Νέες συζητήσεις για τη συγχώνευση του PSA Group με το FCA Group 

Πέτρος Σηφαλάκης
Νέες συζητήσεις για τη συγχώνευση του PSA Group με το FCA Group 
Οι φήμες που ήθελαν το FCA Group να διαπραγματεύεται συγχώνευση με το PSA Groupe επιβεβαιώνονται και αν τελικά γίνουν πραγματικότητα, θα αλλάξουν εντελώς τα δεδομένα στο χώρο του αυτοκινήτου.

Η Fiat Chrysler Automobiles μετά από το ναυάγιο συνεργασίας της με τον όμιλο της Renault, συνεχίζει να ψάχνει για πιθανούς «μνηστήρες». Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, οι συζητήσεις που γίνονται αυτή τη στιγμή είναι με τον όμιλο PSA, που περιλαμβάνει τις Peugeot, Citroen, DS και Opel / Vauxhall στο portfolio της.

Η Wall Street Journal αναφέρει χαρακτηριστικά, ότι θα έχουμε να κάνουμε με όμιλο αξίας άνω των 50 δις δολαρίων, που πλέον θα έχει πολύ μεγαλύτερη δύναμη σε ολόκληρο τον πλανήτη. Λέγεται, ότι υπάρχει η πιθανότητα να δημιουργηθεί ένας νέος όμιλος με τη συγχώνευση ιδίου αριθμού μετοχών στις δύο πλευρές. Σε αυτή την περίπτωση, ο CEO του PSA Group θα κρατήσει τη θέση του και ο Τζον Έλκαν, επικεφαλής της FCA, θα διατηρήσει το ρόλο του ως πρόεδρος.

Οι μάρκες που θα δημιουργούν το νέο σχήμα, θα μπορούν στη συνέχεια να μοιράζονται διάφορα μέρη κάνοντας την εξέλιξη νέων μοντέλων ακόμη πιο εύκολη, με λιγότερα κόστη και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Μέχρι πρότινος οι εκπρόσωποι των δύο ομίλων αρνούνταν να προχωρήσουν σε δηλώσεις σχετικές με τα δημοσιεύματα. Ωστόσο τώρα, επιβεβαιώνουν το ενδεχόμενο λέγοντας:

«Το Groupe PSA και το FCA Group επιβεβαιώνουν τα δημοσιεύματα που αφορούν το ενδεχόμενο συνεργασίας ανάμεσα στους δύο ομίλους, με στόχο τη δημιουργία ενός εκ των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών στον κόσμο». Περνώντας στα... λογιστικά, να αναφέρουμε ότι ο όμιλος FCA κατέγραψε το 2018 4,84 εκατομμύρια οχήματα σε επίπεδο πωλήσεων και έσοδα στα 115,4 δις ευρώ, 34% αυξημένα δηλαδή από το 2017. Από την άλλη για τον όμιλο PSA, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 3,88 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2018, με έσοδα 74 δις ευρώ, 40,4% αύξηση σε σχέση με το 2017. Τα κέρδη έφτασαν στα 5 δις ευρώ στην περίπτωση της FCA και τα 3,3 δις ευρώ στην περίπτωση του PSA Group.

Νωρίτερα το 2019 η FCA είχε προσεγγίσει τη Renault προτείνοντας συγχώνευση ύψους 35 δις δολαρίων, ωστόσο στη συνέχεια το πλάνο δεν ευδοκίμησε και οι διαδικασίες πάγωσαν. Πριν από αυτό, ο όμιλος PSA είχε πλησιάσει ξανά την FCA, αλλά χωρίς να βρει πρόσφορο έδαφος και τελικά, η αναζωπύρωση των συζητήσεων ενδέχεται να δημιουργήσει έναν νέο οικονομικό γίγαντα στον κλάδο της αυτοκίνησης που θα μπορεί πλέον με ευκολία να κοιτάζει στα μάτια τους μεγαλύτερους ομίλους, όπως είναι η Volkswagen, η Toyota και η Renault.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!