Tι κάνουμε, αν βάλουμε βενζίνη αντί για ντίζελ

Gazzetta team
Tι κάνουμε, αν βάλουμε βενζίνη αντί για ντίζελ
Τι μπορεί να πάθουμε, αν μπερδέψουμε τα καύσιμα και βάλουμε κατά λάθος σε ένα ντιζελοκίνητο όχημα αμόλυβδη βενζίνη ή αν φουλάρουμε νοθευμένο καύσιμο;

Ναι, είναι δύσκολο, ωστόσο μπορεί να συμβεί στον καθένα να μπερδευτεί και να φουλάρει το πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητό του με βενζίνη, αν πρόκειται για όχημα κάποιας ηλικίας. Ο κίνδυνος υπάρχει επειδή το ακροφύσιο τροφοδοσίας βενζίνης έχει μικρότερη διάμετρο από το αντίστοιχο για ντίζελ, οπότε μπαίνει εύκολα στο στόμιο του ρεζερβουάρ. Αντίθετα, το φαρδύτερο ακροφύσιο της μάνικας του ντίζελ δεν χωρά στο στόμιο του ρεζερβουάρ της βενζίνης, οπότε είναι ένα τέτοιο λάθος απίθανο. Εδώ να διευκρινίσουμε, ότι στα νεότερα μοντέλα πετρελαίου προβλέπονται ειδικοί εκτροπείς καυσίμου, που ανοίγουν μόνον με τις σωστές μάνικες από αντλίες ντίζελ.

Το ντίζελ έχει ως καύσιμο λιπαντικές ιδιότητες, που είναι απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία της αντλίας και των μπεκ ψεκασμού. Αντίθετα, η βενζίνη καθαρίζει το μοτέρ και έτσι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα, να «ξεπλύνει» τις λιπαντικές ουσίες από τις επιφάνειες τριβής του πετρελαιοκινητήρα και να τις αφήσει απροστάτευτες. Λιγότερο ευπαθείς σε ένα τέτοιο φαινόμενο είναι οι πετρελαιοκινητήρες παλαιότερης γενιάς με έμμεσο και όχι άμεσο σύστημα ψεκασμού.

Πώς αντιδρούμε

Αν μπερδευτούμε και φουλάρουμε ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο με αμόλυβδη και το αντιληφθούμε αμέσως πριν προλάβουμε να ξεκινήσουμε, τότε δεν βάζουμε μπροστά τον κινητήρα. Καλούμε αμέσως την οδική βοήθεια, που θα μας μεταφέρει σε κάποιο συνεργείο, για να αδειάσει το ρεζερβουάρ από το λανθασμένο καύσιμο και να καθαριστεί, ενώ πρέπει να αλλαχθεί και το φίλτρο πετρελαίου.

Αν έχουμε ξεκινήσει την πορεία μας με βενζίνη αντί πετρελαίου, θα ακούσουμε μετά από λίγο έντονο κροτάλισμα του μοτέρ, το οποίο θα αρχίσει να κάνει διακοπές και τελικά θα σβήσει. Και σε αυτές τις περιπτώσεις, σταματούμε αμέσως μόλις το πάρουμε είδηση και ειδοποιούμε την οδική βοήθεια, όμως υπάρχει κίνδυνος βλάβης του κυκλώματος καυσίμου και πιθανότερα της αντλίας πετρελαίου και των μπεκ ψεκασμού.

Νοθευμένο καύσιμο

Δυστυχώς, συμβαίνει να έχουμε βάλει το σωστό καύσιμο, όμως να εμφανίζει το όχημα προβλήματα, επειδή ήταν νοθευμένο ή κακής ποιότητας. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν λειτουργεί στρωτά το μοτέρ, κάνει διακοπές, δεν ανεβάζει εύκολα στροφές και συχνά ανάβει στο ταμπλό οργάνων η σχετική φωτεινή ένδειξη ‘’Check Εngine’’.

Και εδώ μειώνουμε αμέσως την ταχύτητα του αυτοκινήτου και σβήνουμε τον κινητήρα. Καλούμε την οδική βοήθεια και στο συνεργείο πρέπει να γίνει καθαρισμός του ρεζερβουάρ, αλλαγή φίλτρου καυσίμου, φουλάρισμα με καθαρό καύσιμο και ένας έλεγχος καλής λειτουργίας του κινητήρα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!