχτηκε, αξιοποιώντας την περιουσία των παγκόσμιων ομοσπονδιών κάτω από τους πέντε κύκλους». 

Επομένως δεν υπάρχουν οικονομικοί στόχοι για το κανάλι;

«Στόχος είναι να γίνει να γίνει οικονομικά αυτοδύναμο, η ΔΟΕ δεν έχει μετόχους, επομένως δεν θα γίνει μέρος κάποιου οικονομικού κονσόρτσιουμ. Θέλουμε ένα ελκυστικό και ανταγωνιστικό κανάλι, το οποίο θα παραμείνει στην ιδιοκτησία στης ΔΟΕ για την προώθηση του Ολυμπιακού ιδεώδους». 

Πόσο τεράστιο είναι το πρότζεκτ που έχετε αναλάβει να φέρετε εις πέρας; Είναι το μεγαλύτερο που έχετε αναλάβει ποτέ; 

«Είναι όντως το μεγαλύτερο πρότζεκτ που έχω αναλάβει, αν και η κάλυψη των Ολυμπιακών Αγώνων, το οποίο περιλαμβάνει 6.000 τηλεοπτικές ώρες σε 95 χώρες για 17 μέρες δεν είναι μικρότερο. Το σίγουρο είναι ότι είναι αρκετά διαφορετικό και καινούριο, αφού δεν θέλουμε να φτιάξουμε ένα ακόμη αθλητικό κανάλι, αλλά ένα κανάλι για τον αθλητισμό, που πρωταγωνιστής θα είναι ο αθλητής, η ζωή του, η προπόνηση του έως τη στιγμή που φτάνει στον αγώνα. Θα είναι ένα κανάλι αξιών και όχι κατανάλωσης και ψυχαγωγίας». 

 

Δηλαδή δεν θα έχει διαφημίσεις;

«Δεν αποκλείουμε καμία μορφή εμπορικής αξιοποίησης, όπως άλλωστε κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ωστόσο, υπάρχει απόλυτος σεβασμός στο αθλητικό ιδεώδες, μέσα στους αγωνιστικούς χώρους δεν υπάρχει καμία διαφήμιση και κυριαρχούν τα χρώματα της εκάστοτε διοργάνωσης. Η ΔΟΕ έχει καταφέρει να έχει μία ειδική σχέση με τους χορηγούς που την στηρίζουν οικονομικά, η οποία βασίζεται στο σεβασμό. 

Επομένως η κουβέντα που έχει γίνει με τους χορηγούς είναι σε μία διαφορετική βάση, από την τηλεοπτική διαφήμιση που ξέρουμε μέχρι τώρα. Θέλουμε να απευθύνεται στους νέους και η παραδοσιακή διαφήμιση ούτε αρέσει, ούτε επηρεάζει το target group τους. Καταλαβαίνουν ότι η σύνδεση των μεγαλύτερων επιχειρηματικών οργανισμών πρέπει να ενσαρκώνει την έκφραση των ολυμπιακών αξιών. Για κάποιες εταιρείες λοιπόν δεν έχει σημασία η αγορά μίας φιάλης προϊόντος, αλλά να υπογραμμίσεις τη σχέση της με την προσπάθεια να φτιάξει καλύτερες κοινωνίες».

 

Έχετε σκεφτεί τη στιγμή που θα δείτε για πρώτη φορά να μεταδίδεται εικόνα στην τηλεόραση;

«Προσπαθώ να σκέφτομαι κάθε φορά το επόμενο βήμα. Περισσότερο από την μετάδοση της πρώτης εικόνας αυτό που μετρά είναι το πόσο έτοιμοι θα είμαστε να βελτιώσουμε πράγματα που δεν έχουν την προσδοκώμενη απήχηση ή και να προσθέσουμε. 

Αν φτιάξουμε κάτι, στο ξεκίνημα του οποίου θα είμαστε κουρασμένοι θα έχουμε χάσει τη δυνατότητα να εκπλήσσουμε και αυτό είναι το ζητούμενο, να μπορείς να αλλάζεις συνεχώς. Το υγιές και το δημιουργικό είναι να μπορείς να κάνεις συνεχώς νέες εκκινήσεις. Το κανάλι της ΔΟΕ έρχεται να συμπληρώσει τα παραδοσιακά media και τα social media. Θέλει να βάλει στο επίκεντρο τον αθλητή και να διευκολύνει τον κόσμο να μάθει γι αυτόν, θα έχει στοιχεία reality, όχι όμως και trash».

Best of internet