Πόσο «ρίχνει» ένα αγωνιστικό Honda Civic στο κορυφαίο Type R; (vid)

Πέτρος Σηφαλάκης
Πόσο «ρίχνει» ένα αγωνιστικό Honda Civic στο κορυφαίο Type R; (vid)
Ένα μοντέλο, τρία παντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα και μια πίστα, μας δείχνουν τη διαφορά ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού, ενός εκ των ταχύτερων GTI της «πιάτσας» και ενός σβέλτου μικρομεσαίου 182 ίππων.

Το Honda Civic εκτός από την «απλή» έκδοση με τον χιλιάρη τούρμπο βενζινοκινητήρα των 129 ίππων και το ντίζελ που παρουσιάστηκε πρόσφατα, έχει στην γκάμα του και το 1.500άρι με τον VTEC Turbo των 182 ίππων αλλά και το κορυφαίο Type-R με τον 2.0 VTEC Turbo των 320 ίππων.

Ωστόσο, το ιαπωνικό μικρομεσαίο συμμετέχει και στο βρετανικό πρωτάθλημα τουρισμού, οπότε υπάρχει και μια πλήρως αγωνιστική εκδοχή του, που φυσικά δεν είναι στην παραγωγή και δεν μπορεί να πάρει πινακίδες κυκλοφορίας.

Τι διαφορές έχουν όμως μεταξύ τους, τα τρία κορυφαία Civic, αν τα βάλεις στην πίστα; Εντάξει, σίγουρα η σειρά είναι αναμενόμενη, όμως η μεγάλη «κόντρα», έστω και άτυπα, είναι ανάμεσα στο Type-R και το αγωνιστικό, που έχουν παρόμοιες ιπποδυνάμεις.

Η Honda ανακοινώνει ότι το αγωνιστικό Civic του BTCC αποδίδει 350+ ίππους, χωρίς να διευκρινίζει ακριβή αριθμό. Είναι εμπροσθιοκίνητο, αλλά με εντελώς διαφορετικό στήσιμο, προσαρμοσμένο στη σκληροπυρηνική χρήση και μόνον, δεν διαθέτει κανονικό σαλόνι, υπάρχει roll cage και ένα «ίσιο» σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, αντί για το χειροκίνητο εξάρι που συνοδεύει τα άλλα δύο Civic.

Τελικά, το VTEC Turbo των 182 ίππων χρειάζεται 1 λεπτό και 5,45 δευτερόλεπτα. Το Type-R θέλει 1 λεπτό και 1,34 δευτερόλεπτα και το αγωνιστικό... μόλις 55,65 δευτερόλεπτα, στην πίστα του Νόκχιλ της Σκωτίας!

Βλέπουμε, ότι το Type-R, παρότι είναι ένα από τα πιο γρήγορα GTI της αγοράς σήμερα, με υποδειγματική οδική συμπεριφορά και κάτοχος του ρεκόρ για εμπροσθιοκίνητο αυτοκίνητο στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ σήμερα, είναι πιο κοντά στον «ταπεινό» αδερφό του παρά στο αγωνιστικό κι ας μην τα χωρίζει μεγάλη ιπποδύναμη.

Ένα αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί για αγωνιστική χρήση είναι σημαντικά ελαφρύτερο, στημένο «απόλυτα» με τους σχεδιαστές του να μην σκέφτονται ούτε για ένα δευτερόλεπτο την άνεση και με πολύ πιο «ψαγμένη» μετάδοση από ένα κανονικό αυτοκίνητο παραγωγής, ακόμη και για κάποιο σπορ μοντέλο, όπως το Type-R. Το βίντεο που δημιούργησε η ίδια η Honda με τα τρία αυτοκίνητά της, βρίσκεται ακριβώς από κάτω!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!