ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

Ο πιο ασφαλής τρόπος, για να ανοίξεις την πόρτα ενός Ι.Χ.(vid)

Ο πιο ασφαλής τρόπος, για να ανοίξεις την πόρτα ενός Ι.Χ.(vid)

Ο πιο ασφαλής τρόπος, για να ανοίξεις την πόρτα ενός Ι.Χ.(vid)

Η λεγόμενη «Ολλανδική Λαβή» εκμηδενίζει την πιθανότητα, να ανοίξουμε απρόσεκτα την πόρτα του αυτοκινήτου μας και να πέσει πάνω της κάποιο ποδήλατο ή πατίνι.

Ο καλός οδηγός προσέχει πάντα, πριν ανοίξει την πόρτα του αυτοκινήτου του. Πολλές φορές όμως ελέγχουμε την κίνηση – από βιασύνη ή αμέλεια – μέσα από τον εξωτερικό καθρέπτη και αυτό δεν αρκεί πάντα εξαιτίας της νεκρής γωνίας, μέσα στην οποία μπορεί να κρύβεται ένας δικυκλιστής ή ακόμη και ένα πατίνι (που είναι και της μόδας πλέον). Πρόκειται για επικίνδυνες καταστάσεις, αφού από τέτοιες συγκρούσεις ή απότομους ελιγμούς για την αποφυγή της πόρτας προκαλούνται οδυνηρές πτώσεις, πολλές φορές με σοβαρούς τραυματισμούς.

Στο εξωτερικό ονομάζονται τέτοιου τύπου τροχαία ατυχήματα ‘’Dooring Accidents’’ και αντιμετωπίζονται προληπτικά με μία απλή κίνηση. Συγκεκριμένα ανοίγοντας ο οδηγός την πόρτα του με το δεξί και όχι με το αριστερό χέρι, όπως είθισται, γυρνά αυτόματα με όλο το πάνω μέρος του σώματός του προς το παράθυρό του και ελέγχει και τη νεκρή γωνία, που δεν είναι ορατή στους καθρέπτες του οχήματος.

Η συγκεκριμένη κίνηση ονομάζεται «Ολλανδική Λαβή» και την πραγματοποιείς αυτοματοποιημένα μετά από μερικές επαναλήψεις στις μετακινήσεις σου. Βεβαίως, η «Ολλανδική Λαβή» αφορά όλους τους επιβάτες και όχι μόνον τον οδηγό ενός αυτοκινήτου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ανοίγει ο συνοδηγός την πόρτα του με το αριστερό του χέρι και οι πίσω επιβάτες με το χέρι, που βρίσκεται σε μεγαλύτερη απόσταση από την πόρτα.

Η ονομασία «Ολλανδική Λαβή» καθιερώθηκε διεθνώς, επειδή θεωρείται πλέον αυτονόητη στη χώρα της τουλίπας. Οι Ολλανδοί τη διδάσκονται το αργότερο σε όλες τις σχολές οδήγησης, συνήθως όμως εκπαιδεύονται σε μικρή ηλικία από τους γονείς τους, ώστε να μην ανοίγουν απρόσεκτα τις πόρτες του αυτοκινήτου.

Στη χώρα μας θα ισοδυναμούσε η εμπέδωση αυτής της κίνησης με μία μικρή επανάσταση, καθώς πολλά δίκυκλα χώνονται δίπλα στα αυτοκίνητα και περνούν πολύ κοντά τους, ενώ και μία μεγάλη μερίδα οδηγών Ι.Χ. δεν έχει κανένα πρόβλημα να ανοίξει την πόρτα, χωρίς να ελέγξει προηγουμένως σωστά τον περιβάλλοντα χώρο.