ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

5 συμβουλές για την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο με έργα

5 συμβουλές για την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο με έργα

5 συμβουλές για την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο με έργα

Η οδήγηση σε σημεία του αυτοκινητόδρομου, όπου γίνονται έργα, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, λίγη υπομονή και την τήρηση ορισμένων βασικών κανόνων οδικής ασφαλείας.

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στα σημεία των αυτοκινητοδρόμων, όπου γίνονται επισκευές ή άλλα έργα συντήρησης. Συχνά αλλάζει η διαγράμμιση του δρόμου και οι λωρίδες κυκλοφορίας στενεύουν, ενώ προβλέπεται χαμηλότερο όριο ταχύτητας και απαγορεύονται οι προσπεράσεις. Σε αυτές τις συνθήκες απαιτείται από τους οδηγούς υπομονή, αλλά και τήρηση συγκεκριμένων κανόνων ασφαλούς οδήγησης.

1. Όριο ταχύτητας

Όπως προαναφέραμε, στα εργοτάξια προβλέπονται χαμηλότερα όρια ταχύτητας, των οποίων η τήρηση πρέπει να γίνεται απαρέγκλιτα και για την ασφάλειά μας, αλλά και επειδή η βιασύνη δεν έχει κανένα σημαντικό χρονικό όφελος. Σύμφωνα με υπολογισμούς, αν οδηγούμε 10 χλμ./ώρα πάνω από το όριο ταχύτητας σε σημείο με έργα μήκους 5 χιλιομέτρων,  τότε κερδίζουμε μόλις 25 δευτερόλεπτα.

2. Επιλογή λωρίδας

Προτιμήστε τη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, η οποία πολλές φορές είναι ελαφρά πιο πλατιά από την προσωρινή αριστερή και προσφέρει μία μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο σε σημεία του εθνικού δικτύου, όπου δεν υπάρχει διαχωριστική μπαριέρα ασφαλείας ανάμεσα στα δύο ρεύματα αντίθετης κυκλοφορίας.

3. Στενεύει ο δρόμος

Αν μειώνεται ο αριθμός των λωρίδων λόγω των έργων και γίνονται για παράδειγμα από δύο μία, κόβουμε αρκετά νωρίς ταχύτητα και πλασαριζόμαστε έγκαιρα σε εκείνη που παραμένει στη διάθεση των οδηγών. Ενημερώνουμε με τα φλας για τις προθέσεις μας, οδηγούμε αμυντικά και δεν επιταχύνουμε για να κλείσουμε τους εξυπνάκηδες, που γκαζώνουν για να περάσουν μπροστά από όλους, όσο και να μας εκνευρίζουν.

4. Προσπεράσεις

Στα σημεία με έργα απαγορεύονται οι προσπεράσεις. Ωστόσο πολλοί οδηγοί αγνοούν τις πινακίδες και αξιοποιούν την ευκαιρία, προκειμένου να προσπεράσουν πιο αργά οχήματα. Είναι μία πολύ επικίνδυνη πρακτική, αφού τα περιθώρια για τα αυτοκίνητα στενεύουν, η προσωρινή διαγράμμιση μπερδεύει αρκετούς οδηγούς και ακόμη και μία ελαφρά σύγκρουση μπορεί να εξελιχθεί σε καραμπόλα εξαιτίας της πυκνότερης κυκλοφορίας.

5. Απόλυτη αυτοσυγκέντρωση

Τα οδικά έργα δημιουργούν ειδικές συνθήκες οδήγησης και απαιτούν απόλυτη αυτοσυγκέντρωση από αυτόν, που κάθεται στο τιμόνι. Αρα δεν ψάχνει εκείνη τη στιγμή για κάποιον σταθμό στο ραδιόφωνο, δεν τηλεφωνεί ούτε μέσω Bluetooth ούτε και ταξιδεύει ο νους του αλλού.