Οι θρύλοι του Ράλι Ντακάρ

Gazzetta team
Οι θρύλοι του Ράλι Ντακάρ
Για κάποιους είναι αρκετή η παρουσία και μόνο σε ένα Ράλι Ντακάρ, κάποιοι άλλοι όμως το κάνουν να φαίνεται σχολική εκδρομή! Αυτοί αξίζουν να είναι οι θρύλοι του Ντακάρ.

Από το 2009 το Ράλι Ντακάρ δεν είναι το γνωστό Παρίσι – Ντακάρ όπως το γνωρίσαμε κάποιοι παλιότεροι, παρόλα αυτά μέχρι το 2009 ο αγώνας είχε καταφέρει να δημιουργήσει τέτοιο brand name που ακόμη και η αλλαγή Ηπείρου διεξαγωγής δεν κατέστη δυνατόν να αλλάξει το όνομά του.

Φέτος το Ράλι Ντακάρ διοργανώνεται και πάλι στην Νότια Αμερική. Από τις 6 μέχρι και τις 20 Ιανουαρίου του 2018 341 οχήματα σε πέντε κατηγορίες θα ριχτούν στη μάχη 14 ειδικών διαδρομών καλύπτοντας συνολικά 8,710 χλμ, εκ των οποίων τα 4.154 θα είναι αγωνιστικής οδήγησης. Οι 14 αυτές ειδικές διαδρομές φιλοξενούνται φέτος από τρεις χώρες, το Περού, τη Βολιβία και την Αργεντινή. Πληθώρα εδαφών και προκλήσεων, ποικιλία καιρικών συνθηκών και μια ατελείωτη περιπέτεια για ένα κομβόι περισσότερων από 1.500 ανθρώπων που ακολουθούν τον αγώνα ως οδηγοί, συνοδηγοί, μηχανικοί και υποστηρικτές της οργάνωσης.

Το Ράλι Ντακάρ είναι ένας αγώνας με μακριά ιστορία, στην οποία κάποιοι έχουν καταφέρει να τοποθετήσουν το όνομά τους με χρυσά γράμματα. Πάμε να δούμε ποιοι είναι αυτοί.

Άρι Βάτανεν

Ο Φινλανδός όπου βάζει το όνομά του είναι με χρυσά γράμματα για να είμαστε ειλικρινείς. Στο Ντακάρ έχει πάρει τέσσερις νίκες (οι τρεις συνεχόμενες) και θα μπορούσε να είχε 5 συνεχόμενες αν το 1988 δεν έχανε από τον Γιούχα Κάνκουνεν, αφού πρώτα είχε τεθεί εκτός αγώνα από τους οργανωτές. Νίκησε στην πρώτη του κιόλας συμμετοχή με το Peugeot 205 T16 και χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια πριν ένας ήδη Παγκόσμιος Πρωταθλητής καταφέρει να πάρει και το Ντακάρ. Συνολικά έχει 50 νίκες σε ειδικές με τέσσερις διαφορετικές εταιρείες.

Mitsubishi Pajero

Με ορισμένες και μερικές φορές μεγάλες σε διάρκεια διακοπές, το Mitsubishi Pajero κυριάρχησε στο Ράλι Ντακάρ για τριάντα χρόνια. Ήταν το σημείο αναφοράς για κάθε ομάδα που ήθελε να δώσει το «παρών» στο Ντακάρ και τη δεκαετία του 90 πίστευες πως αν δεν υπήρχε το Ντακάρ δεν υπήρχε και κάποιος σημαντικός λόγος να υπάρχει το Pajero. Από το 1985 όταν πήρε την πρώτη του νίκη μέχρι και το 2008, μέτρησε 12 κατακτήσεις με 9 διαφορετικά πληρώματα. Έχει περάσει από τα χέρια κορυφαίων και μερικούς τους έχει κάνει κορυφαίους.

Χιούμπερτ Οριόλ

Ο πρώτος οδηγός που έχει καταφέρει να κερδίσει με μοτοσυκλέτα και αυτοκίνητο είναι ο Γάλλος που γεννήθηκε στην Αιθιοπία το 1952. Κέρδισε με μοτοσυκλέτες της BMW το 1981 και το 1983. Όταν το 1987 έσπασε και τα δύο πόδια του στην τελευταία ειδική αποφάσισε να μεταπηδήσει στα αυτοκίνητα και κατάφερε το 1992 να κερδίσει ξανά με ένα Citroen ZX.

