Με στόχο την κορυφή το Citroen C3 R5

Gazzetta team
Με στόχο την κορυφή το Citroen C3 R5
Τις πρώτες του δοκιμές εξέλιξης έκανε το Citroen C3 R5, που έχει στόχο την κορυφή της κατηγορίας R5 του WRC 2.

Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου έθεσε σε εφαρμογή κανονισμούς για μία νέα κατηγορία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, την R5, από το 2013. Σε αυτή έρχεται να προστεθεί η Citroen, που φέτος πραγματοποίησε την επιστροφή της στο WRC. Η γαλλική ομάδα δημιούργησε το Citroen C3 R5, με στόχο να κατακτήσει την κορυφή της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Άλλωστε, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα αυτής συμμετέχουν στο WRC 2, στο ERC και σε πολλά εθνικά πρωταθλήματα, με τη Citroen να ανοίγει, με αυτόν τον τρόπο, πολλά... μέτωπα ταυτόχρονα. Μάλιστα, πολύ συχνά περιγράφονται ως μίνι WRC λόγω της μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς (4WD), του κινητήρα τούρμπο των 1.6 λίτρων με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, ο οποίος αποδίδει 280 ίππους, ενώ τη διαφορά κάνει και το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Μετά, λοιπόν, από ένα χρόνο έρευνας, εξέλιξης και σκληρής δουλειάς, η Citroen έχει τα αποτελέσματα των πρώτων δοκιμών εξέλιξης του C3 R5. «Με την ολοκλήρωση των δοκιμών εξέλιξης αυτής της εβδομάδας, φτάνουμε στο στόχο του να έχουμε έτοιμο το αυτοκίνητο στα χέρια μας.

Η οδηγία που είχαμε δώσει στο τεχνικό επιτελείο ήταν σαφής: θέλαμε το Citroën C3 R5 να οριοθετεί εκ νέου την κατηγορία, σε ότι αφορά τους τομείς την απόδοσης, της αξιοπιστίας αλλά και του συγκρατημένου κόστους χρήσης.

Με αυτό σαν στόχο, χρησιμοποιήσαμε όλη την εμπειρία που έχει αποκομίσει η Citroën Racing από την εμπλοκή της στο WRC, ενώ προσθέσαμε και την τεχνογνωσία κορυφαίων εταιρειών - προμηθευτών του χώρου, όπως είναι η Sadev για το κιβώτιο ταχυτήτων και τη μετάδοση γενικότερα και η Reiger για την ανάρτηση του αυτοκινήτου.

Οι κορυφαίοι οδηγοί της Citroën Racing παίρνουν μέρος σε όλα τα στάδια της εξέλιξης του νέου αγωνιστικού: ο Stéphane Lefebvre και ο Craig Breen είναι αυτοί που μας δίνουν στοιχεία κατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου δοκιμών, μαζί με τον Yoann Bonato, που είναι ο επικεφαλής στη βαθμολογία του Γαλλικού Πρωταθλήματος Ράλι», ανέφερε το αφεντικό της Citroen Racing Team, Ιβς Ματόν.

«Για την πρεμιέρα του αυτοκινήτου και την πρώτη του εμφάνιση, είμαστε πολύ κοντά στο να ορίσουμε πως θα είναι το αυτοκίνητο που θα προσφέρουμε στους πελάτες μας. Οι δοκιμές σε χωμάτινες διαδρομές, με πολλά διαφορετικά είδη επιφάνειας, συνεχίζονται, για να ελέγξουμε τη στιβαρότητα του αυτοκινήτου και να μπορέσουμε να κάνουμε τις τελικές ρυθμίσεις για το βασικό set-up σε ότι αφορά την ανάρτηση και τον προγραμματισμό του κινητήρα.

Υπάρχουν κοινά στοιχεία μεταξύ του C3 R5 και του C3 WRC: το roll cage και των δύο αυτοκινήτων για παράδειγμα, έχει σχεδιαστεί από τον ίδιο μηχανικό. Έχουν χρησιμοποιηθεί οι ίδιες λύσεις σε πολλές περιπτώσεις, με την ανάλογη προσαρμογή στους κανονισμούς της κατηγορίας αλλά και τους περιορισμούς που θέτει η περιορισμένη τους παραγωγή.

Γι' αυτό το λόγο και ο κινητήρας είναι εξελιγμένος από την ίδια την Citroën. Βασίζεται στο μηχανικό σύνολο που έχει το C3 στη γκάμα του και έτσι εξασφαλίζεται ο ιδανικός συνδυασμός κορυφαίας απόδοσης και αξιοπιστίας. Σημαντικό είναι επίσης και το γεγονός πως έχουμε επιλέξει τους καλύτερους προμηθευτές.

Συνολικά, έχουμε ένα εξαιρετικό προϊόν, ικανό να καλύψει τις ανάγκες και τους στόχους των πελατών που θα επιλέξουν το Citroën C3 R5 για την αγωνιστική τους δραστηριότητα», είπε, από τη μεριά του, ο επικεφαλής για τα μοντέλα του τμήματος Customer Racing, Πιερ Μπουντάρ.

Από εκεί και πέρα, να σημειωθεί ότι ο σχεδιασμός του C3 R5 ξεκίνησε πριν ένα χρόνο περίπου, τη στιγμή που τα περισσότερα μηχανικά μέρη έχουν, ήδη, δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες, με αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται για τις δοκιμές από τις αρχές του 2017.

Τέλος, μετά από αυτή την πρώτη περίοδο δοκιμών, η Citroën θα συνεχίσει την εξέλιξη του C3 R5 σε χώμα και άσφαλτο, έχοντας εξασφαλίσει τη συμμετοχή οδηγών με διαφορετικά στυλ στην οδήγηση, καθώς ο στόχος είναι να προσφέρει την καλύτερη δυνατή βάση για προσαρμογή στο εκάστοτε οδηγικό προφίλ, με τη διαδικασία της έγκριση από τη FIA να έχει προγραμματιστεί να γίνει μέσα στο 2018.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!