O Oτ Tάνακ παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι WRC για το 2019

Gazzetta team
O Oτ Tάνακ παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι WRC για το 2019
Στον οδηγό της Toyota αρκούσε η δεύτερη θέση πίσω από τον νικητή του Ράλι Ισπανίας, Τιερί Νεβίλ, για να κατακτήσει το εφετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι WRC.

Μία νέα εποχή ανατέλλει για το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι WRC. Μετά από 15 χρόνια, όπου ο παγκόσμιος πρωταθλητής ονομαζόταν Σεμπαστιάν (Λεμπ ή Οζιέ) και καταγόταν από τη Γαλλία, έχουμε ένα τσάμπιον από την Εσθονία. Πρόκειται για τον Οτ Τάνακ, που του αρκούσε η δεύτερη θέση στο Ράλι Ισπανίας, για να στεφθεί εφέτος πρωταθλητής WRC. Για την Toyota είναι μάλιστα ο πρώτος τίτλος στο πρωτάθλημα οδηγών του WRC από το 1994, όταν είχε πετύχει για τελευταία φορά κάτι ανάλογο με τον Ντιντιέ Οριόλ.

Ο Τιερί Νεβίλ δεν κατάφερε να αποτρέψει τη στέψη του οδηγού της Toyota, παρά τη νίκη του με Hyundai i20 WRC στην Καταλωνία, αφού ο Τάνακ συγκέντρωσε 23 βαθμούς στην Ισπανία, φτάνοντας έτσι του 263 συνολικά. Ο νικητής Νεβίλ συγκέντρωσε στο Ράλι Ισπανίας 28 βαθμούς, σύνολο δηλαδή 227 και ανέβηκε στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας οδηγών, προσπερνώντας τον Σεμπαστιάν Οζιέ με Citroen C3 WRC. Ο έξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής WRC είχε προβλήματα με τα υδραυλικά συστήματα του αυτοκινήτου του κατά τη δεύτερη ειδική διαδρομή και έπεσε στην τρίτη θέση της γενικής και στην όγδοη του αγώνα.

Ο Οζιέ ήταν από τους πρώτους που συνεχάρησαν τον Τάνακ, που δήλωσε τα εξής: «Η μητέρα μου είπε χθες βράδυ, ότι αν θέλω κάτι πολύ, θα πετύχω. Απλά πρέπει να το κάνω». Ο Τάνακ ξεκίνησε μέτρια την Παρασκευή στις χωμάτινες διαδρομές του ράλι, όμως όταν πέρασε στις ασφάλτινες άρχισε να κερδίζει το χαμένο έδαφος και τελικά πέτυχε να ξεπεράσει τον Σόρντο και να ανέβει στη δεύτερη θέση. Για τη Hyundai είναι πάντως μία επιτυχημένη σεζόν, καθώς προηγείται στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με 18 βαθμούς και ενώ απομένει μόνο το τελευταίο ράλι του WRC στην Αυστραλία.

Ο Λεμπ τέθηκε επικεφαλής την πρώτη ημέρα, από εκεί και μετά όμως άρχισε να πέφτει η απόδοσή του, για να τερματίσει τέταρτος. Πέμπτος πλασαρίστηκε ο Λάτβαλα, που έδειξε για πολλοστή φορά ότι είναι γρήγορος, αλλά δεν αντέχει στην πίεση.

Το φινάλε του εφετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι θα παιχθεί από τις 14 έως τις 17 Νοεμβρίου στην Αυστραλία, η οποία αποχωρεί όμως από τον επόμενο χρόνο από το WRC και τη θέση της θα πάρει η Νέα Ζηλανδία.

Βαθμολογία οδηγών

Τάνακ 263, Νεβίλ 227, Οζιέ 217, Μίκελσεν 102, Εβανς 102.

Βαθμολογία κατασκευαστών

Hyundai 380, Toyota 362, Citroen 284, M-Sport Ford WRC Team 218.

Η πρώτη δεκάδα του Ράλι Ισπανίας

1.

Neuville / Gilsoul

Hyundai i20 WRC

3:07:39.6

2.

Tänak / Järveoja

Toyota Yaris WRC

+0:17.2

3.

Sordo / del Barrio

Hyundai i20 WRC

+0:17.6

4.

Loeb / Elena

Hyundai i20 WRC

+0:53.9

5.

Latvala / Anttila

Toyota Yaris WRC

+1:00.2

6.

Evans / Martin

Ford Fiesta WRC

+1:14.2

7.

Suninen / Lehtinen

Ford Fiesta WRC

+1:47.6

8.

Ogier / Ingrassia

Citroën C3 WRC

+4:20.5

9.

Östberg / Eriksen

Citroën C3 R5

+8:24.6

10.

Camilli / Buresi

Citroën C3 R5

+8:47.2

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!