Τι ισχύει με το στρώσιμο του κινητήρα: Σωστό ή λάθος;

Δημήτρης Γράτσος
Τι ισχύει με το στρώσιμο του κινητήρα: Σωστό ή λάθος;
Τελικά τι είναι πιο σωστό; Να εφαρμόζουμε το λεγόμενο «στρώσιμο» στον κινητήρα ή πλέον δεν είναι απαραίτητο;

Ένα πρακτικό αλλά εξίσου σημαντικό ζήτημα κατά την αγορά ενός αυτοκινήτου, αποτελεί και το «στρώσιμο» του κινητήρα ή αλλιώς «ροντάρισμα» για τους πιο μυημένους. Στο βιβλιαράκι με τις οδηγίες χρήσης κάθε νέου μοντέλου, συνήθως συνίσταται για τα πρώτα χιλιόμετρα (περίπου 1.000 χλμ.) ο οδηγός να κινείται σε συγκεκριμένο όριο στροφών. Αυτό συμβαίνει για να αποφευχθεί εξίσου, είτε το στροφάρισμα του κινητήρα σε υψηλές στροφές για το συγκεκριμένο διάστημα, είτε το στοφάρισμα σε χαμηλές στροφές σε ανηφόρα ή με φορτωμένο το αυτοκίνητο.

Από την άλλη, υπάρχει και η «αντίθετη» άποψη σύμφωνα με την οποία τα καινούρια αυτοκίνητα δεν χρειάζονται καθόλου «στρώσιμο». Η αλήθεια είναι ότι η πλειοψηφία των σύγχρονων κινητήρων τοποθετούνται «προπονημένοι» και σε αρκετές περιπτώσεις οι εταιρείες τους τεστάρουν σε υψηλές στροφές για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, έτσι ώστε να είναι άμεσα έτοιμοι προς χρήση. Προφανώς και η συγκεκριμένη διαδικασία λαμβάνει χώρα κάτω από τις εργοστασιακές προδιαγραφές του εκάστοτε κατασκευαστή, όμως ταυτόχρονα αποδεικνύει την εξέλιξη που υφίσταται σε όλους τους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πέρα όμως από τον κινητήρα, στα πρώτα χιλιόμετρα «στρώνουν» και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, οπότε καλό θα ήταν να τηρηθεί η διαχρονική διαδικασία του «στρωσίματος» (για περίπου 1.000 χιλιόμετρα). Για την ακρίβεια, με αυτόν τον τρόπο δίνουμε τη δυνατότητα στο νέο μας απόκτημα, να συνηθίσει τις συνθήκες στις οποίες πρόκειται να κινηθεί. Τα ελαστικά του να μην φθαρούν απότομα, τα τακάκια και οι δίσκοι να τεθούν σε λειτουργία ομαλά, να κυλήσουν τα υδραυλικά υγρά στα κυκλώματα του αυτοκινήτου και φυσικά να προσαρμοστεί και ο ο ίδιος ο οδηγός στις απαιτήσεις του οχήματος.

Με λίγα λόγια, προφανώς και η εμπιστοσύνη προς τους κατασκευαστές και τις προδιαγραφές που θέτουν στα νέα μοντέλα τους είναι δεδομένη, όμως είτε για τους παραπάνω πρακτικούς λόγους, είτε ακόμη και για «ψυχολογικούς» ή λόγους συνήθειας, είναι προτιμότερο να κάνουμε υπομονή για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, οδηγώντας το αυτοκίνητο μας σε χαλαρούς ρυθμούς και στη συνέχεια να είμαστε 100% σίγουροι ότι θα το απολαύσουμε στον υπερθετικό βαθμό.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!