Τα πρόστιμα για ρύπους σε 13 ομίλους αυτοκινήτου

Gazzetta team
Τα πρόστιμα για ρύπους σε 13 ομίλους αυτοκινήτου
Δισεκατομμύρια θα κληθούν να πληρώσουν με βάση διεθνή μελέτη οι εταιρείες αυτοκινήτου το 2021 λόγω της υπέρβασης των νέων ορίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Αν θέλουν να αποφύγουν οι αυτοκινητοκατασκευαστές τα δρακόντεια πρόστιμα εξαιτίας υπέρβασης των χαμηλότερων ορίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τότε θα πρέπει να πουλήσουν έως το 2021 στην Ευρώπη πάνω από 2,5 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα! Μιλάμε δηλαδή για μία εξωπραγματική αύξηση της τάξης του 1.280% με βάση τα δεδομένα του 2019, η οποία προκύπτει από σχετική μελέτη της εταιρείας συμβούλων PA Consulting.

Όπως είναι γνωστό, στα τέλη του 2020 θα πρέπει να εκπέμπει κατά μέσο όρο ο στόλος κάθε εταιρείας αυτοκινήτων 95 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Πρόκειται για έναν στόχο από τον οποίο απέχουν ακόμη πολύ οι 13 μεγαλύτεροι όμιλοι αυτοκινήτου στην Ευρώπη παρά τα κίνητρα αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, που ισχύουν σε αρκετές χώρες της Γηραιάς Ηπείρου.

Ανοδος των ρύπων μετά το 2017

Με βάση τα σημερινά δεδομένα, θα πληρώσουν οι συγκεκριμένοι όμιλοι συνολικά πρόστιμα ύψους 14,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, μάλιστα η κατάσταση χειροτερεύει εξαιτίας της μείωσης των πωλήσεων ντιζελοκίνητων Ι.Χ. που εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα βενζινοκίνητα. Ετσι είχαμε την τελευταία τριετία άνοδο αντί πτώση του μέσου όρου εκπομπών CO2 στα ταξινομημένα επιβατηγά μοντέλα στις σημαντικότερες αγορές της Ευρώπης και ο στόχος των 95 γραμμαρίων απομακρύνθηκε ακόμη περισσότερο.

Υψηλότερη έγινε η ρύπανση από τα αυτοκίνητα την τελευταία τριετία.

Nα διευκρινίσουμε επίσης, ότι το πρόστιμο διαμορφώνεται ανά γραμμάριο πάνω από το όριο εκπομπής CO2 και πολλαπλασιάζεται επί του αριθμού των ταξινομήσεων κάθε εταιρείας. Επίσης κάθε πώληση ηλεκτροκίνητου μοντέλου μετράει διπλά στον υπολογισμό των πωλήσεων κάθε μάρκας, οπότε αποτελεί σημαντικό κίνητρο γι αυτές η ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

Πυρετός διεργασιών στις εταιρείες

Η PA Consulting προχώρησε σε έναν υπολογισμό των προστίμων, που θα επιβληθούν σύμφωνα με τις προβλέψεις της το 2021 σε κάθε έναν από τους 13 μεγάλους ομίλους αυτοκινήτου επί ευρωπαϊκού εδάφους. Να διευκρινίσουμε, ότι τα νούμερα «παίζουν» και δεν είναι σίγουρο ότι θα ισχύσουν σε όλες τις περιπτώσεις. Για παράδειγμα ο όμιλος PSA εκτιμάται ότι θα κληθεί να πληρώσει το 2021 πρόστιμα ύψους 938 εκατομμυρίων ευρώ, όταν την ίδια στιγμή διαβεβαιώνουν κορυφαία στελέχη της Peugeot, ότι η εταιρεία θα πληροί από τις αρχές του 2020 τα νέα όρια CO2 και ότι θα αποφύγει τις χρηματικές ποινές.

Το ηλεκτρικό Peugeot e2008

Επίσης ο όμιλος FCA (FiatChrysler) έχει συμφωνήσει για εξαγορά ρύπων από την Tesla, που έχει περίσσευμα αφού κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα, οπότε θα πληρώσει πιθανότατα πολύ χαμηλότερα πρόστιμα. Γενικότερα θα δούμε αρκετές εταιρείες να βγάζουν έως τα τέλη του 2020 άσους από το μανίκι τους , προκειμένου να μην αιμορραγήσουν τόσο πολύ οικονομικά.

Τα εκτιμώμενα πρόστιμα

13. Τοyota, 18 εκατ. ευρώ

12. Jaguar – Land Rover, 93 εκατ. ευρώ

11. Honda, 322 εκατ. ευρώ

10. Volvo, 382 εκατ. ευρώ

9. BMW, 754 εκατ. ευρώ

8. Hyundai-Kia, 797 εκατ. ευρώ

7. Mazda, 877 εκατ. ευρώ

6. PSA, 938 εκατ. ευρώ

5. Daimler, 997 εκατ. ευρώ

4. Renault-Nissan-Mitsubishi, 1,957 δις ευρώ

3. Ford, 1,456 δις ευρώ

2. Fiat-Chrysler, 2,461 δις ευρώ

1. Volkswagen, 4,504 δις ευρώ

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!