Ζαν Λουί Σλεσέρ

Ο Γάλλος έχει πάρει μόλις δύο νίκες στο Ντακάρ, γεγονός που σε κανονικές συνθήκες δεν του επιτρέπει να συνδυάζει το όνομά του με τον αγώνα. Δεν τις πήρε όμως υπό κανονικές συνθήκες. Κατάφερε να κερδίσει με το πρωτότυπο μπάγκι που έφτιαξε ο ίδιος και έφερε το όνομά του. Αυτό έγινε το 1999 και το 2000 όταν με κινητήρα της Renault το δικίνητο πρωτότυπο επικράτησε μιας αρμάδας Pajero.

Γιούτα Κλάινσμιντ

Έχοντας κερδίσει ειδική το 1997 και έχοντας φτάσει μια ανάσα από το να πάρει την πρωτοπορία στον αγώνα το 1999, η Γιούτα Κλάινσμιντ ήταν ήδη η γυναίκα που συνδύαζε το όνομά της με τη φήμη του Ντακάρ αναγκάζοντας τα μέσα της εποχής να ασχολούνται μαζί της. Το 2001 ήρθε η στιγμή να περάσει στην ιστορία ως η μοναδική γυναίκα που έχει καταφέρει μέχρι και σήμερα να γευτεί τη χαρά της νίκης. Τα κατάφερε με ένα Mitsubishi Pajero.

Στεφάν Πετερανσέλ

Η μετονομασία σε Ράλι Λατινικής Αμερικής είναι σίγουρο πως δεν θα ήταν επιτυχημένη για το Ντακάρ. Η μετονομασία σε Ράλι Πετερανσέλ πιθανότατα θα ήταν! Ο τελευταίος πραγματικός θρύλος του Ντακάρ είναι ο Στεφάν Πετερανσέλ πέραν πάσης αμφιβολίας. Έχει κατακτήσει 6 νίκες με μοτοσυκλέτα και άλλες 7 με αυτοκίνητο. Από το 1991 μέχρι το 1998 με μοτοσυκλέτες της Yamaha ήταν απόλυτος κυρίαρχος και ο μοναδικός λόγος που δεν κατέκτησε 7 συνεχόμενες νίκες τότε, ήταν πως αποσύρθηκε από την κούρσα του 1996 με πρόβλημα από καύσιμα και με ένσταση που δεν έγινε δεκτή από τους οργανωτές. Αργότερα έγινε μέλος της εργοστασιακής ομάδας της Mitsubishi και συνέχισε να κυριαρχεί με αυτοκίνητα. Πήρε άλλες δύο νίκες με την Mini και είναι αυτός που θα διαδεχθεί ο φετινός νικητής καθώς και το 2016 και το 2017 οδήγησε τα Peugeot 3008 DKR στη νίκη.

Βλαντιμίρ Τσαγκίν

Ο «Τσάρος» του Ντακάρ είναι ο Ρώσος οδηγός που μετράει 7 νίκες στην κατηγορία των φορτηγών. Έχει διάφορα ρεκόρ στην κατοχή του, τα σημαντικότερα εκ των οποίων είναι οι 63 κερδισμένες ειδικές, (71 έχει ο Πετερανσέλ) και τις περισσότερες κερδισμένες ειδικές ενός αγώνα, όταν το 2010 κέρδισε τις 9 από τις 14 του αγώνα. Όλες του οι επιτυχίες στο Ντακάρ είναι με φορτηγά της Kamaz.

Kamaz

Η Kamaz δεν έχει αντίπαλο στα φορτηγά και αυτό ισχύει από τις αρχές του 2000. Είτε με το Τσαγκίν, είτε με τον Καμπίροφ, τα ρωσικά φορτηγά ήταν ανίκητα τις περισσότερες φορές στο Ντακάρ. Μοναδικές εξαιρέσεις οι δύο νίκες της Iveco το 2012 και το 2016 κυρίως χάρη στον Ολλανδό Ντε Ρούι, έναν εξαιρετικό οδηγό που έμεινε στη σκιά των Ρώσων αντιπάλων του.

ΚΤΜ

Την αφήσαμε τελευταία γιατί η επίδοση της ΚΤΜ είναι μοναδική, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη και θα είναι για πολλά χρόνια ένα ακατάρριπτο ρεκόρ. Από το 2001 μέχρι και φέτος είναι η εταιρεία που κερδίζει στην κατηγορία των μοτοσυκλετών. Φαμπρίτσιο Μεόνι, Νάνι Ρόμα, Μαρκ Κομά, Σιρίλ Ντεσπρές. Όλοι τους είναι μέλη της ομάδας της ΚΤΜ και εναλλάσσονται στην κορυφή της κατηγορίας σαν να βρίσκονται σε δική τους ιδιωτική αναμέτρηση. Κάτι που εν πολλοίς ισχύει.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!