Το κόστος ανταλλακτικών της Bugatti Veyron μας πάει στο... ψυχιατρείο!

Πέτρος Σηφαλάκης
Το κόστος ανταλλακτικών της Bugatti Veyron μας πάει στο... ψυχιατρείο!
Ένα πανάκριβο αυτοκίνητο, θα έχει και πανάκριβα ανταλλακτικά. Όμως, είναι δυνατόν, να απαιτούνται 42.000 δολάρια για την αντικατάσταση ενός ρεζερβουάρ καυσίμου;

Κάποιος που εκταμίευσε ένα ποσό μεγαλύτερο του ενός εκατομμυρίου ευρώ, για να αποκτήσει μια Bugatti Veyron, δεν θα έχει πρόβλημα να πληρώνει και τη συντήρησή της όμως μια λίστα ανταλλακτικών που βγήκε στη δημοσιότητα, με αναλυτικό τιμοκατάλογο, μας κάνει να θέλουμε να... κλάψουμε! Παρατηρούμε ότι πολλά από τα ανταλλακτικά έχουν εξωφρενικές τιμές, ενώ κάποια άλλα πιο λογικές.

Υπάρχουν μάλιστα και μερικά τα οποία μοιράζονται με άλλα μοντέλα του ομίλου Volkswagen (ακόμη και με SEAT Ibiza 6L) και κοστίζουν πολύ λίγα χρήματα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Μια πολλαπλή εισαγωγής, που χωρίζεται σε τρία μέρη, απαιτεί 11.800 δολάρια για να αντικατασταθεί, μαζί με την εργασία. Συγκριτικά, μια Lamborghini Huracan, που ανήκει στον ίδιο όμιλο και δεν τη λες και... Fiat Seicento, χρειάζεται για την ίδια δουλειά 1.200 δολάρια, ενώ μια Corvette περίπου 220 δολάρια.

Τα τέσσερα τούρμπο του κινητήρα, κοστίζουν 6.400 έκαστο και η εργασία που χρεώνει η Bugatti, είναι 9.000 δολάρια για τα δύο, οπότε αν θέλουν αντικατάσταση και τα τέσσερα, η «λυπητερή» είναι 43.600 δολάρια. Από την άλλη, ένας αισθητήρας MAF κοστίζει 200 δολάρια, γιατί μοιράζεται τον ίδιο με εκείνο που συναντάμε στο Volkswagen Phaeton W12 και το αντίστοιχο Audi A8. Οι αισθητήρες πίεσης των τούρμπο, είναι οι ίδιοι που έχουμε και στο Golf GTI οπότε στοιχίζουν 20 δολάρια ο ένας, όμως εκεί θα χρεωθεί και 1.800 δολάρια εργασία λόγω της θέσης που βρίσκονται.

Στα ηλεκτρονικά, οι τιμές είναι λίγο πιο λογικές. Ο εγκέφαλος κάνει μόλις 550 δολάρια και η εργασία, 700 δολάρια. Όμως, ο εγκέφαλος του σασμάν έχει εργασία που φτάνει τα 9.000 δολάρια, επειδή πρέπει να «κατέβει» το κιβώτιο και να ανοιχτεί! Το πιο φθηνό ανταλλακτικό στη λίστα της Bugatti Veyron, είναι ο αισθητήρας θέσης στροφάλου που κάνει 9 δολάρια.

Η εργασία όμως πονάει για άλλη μια φορά, με το συνολικό κόστος αντικατάστασης και των τεσσάρων να ανέρχεται στα 7.200 δολάρια! Λογικό κόστος έχει και ο πίνακας οργάνων με την αντικατάστασή του να είναι στα 4.900 δολάρια (3.500 το ανταλλακτικό, 1.400 εργασία), αυτό όμως συμβαίνει επειδή η πλακέτα που χρησιμοποιεί είναι η ίδια που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα της Volkswagen.

Τέλος, το ακριβότερο ανταλλακτικό στη λίστα (εκτός της αντικατάστασης και των τεσσάρων τούρμπο) είναι το ρεζερβουάρ καυσίμου. Στοιχίζει 20.000 δολάρια, η εργασία είναι 22.000 δολάρια, οπότε το σύνολο, 42.000 δολάρια! Και επειδή σίγουρα σας γεννιέται η απορία, η αντλία βενζίνης έχει πιο λογικό κόστος και κάνει 1.700 δολάρια. Όμως έχει δύο. Οπότε, ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει 3.400 δολάρια! Αν με όλα αυτά τα μηδενικά, σας ήρθε πονοκέφαλος, σας καταλαβαίνουμε. Εμείς μετά από αυτή τη λίστα, σταματήσαμε να ψάχνουμε για μεταχειρισμένες Veyron!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!