5 σημάδια που «φωνάζουν» για αλλαγή ελαστικών!

Δημήτρης Γράτσος
5 σημάδια που «φωνάζουν» για αλλαγή ελαστικών!
Το καλοκαίρι φεύγει, οι ταξιδιώτες επιστρέφουν, όμως δεν θα πρέπει να αμελήσουν ορισμένους βασικούς ελέγχους στα οχήματα τους εν όψει χειμώνα.

Τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας αποτελούν βασικό «γρανάζι» για την σωστή και κυρίως ασφαλή λειτουργία του και οφείλουν να βρίσκονται μόνιμα σε άριστη κατάσταση.

Όντας το μοναδικό σημείο επαφής με την άσφαλτο, τα ελαστικά είναι το πρώτο εξάρτημα του οχήματος μας, το οποίο θα πρέπει να ελέγχουμε με την μεγαλύτερη δυνατή συχνότητα. Πως όμως θα είμαστε σίγουροι ότι χρειάζονται αντικατάσταση;

Ακολουθούν πέντε σημάδια τα οποία θα μας «ενημερώσουν» ότι έφτασε η κατάλληλη στιγμή:

Παιχνίδι από παντού στη Novibet με κινητό και τάμπλετ.

1) Τα χιλιόμετρα που έχουμε διανύσει με αυτά, μαρτυρούν πολλά για την κατάσταση τους. Ένα μέσο σετ ελαστικών έχει ζωή περίπου 40.000 χιλιόμετρα, με φυσιολογική οδήγηση. Οπότε, σημειώστε την ένδειξη του χιλιομετρητή όταν τα αντικαταστήσετε, για να ξέρετε πότε πλησιάζετε στην επόμενη τετράδα!

2) Τα έτη τοποθέτησης «μαρτυρούν» επίσης πολλά. Ακόμη κι αν έχουμε καλύψει 10.000 χιλιόμετρα ή και λιγότερα, αν τα ελαστικά μας είναι 10 ετών δεν θα έχουν την ίδια απόδοση με μια νέα τετράδα. Έτσι όταν κοιτάξετε την ημερομηνία παραγωγής τους και δείτε ότι έχουν περάσει 5 ή περισσότερα χρόνια από τότε, καλό θα ήταν να σκεφτείτε την αλλαγή τους, ακόμη κι αν έχουν πολύ «ψωμί» ακόμη.

3) Μια άτυχη στιγμή θα μπορούσε να φέρει πρόωρη αντικατάσταση ελαστικών. Αν για παράδειγμα, ένα από αυτά διατρηθεί από κάποια πρόκα, μπορεί να επισκευαστεί σε ένα βουλκανιζατέρ. Ωστόσο μπορεί να δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα που δεν είναι εμφανές με την πρώτη ματιά, όμως ο ειδικός θα το εντοπίσει και θα σας ενημερώσει. Αν λοιπόν τα ελαστικά σας έχουν αρκετό χρόνο ή χιλιόμετρα «στην πλάτη» τους και ένα από αυτά καταστραφεί, καλό θα ήταν να τα αλλάξετε όλα.

4) Ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα ή την ηλικία των ελαστικών, πολύ μεγάλη σημασία παίζει και η φθορά τους. Αν στο αυτοκίνητο γίνεται «σκληρή» χρήση πίστας ή γρήγορης οδήγησης γενικότερα, η γόμα «τρώγεται» γρηγορότερα ακόμη κι αν πρόκειται για καινούργια και με λίγα χιλιόμετρα. Το νόμιμο όριο βάθους του πέλματος είναι 1,6 χιλιοστά, οπότε στις αυλακώσεις θα πρέπει να κοιτάξετε να είναι μεγαλύτερο από αυτό για να είστε νόμιμοι και αρκετά μεγαλύτερο από αυτό για να είστε απόλυτα ασφαλείς.

5) Οδηγώντας το αυτοκίνητο μπορούμε να καταλάβουμε ευκολότερα αν τα ελαστικά μας βρίσκονται προς το τέλος της ζωής τους. Ακόμη κι αν για την ώρα παραμένουν απολύτως ασφαλή, η αλλαγή συμπεριφοράς στο φρενάρισμα ή το στρίψιμο είναι λογική κι αν είστε προνοητικός τύπος και από εκείνους που θέλουν το αυτοκίνητό τους πάντα στην εντέλεια, ήρθε η ώρα για αντικατάσταση. Ο βαθμός φθοράς γίνεται αντιληπτός ακόμη ευκολότερα σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, όπως η βροχή.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!