Αντίο Κωνσταντίνε...

Γιώργος Βαρίνος
Αντίο Κωνσταντίνε...
Ο καλύτερος Έλληνας σχεδιαστής αυτοκινήτων δεν είναι πια κοντά μας. Ο Κώστας Μαλανδρίνος έχασε την ζωή του σε ένα δυστύχημα με τρένο στα Τρίκαλα. Η ζωή παίζει περίεργα παιχνίδια και ο Κώστας στάθηκε άτυχος.

Με τον Κώστα Μαλανδρίνο είχα γίνει φίλος στο Facebook αλλά έχασα για πάντα την ευκαιρία να τον γνωρίσω από κοντά. Την περίοδο που είχα μια φιλόδοξη ιδέα για το Ελληνικό Αγωνιστικό Αυτοκίνητο, είχαμε ανταλλάξει μερικές ιδέες και είχα ακούσει με προσοχή τις προτάσεις του που ήταν εμπεριστατωμένες, σοβαρές και εφαρμόσιμες. Το Ελληνικό Αγωνιστικό Αυτοκίνητο με την κρίση εξαφανίστηκε ως ιδέα αλλά, οι συζητήσεις με τον Κώστα έμειναν στο μυαλό μου.

Για όσους δεν το γνωρίζουν ο Μαλανδρίνος ήταν νικητής του διαγωνισμού σχεδιασμού του περιοδικού 4Τροχοί και της Νissan.

Tο 1990 οι 4ΤΡΟΧΟΙ, σε συνεργασία με τη Nissan οργάνωσαν ένα διαγωνισμό σχεδιασμού, στον οποίο ξεχώρισε μια γενιά ταλαντούχων σχεδιαστών. Την 3η θέση είχε καταλάβει ο Σωτήρης Κοβός, του οποίου η εν συνεχεία διεθνής πορεία στο χώρο του σχεδιασμού είναι γνωστή. Το δεύτερο βραβείο κατέκτησε ο Ηλίας Σελέκος που τα επόμενα χρόνια δραστηριοποιήθηκε στην Ελλάδα, ενώ την 1η διάκριση έλαβε ο ταλαντούχος Κώστας Μαλανδρίνος.

Ο φίλος του Ηλίας Σελέκος που τον γνώριζε πιο καλά από όλους έγραψε...

Σε ένα απρόσμενο τροχαίο ατύχημα άφησε την τελευταία του πνοή ο Κώστας Μαλανδρίνος, ένας εξαιρετικός Έλληνας Βιομηχανικός Σχεδιαστής, αφήνοντας πίσω του ένα δυσαναπλήρωτο κενό. Από πολύ μικρός και προτού σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων έδειξε ότι ο σχεδιασμός ήταν στο «χέρι του». Υπήρξε από τους πρώτους σχεδιαστές που δημοσιοποίησαν σχέδια και μελέτες πλήρους εφαρμογής στην κατασκευή αυτοκινήτων στα αυτοκινητιστικά περιοδικά. Επίσης υλοποιήθηκαν και τρεις εργασίες του σε μορφή πρωτοτύπων. Αν ζούσε σε κάποια άλλη χώρα οι ιδέες του θα είχαν μπει στη γραμμή παραγωγής τουλάχιστον μιας μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης. Οι περισσότερες εργασίες του αείμνηστου Κώστα Μαλανδρίνου μπορούσαν να γίνουν πραγματικότητα αλλά η έλλειψη της βιομηχανικής κουλτούρας, της παραγωγικότητας, και της επιχειρηματικότητας, ιδίως στον τομέα της βιοτεχνίας ή βιομηχανίας κατασκευής αυτοκινήτων, δεν άφησαν περιθώρια για την πραγματοποιήσή τους. Tα καλύτερα Projects με την υπογραφή του: Με την εταιρεία PROTECH S.A. του Δ.Παλάζη δημιούργησε κατόπιν ειδικής μετατροπής το Golf II Cabrio –Vision. Ταυτοχρόνως στην ίδια εταιρεία ολοκληρώνει στατικό πρωτότυπο σε πλήρη κλίμακα 1:1, το Opus Concept, ένα σπορ αυτοκίνητο με στόχο την περιορισμένη παραγωγή του. Σε συνεργασία με τον φίλο του Μηχ. Μηχανικό Σωτήρη Λιάσκο κάνοντας την διπλωματική του εργασία ο τελευταίος κατασκευάζουν σε κλίμακα 1:5 ηλεκτρικό τρίκυκλο ηλεκτρικό όχημα. Το 1990 αποσπά το πρώτο βραβείο Σχεδίασης Πολυμορφικού Οχήματος πάνω σε πλαίσιο Nissan Sunny 4WD του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ και ΤΕΟΚΑΡ ΑΒΕΕ. Το 1994 αποσπά δύο πρώτα βραβεία στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό του Δήμου Αθηναίων με τίτλο: «Η πρωτοβουλία της πόλης των Αθηνών» για οχήματα πόλης μηδενικών ρύπων. Το 2004 αναλαμβάνει τον εξωτερικό σχεδιασμό αλλά και την στατική κατασκευή σε πραγματική κλίμακα 1:1 του πρωτοτύπου οχήματος του Δημ.Κορρέ του υπ'αριθμόν: (P2).

O Kώστας ήταν πιο μπροστά απο τα γνωστά τετριμμένα της ελληνικής παθογένειας, προσιτός και ευγενικός, χωρίς ταμπέλες και εντελώς μετρημένος στα λόγια του. Θα μας λείψεις πολύ Κώστα Μαλανδρίνε, μας αφήνεις μια σπουδαία δημιουργική παρακαταθήκη που θέλει πολύ χρόνο για να την αφουγκραστεί και να την εμπεδώσει κανείς. Καλό σου ταξίδι εκεί που πήγες φίλε, θα σε θυμόμαστε για πάντα.

Ηλίας Σελέκος

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!