ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

8 συμβουλές για τη σωστή χρήση της Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης (vid)

8 συμβουλές για τη σωστή χρήση της Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης (vid)

8 συμβουλές για τη σωστή χρήση της Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης (vid)

Η Λ.Ε.Α. δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τα οχήματα επείγουσας ανάγκης και όσοι παραβιάζουν αυτόν τον κανόνα εμποδίζουν την παροχή βοήθειας και κινδυνεύουν και οι ίδιοι.

Είναι εξοργιστικό, ωστόσο περίπου ένα στα δέκα τροχαία ατυχήματα στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους συμβαίνει πάνω στη Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης. Η Λ.Ε.Α. λειτουργεί στο υποσυνείδητο του μέσου Ελληνα οδηγού ως μία κανονική λωρίδα κυκλοφορίας, χάρη στην οποία μπορεί να παρακάμψει κουτοπόνηρα τα μποτιλιαρίσματα ή απλά για να σταθμεύσει για διάλειμμα, για να μιλήσει με την ησυχία του στο τηλέφωνο, κλπ. Πρόκειται για μία εξαιρετικά επικίνδυνη νοοτροπία, όπως δείχνει και το θανατηφόρο δυστύχημα που συνέβη το Σάββατο 20 Ιουλίου 2019 στην Εγνατία Οδό, όταν παρέσυρε μία νταλίκα έναν 38χρονο, που είχε σταθμεύσει στη Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης και στεκόταν στον δρόμο!

Επίσης, όταν μπλοκάρουμε τη Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης με το σταθμευμένο αυτοκίνητό μας, εμποδίζουμε τα οχήματα της ΕΛ.ΑΣ., της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ, που είναι και τα μόνα που επιτρέπεται να την χρησιμοποιούν, μαζί βεβαίως με τα οχήματα συντήρησης του οδικού δικτύου.  Αυτό είναι εξαιρετικά κρίσιμο για τον χρόνο προσέγγισης στο σημείο ενός ατυχήματος, όπου κάθε λεπτό αναμονής μπορεί να κρίνει μεταξύ ζωής ή θανάτου.

Οι υπόλοιποι οδηγοί επιτρέπεται να σταματούν στη Λ.Ε.Α. μόνον σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπως είναι η βλάβη του οχήματος, κάποιο πρόβλημα υγείας ή αν τους δοθεί μία τέτοια εντολή από την Αστυνομία.

Τι κάνουμε, αν πρέπει να σταματήσουμε στη Λ.Ε.Α.

1. Αν χρειαστεί να σταματήσουμε πάνω στη Λ.Ε.Α., ενεργοποιούμε αμέσως τα φώτα αλάρμ και παρκάρουμε όσο πιο δεξιά γίνεται.

2. Δεν μένουμε ποτέ μέσα στο ακινητοποιημένο αυτοκίνητο, αλλά βγαίνουμε από τη δεξιά πλευρά, περνούμε το στηθαίο ασφαλείας του αυτοκινητοδρόμου και στεκόμαστε για την ασφάλειά μας πίσω από αυτό. Εννοείται, ότι αυτό ισχύει για όλους τους επιβάτες του αυτοκινήτου.

3. Αν υπάρχει μέσα στο ακινητοποιημένο όχημα κάποιο άτομο, όπως π.χ. ηλικιωμένος, που δεν μπορεί να βγει και να περάσει το στηθαίο, τότε παραμένει στη θέση του φορώντας τη ζώνη ασφαλείας.

4. Όταν είμαστε όλοι ασφαλείς, καλούμε από το κινητό μας ή την πλησιέστερη συσκευή επείγουσας ειδοποίησης την υπηρεσία του αυτοκινητοδρόμου, για να αναφέρουμε το πρόβλημά μας και να ενημερώσει με τη σειρά της τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και την Αστυνομία.

5. Είναι σημαντικό, να δώσουμε το σαφές στίγμα μας. Εδώ βοηθούν πολύ οι μικρές πλευρικές πινακίδες με τους δείκτες των χιλιομετρικών αποστάσεων.

6. Δεν επιχειρούμε ποτέ να επισκευάσουμε οι ίδιοι τη βλάβη του αυτοκινήτου μας, ακόμη και αν πρόκειται π.χ. για ένα κλαταρισμένο λάστιχο.

7. Επίσης, δεν βγάζουμε τα κατοικίδια έξω από το αυτοκίνητο, γιατί υπάρχει κίνδυνος να πεταχτούν στη μέση του δρόμου.

8. Μη σταματάτε, για να βοηθήσετε κάποιο άλλο όχημα, που είναι ήδη σταματημένο στη Λ.Ε.Α. Αφήστε τους επαγγελματίες να επέμβουν, αλλιώς μπορεί να προκαλέσετε ατύχημα.

Μην ξεχνάμε ποτέ, ότι σταθμεύοντας παράνομα στη Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης, εμποδίζουμε τα σωστικά συνεργεία, που ενδέχεται να σπεύδουν για τη σωτηρία κάποιων συνανθρώπων μας. Στη θέση τους θα μπορούσε να είστε όμως εσείς ή κάποιο αγαπημένο σας πρόσωπο!

Δείτε, το βίντεο με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ σε δρόμο της Θεσσαλονίκης, όπου διάφορα οχήματα μπλοκάρουν παράνομα τη Λ.Ε.Α. και καθυστερούν απελπιστικά τους διασώστες.