Tι προτείνουν οι εκπαιδευτές οδήγησης για τα πρόστιμα του ΚΟΚ

Gazzetta team
Tι προτείνουν οι εκπαιδευτές οδήγησης για τα πρόστιμα του ΚΟΚ
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης ζητά την επανένταξη των παραβατών οδηγών μέσω επιμόρφωσης και κοινωνικής εργασίας, ενώ χαρακτηρίζει «ανούσια» τη συζήτηση για το ύψος των προστίμων.

Δεν αποτελεί κυρίαρχο θέμα το ύψος των προστίμων για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Αυτό υποστηρίζει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης Π.Σ.Ε.Ο. σε ανακοίνωσή του σχετικά με τις επερχόμενες αλλαγές στα πρόστιμα, όπου επισημαίνει ότι η συζήτηση για το ύψος τους αποτελεί μία «ανούσια αντιπαράθεση και πλειοδοσία». Σύμφωνα με τον Π.Σ.Ε.Ο., τα πρόστιμα «είναι αυθαίρετα και καθορισμένα για να συμπληρώσουν έσοδα από ελλειμματικά ταμεία και οντότητες της δημόσιας διοίκησης - η οποία μας τρομάζει, γιατί δεν έχει καμία σημασία ούτε επιτελεί την οιανδήποτε υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας. Όσο μεγαλύτερο πρόστιμο υποστηρίζεις, για την οποιαδήποτε παράβαση, τόσο πιο ευαίσθητος και υπέρμαχος είσαι».

Οι εκπαιδευτές οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής προτείνουν έναν εντελώς διαφορετικό δρόμο, που θα έχει ως στόχο την επανένταξη του παραβάτη οδηγού στην Κοινωνία της Κυκλοφορίας (ΚτΚ) μέσα από πιστοποιημένες και επιστημονικά δοκιμασμένες διαδικασίες. Το κάθε πρόστιμο, που θα επιβάλλεται για την παράβαση κανόνων οποιουδήποτε χρήστη στην Κοινωνία της Κυκλοφορίας, θα πρέπει σύμφωνα με τον Π.Σ.Ε.Ο. να αποδίδεται στον χώρο παράβασης, δηλαδή στην ΚτΚ, και παράλληλα να συνοδεύεται ΚΑΙ με επανένταξη ΚΑΙ με κοινωνική εργασία!

Οι προτάσεις των εκπαιδευτών οδήγησης είναι οι εξής:

- Υποχρέωση του παραβάτη να παρακολουθήσει μαθήματα επικαιροποίησης και επανένταξης, σε πιστοποιημένα Κέντρα Εκπαίδευσης Οδικής Ασφάλειας που έχει προτείνει και έχει δημιουργήσει πιλοτικά ο Π.Σ.Ε.Ο., σε σχέση με την παράβαση που του επιδόθηκε.

- Κοινωνική εργασία (ανάλογα με το είδος της παράβασης).

- Χρηματικό πρόστιμο (το οποίο θα ορίζει η ίδια η Κοινωνία της Κινητικότητας).

Όπως τονίζουν οι δάσκαλοι οδήγησης της Π.Σ.Ε.Ο., «αν μας ενδιαφέρει όντως η ασφαλής συνύπαρξη στον δρόμο, πρέπει να δημιουργηθούν διαδικασίες επανένταξης των παραβατών για ένα ασφαλέστερο οδηγητικό περιβάλλον. Για τον κάθε νομοθέτη που αφουγκράζεται την ΚτΚ, νομίζουμε ότι αυτή η λογική είναι μονόδρομος!»

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!