Τα SUV θα κάνουν…φαρδύτερους τους ελβετικούς δρόμους

Gazzetta team
Τα SUV θα κάνουν…φαρδύτερους τους ελβετικούς δρόμους
Δρόμους με πιο φαρδιές λωρίδες κυκλοφορίας σχεδιάζει να κατασκευάζει η Ελβετία, για να χωρούν άνετα τα νέα φορτηγά και τα SUV, που διαθέτουν μεγαλύτερο πλάτος.

Εντονες αντιπαραθέσεις προκαλεί στην Ελβετία το τελευταίο διάστημα το ερώτημα, πόσο φαρδιοί πρέπει να είναι οι μελλοντικοί δρόμοι της χώρας. Κυβέρνηση και αρκετοί ειδικοί θεωρούν ανεπαρκές το πλάτος των σημερινών λωρίδων κυκλοφορίας, καθώς κυκλοφορούν πλέον πολλά νέα SUV και φορτηγά με αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος του Ελβετικού Συνδέσμου Εμπειρογνωμόνων Κυκλοφορίας VSS, Ζαν-Μαρκ Ζανερέτ, «όταν γίνονται τα οχήματα φαρδύτερα, πρέπει να φαρδαίνει και ο δρόμος, αλλιώς αυξάνει ο κίνδυνος ατυχήματος». Ο σύνδεσμος VSS επεξεργάζεται αυτή την εποχή τις προδιαγραφές για το πλάτος των μελλοντικών ελβετικών δρόμων σε συνεργασία με την αρμόδια Υπηρεσία Δρόμων της χώρας.

Σύμφωνα με στοιχεία του 2016, ένα στα τρία ταξινομημένα οχήματα στην Ελβετία ήταν SUV. Η GLC με πλάτος σχεδόν δύο μέτρων αποτελεί το δημοφιλέστερο μοντέλο της Mercedes στην Ελβετία, για τη BMW είναι η Χ1, ενώ το VW Tiguan εμφανίζει σχεδόν ίδιες πωλήσεις με το Golf. Ειδικοί έχουν υπολογίσει, ότι από τις αρχές της δεκαετίας του 90 έως σήμερα έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο το πλάτος των Ι.Χ. κατά δώδεκα εκατοστά, μάλιστα μερικά μοντέλα έχουν σπάσει το όριο των δύο μέτρων, όπως για παράδειγμα η Cadillac Escalade με 2,06 μ. Γι αυτό και δυσκολεύονται πλέον να σταθμεύσουν σε πολλά πάρκινγκ.

Οι Ελβετοί ειδικοί σχεδιάζουν να αυξήσουν το πλάτος των δρόμων της χώρας τους από 10 έως 50 εκατοστά. Αυτή τη στιγμή το πλάτος κάθε λωρίδας κυκλοφορίας στο εθνικό δίκτυο της Ελβετίας κυμαίνεται μεταξύ 3,25 και 3,75 μ., όμως σε πολλούς ορεινούς και αστικούς δρόμους είναι μικρότερο. Ωφελημένοι από τα φαρδύτερα οδοστρώματα θα ήταν και οι ποδηλάτες, που συχνά αναγκάζονται να στριμώχνονται σε στενούς ποδηλατόδρομους.

Εντονες διαφωνίες έχουν εκφράσει ωστόσο οι Ελβετοί «Πράσινοι», που βλέπουν τις πλατύτερες λωρίδες κυκλοφορίας, ως «παράδοση της χώρας απέναντι στους κλιματικούς στόχους της». Αρκετοί ειδικοί πιστεύουν επίσης, ότι οι φαρδύτεροι δρόμοι θα προκαλούσαν τους οδηγούς, να αναπτύξουν υψηλότερες ταχύτητες, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα ατυχήματος.

Πάντως η συζήτηση παραμένει φορτισμένη και οι δύο πλευρές δεν έχουν τελειώσει με την κατάθεση επιχειρημάτων. Όπως φαίνεται μάλιστα, η τελική απόφαση θα ληφθεί κυρίως με πολιτικά και όχι με τεχνοκρατικά κριτήρια.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!